Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku


Słupsk, dn. 20.05.2013r.

ZDP.GI Z/U.272.11-3.2013

WYJAŚNIENIE SIWZ

                                                                                               

         Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniem – pismo fax z dnia 15.05.2013r. dotyczące postępowania w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej 14 000 euro na roboty budowlane pn.:

„Przebudowa drogi powiatowej nr 1143G Warblino - Stowięcino (gm. Główczyce)”

 

dot. pytania nr 1 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

            Odpowiedź na pyt. Nr 1

Zamawiający udostępnił odpowiednią Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) z Ogłoszeniem o zamówieniu wraz z Przedmiarem Robót oraz Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi (SST) w celu realizacji przedmiotu zamówienia.

 

dot. pytania nr 2 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

            Odpowiedź na pyt. Nr 2

Zamawiający dokonał właściwego zgłoszenia w Wydziale Architektoniczno – Budowlanym Starostwa Powiatowego w Słupsku na okres wykonania zadania.

 

dot. pytania nr 3 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością

na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

            Odpowiedź na pyt. Nr 3

Zamawiający potwierdza, że posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana przedmiotowa inwestycja.

 dot. pytania nr 4 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że cena oferty pozostaje stała w zakresie robót ujętych w dokumentacji załączonej do SIWZ, natomiast nie obejmuje robót tam nieprzewidzianych, a ponadto, iż obowiązek uwzględnienia w wynagrodzeniu wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy dotyczy wyłącznie kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji, nie obejmuje zaś kosztów niemożliwych do przewidzenia na etapie oferowania, w szczególności wynikających z błędów/braków w dokumentacji, odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków gruntowych, wodnych, archeologicznych, ujawnienia się niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych itp., oraz że w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. Rozszerzenie zakresu zamówienia o roboty nieprzewidziane w dokumentacji projektowej lub koszty niemożliwe do wyceny na etapie ofertowania byłoby sprzeczne z art. 140 ust. 3 PZP w związku z art. 58 § 1 KC, jako wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia w SIWZ. Prace nieprzewidziane w dokumentacji projektowej nie stanowią bowiem przedmiotu zamówienia objętego ceną oferty.

            Odpowiedź na pyt. Nr 4

Zamawiający wyjaśnia, że cena umowna pozostaje jako niezmienna. Ocena stanu istniejącego oraz wycena robót budowlanych leży po stronie Wykonawcy, na podstawie zapoznania się z treścią SIWZ oraz dokonania wizji lokalnej w terenie. Wykonawca ma przedłożyć  taką ofertę, w której ujęte zostaną wszelkie składniki ceny potrzebne do wykonania zamówienia.

 

dot. pytania nr 5 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że cenę oferty stanowi wynagrodzenie kosztorysowe, którego wartość zostanie

ostatecznie ustalona po wykonaniu robót, na podstawie obmiaru ilości rzeczywiście wykonanych robót i cen

jednostkowych z kosztorysu ofertowego wykonawcy.

            Odpowiedź na pyt. Nr 5

      Zamawiający wyjaśnia, że cena umowna pozostaje jako niezmienna i stanowi wynagrodzenie Wykonawcy.

 

dot. pytania nr 6 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane

instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i

stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy,

Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu

wydłużeniu.

   Odpowiedź na pyt. Nr 6

Zamawiający informuje, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie

zinwentaryzowane instalacje podziemne, w przypadku konieczności dokonania ich

przebudowy lub naprawy,  w/w roboty zostaną zlecone Wykonawcy lub innej firmie przez

niego wskazanej za dodatkowe wynagrodzenie lecz bez wydłużenia terminu wykonania zamówienia- ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru.

 

dot. pytania nr 7 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty o znaczeniu

historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o

czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót

nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca

otrzyma wynagrodzenie dodatkowe.

            Odpowiedź na pyt. Nr 7

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy Załącznik nr 8 do SIWZ w następujących przypadkach: zgodnie z zapisem SIWZ pkt 20.6.ppkt C m.in.- cyt. „stwierdzono obecność niewybuchów, które stwarzają niebezpieczeństwo dla życia”- ale  tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru.

 

dot. pytania nr 8 cyt:

 Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

            Odpowiedź na pyt. Nr 8

Zamawiający informuje, że w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, w/w roboty zostaną zlecone Wykonawcy lub innej firmie przez niego wskazanej za dodatkowe wynagrodzenie lecz bez wydłużenia terminu wykonania zamówienia- ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru.

 

dot. pytania nr 9 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu

zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w

przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca

otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

     Odpowiedź na pyt. Nr 9

Zamawiający wyjaśnia, że zapisy w SIWZ pozostają niezmienne, tzn. wszystkie możliwe warunki zostały określone w SIWZ oraz we wzorze umowy

 

 

 

dot. pytania nr 10 cyt:

Zwracamy uwagę, że zgodnie z art. 144 ust. 1 PZP zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy

w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że Zamawiający

przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych

warunków zamówienia oraz kreślił warunki takiej zmiany. Prosimy zatem o potwierdzenie, że

Zamawiający dopuszcza następujące przypadki zmiany umowy:

· zmiany umowy polegające na zmianie jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego dla danego elementu robót lub zmiana technologii,

· zmiany w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót budowlanych wskazanych w harmonogramie;

· zmiana w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów prawa;

· zmiana zakresu robót powierzonego podwykonawcom.

            Odpowiedź na pyt. Nr 10

Zamawiający wyjaśnia, że zapisy umowy pozostają niezmienne, tzn. wszystkie warunki możliwości dokonania zmian w umowie zostały określone w SIWZ oraz we wzorze umowy

 

dot. pytania nr 11 cyt:

W nawiązaniu do treści § 6 wzoru umowy prosimy o potwierdzenie, że terminem rozpoczęcia przedmiotu

umowy jest data przekazania wykonawcy terenu budowy wraz z kompletem wymaganej dokumentacji, a

terminem zakończenia – data zgłoszenia wykonanych robót do odbioru, o ile czynności odbiorowe

potwierdzą wykonanie przedmiotu umowy.

            Odpowiedź na pyt. Nr 11

Zamawiający potwierdza, że terminem rozpoczęcia przedmiotu umowy jest data przekazania wykonawcy terenu budowy,  a terminem zakończenia – data zgłoszenia wykonanych robót do odbioru, o ile czynności odbiorowe potwierdzą wykonanie przedmiotu umowy.

 

dot. pytania nr 12 cyt:

W nawiązaniu do treści § 9 ust. 2 wzoru umowy prosimy o potwierdzenie, że zamawiający dokona odbioru końcowego w terminie 14 dni od daty zgłoszenia wykonanych robót do odbioru.

            Odpowiedź na pyt. Nr 12

Zamawiający dokona odbioru zgodnie z zapisem treści § 9 ust. 2 wzoru umowy