Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

W SŁUPSKU

 

76-200 Słupsk tel.0-59-842-07-30

ul. Słoneczna 16e fax.0-59-842-02-84
NIP 839-25-73-515 REGON 770983124

Słupsk, dn. 20.11.2014r.

ZDP.GI Z/U.272.20-4.2014

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniem – pismo fax z dnia 14.11.2014r. oraz z dnia 17.11.2014r. dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, realizowanym w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane pn: „Przebudowa dróg powiatowych zarządzanych przez ZDP Słupsk” z podziałem na 2 zadania

 

ZADANIE nr 1 - Przebudowa drogi powiatowej 1162G w m. Przytocko (Gmina Kępice)

ZADANIE nr 2 - Przebudowa drogi powiatowej nr 1183G Stowięcino – Gorzyno (Gmina Główczyce)

 

dot. pytania nr 1 cyt:

Prosimy o uściślenie, czy rozliczenie przedmiotowego zadania będzie wykonane na podstawie faktycznej ilości wykonanych robót (kontrakt obmiarowy), czy na podstawie kwoty ryczałtowej za realizację całego zadania.

 

Odpowiedź na pyt. Nr 1

Zamawiający wyjaśnia, że cena umowna pozostaje niezmienna i stanowi wynagrodzenie Wykonawcy.

 

dot. pytania nr 2 cyt:

Ze względu na fakt, iż zamieszczone przez Zamawiającego szczegółowe specyfikacje techniczne odwołują się się niekiedy do nieaktualnych norm i wytycznych prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i wytycznymi technicznymi dla ruchu KR1-2.

 

Odpowiedź na pyt. Nr 2

Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy zastosowaniu materiałów zgodnych z obowiązującymi przepisami i normami dla ruchu KR 1 po zatwierdzeniu przez inspektora nadzoru.

 

dot. pytania nr 3 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy. Jednocześnie prosimy o udostępnienie w/w dokumentów.

 

Odpowiedź na pyt. Nr 3

Zamawiający dokonał właściwego zgłoszenia w Wydziale Architektoniczno – Budowlanym Starostwa Powiatowego w Słupsku na okres wykonania zadania. Zamawiający udostępni dokumenty po podpisaniu umowy z wykonawcą.

 

dot. pytania nr 4 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

 

Odpowiedź na pyt. Nr 4

Zamawiający potwierdza, że posiada prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu na którym będzie realizowana inwestycja.

 

dot. pytania nr 5 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

 

Odpowiedź na pyt. Nr 5

Zamawiający udostępnił odpowiednią Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) z Ogłoszeniem o zamówieniu wraz z Przedmiarem Robót oraz Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi (SST) w celu realizacji przedmiotu zamówienia.

 

dot. pytania nr 6 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że cena oferty pozostaje stała w zakresie robót ujętych w dokumentacji załączonej do SIWZ, natomiast nie obejmuje robót tam nieprzewidzianych, a ponadto, iż obowiązek uwzględnienia w wynagrodzeniu wszelkich kosztów związanych z realizacją przedmiotu umowy dotyczy wyłącznie kosztów możliwych do oszacowania na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji, nie obejmuje zaś kosztów niemożliwych do przewidzenia na etapie oferowania, w szczególności wynikających z błędów/braków w dokumentacji, odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków gruntowych, wodnych, archeologicznych, ujawnienia się niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych instalacji podziemnych itp.,oraz że w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe. Rozszerzenie zakresu zamówienia o roboty nieprzewidziane w dokumentacji projektowej lub koszty niemożliwe do wyceny na etapie ofertowania byłoby sprzeczne z art. 140 ust. 3 PZP w związku z art. 58 § 1 KC, jako wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia w SIWZ. Prace nieprzewidziane w dokumentacji projektowej nie stanowią bowiem przedmiotu zamówienia objętego ceną oferty.

 

Odpowiedź na pyt. Nr 6

Zamawiający wyjaśnia, że cena umowna pozostaje jako niezmienna. Ocena stanu istniejącego oraz wycena robót budowlanych leży po stronie Wykonawcy, na podstawie zapoznania się z treścią SIWZ oraz dokonania wizji lokalnej w terenie. Wykonawca ma przedłożyć taką ofertę, w której ujęte zostaną wszelkie składniki ceny potrzebne do wykonania zamówienia.

 

dot. pytania nr 7 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty,w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.

 

Odpowiedź na pyt. Nr 7

Zamawiający informuje, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, w/w roboty zostaną zlecone Wykonawcy lub innej firmie przez niego wskazanej za dodatkowe wynagrodzenie lub firmie wybranej przez Zamawiającego lecz bez wydłużenia terminu wykonania zamówienia- ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru oraz zatwierdzeniu przez Zamawiającego.

 

dot. pytania nr 8 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu

 

Odpowiedź na pyt. Nr 8

Zamawiający informuje, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, w/w roboty zostaną zlecone Wykonawcy lub innej firmie przez niego wskazanej za dodatkowe wynagrodzenie lub firmie wybranej przez Zamawiającego lecz bez wydłużenia terminu wykonania zamówienia- ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru oraz zatwierdzeniu przez Zamawiającego.

dot. pytania nr 9 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku opóźnienia w wydaniu lub odmowy wydania niezbędnych do prowadzenia robót zgód, decyzji lub uzgodnień przez podmioty trzecie, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót z tej przyczyny.

 

Odpowiedź na pyt. Nr 9

Zamawiający informuje, że w przypadku zaistnienia konieczności uzyskania nieprzewidzianych w SIWZ zgód, decyzji lub uzgodnień przez podmioty trzecie rozważy możliwość wydłużenia terminu, ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru oraz uzyskania zgody Zamawiającego.

 

 

dot. pytania nr 10 cyt:

prosi o wyjaśnienie zapisu w umowie na w/w zadanie:

W § 8 pkt 24 Zamawiający zapisał, że:

W przypadku zawarcia umowy Wykonawcy z podwykonawcą lub podwykonawcy z dalszym podwykonawcą, zmiany lub zatrudnienia nowego podwykonawcy, zmiany warunków umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą bez zgody Zamawiającego oraz w przypadku nieuwzględnienia sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy zgłoszonych przez Zamawiającego zgodnie postanowieniami niniejszej Umowy, Zamawiający nalicza kary umowne, o których mowa w § 11 ust. 1 i 3 umowy.

Odpowiedź na pyt. Nr 10

Zmienia się na:

W przypadku zawarcia umowy Wykonawcy z podwykonawcą lub podwykonawcy z dalszym podwykonawcą, zmiany lub zatrudnienia nowego podwykonawcy, zmiany warunków umowy z podwykonawcą lub dalszym podwykonawcą bez zgody Zamawiającego oraz w przypadku nieuwzględnienia sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy zgłoszonych przez Zamawiającego zgodnie z postanowieniami niniejszej Umowy, Zamawiający nalicza karę umowną w wysokości 20% ceny umownej”.

 

W związku z powyższym Zamawiający wydłuża termin składania ofert do 26.11.2014 do godz. 9.00, natomiast otwarcie ofert 26.11.2014r. o godz. 9.15.