Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

„Przebudowa drogi powiatowej nr 1150G Słonowiczki - Tychowo (Gmina Kobylnica)”

 ZDP-GIZ.2611.5.2016                                        Słupsk 14.04.2016r.


  ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W SŁUPSKU

    ul. Słoneczna 16e

    76-200 Słupsk

NIP: 839-25-73-515

Tel. (0 –59) 84 20 730, fax: (0 – 59) 84 20 284

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

1. Nazwa i adres Zamawiającego:
 Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
 Adres: ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk
 Numer tel. (0 –59) 84 20 730, fax: (0 – 59) 84 20 284;
 Numer NIP: 839-25-73-515
Adres strony internetowej, na której zamieszczono specyfikację istotnych warunków zamówienia (SIWZ) http://bip.zdp.slupsk.pl/
Wykonawcy związani są wszelkimi zmianami i wyjaśnieniami do Specyfikacji zamieszczane na stronie
internetowej Zamawiającego. W związku z powyższym Zamawiający zaleca bieżące monitorowanie strony
internetowej, na której zamieszczono SIWZ – http://bip.zdp.slupsk.pl/ w celu zapoznania się z ewentualnymi
odpowiedziami na zapytania do SIWZ bądź wyjaśnieniami SIWZ lub wprowadzonymi zmianami do SIWZ.

2. Tryb udzielenia zamówienia – przetarg nieograniczony, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 09.08.2013r., poz. 907 z późn. zm).

3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.

3.1. „Przebudowa drogi powiatowej nr 1150G Słonowiczki - Tychowo (Gmina Kobylnica)”

3.2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

„Przebudowa drogi powiatowej nr 1150G Słonowiczki - Tychowo (Gmina Kobylnica)”

Opis robót:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych przebudowy drogi powiatowej nr 1150G
(gr. woj.-Tychowo - Słonowiczki w Gminie Kobylnica) od km 4+850 do km 6+650 na odcinku
Słonowiczki - Tychowo o łącznej długości 1,8km. Zakres prac obejmuje wykonanie nakładki
bitumicznej z  warstw betonu asfaltowego dla ruchu KR 3-6 : warstwy wyrównawczej o grubości 3cm,
warstwy wiążącej o grubości 3cm i warstwy ścieralnej o grubości 4cm oraz obustronnych poboczy
z kruszywa łamanego gr.10cm i szerokości 1,0m

3.3. Zaleca się przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich
 informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy.

3.4. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie robót zgodnie z SST i
 technologią robót wyszczególnioną w pozycjach katalogów kosztorysu po cenach oferowanych.

3.5. Wykonawca zobowiązuje się do wbudowania materiałów zgodnie z obowiązującymi
normami oraz przedłożenia Zamawiającemu atestów na wbudowane materiały dotyczące
 przedmiotu zamówienia.

3.6. Wykonawca przy przedstawianiu harmonogramu rzeczowo-finansowego musi przedstawić do
zaakceptowania Zamawiającemu atesty do wbudowania materiałów budowlanych oraz recepty na
wykonanie przedmiotu zamówienia.

3.7.  Wykonawca zobowiązuje się:

A. prowadzić roboty tak, aby możliwy był ruch kołowy i pieszy przez cały okres ich trwania,

B. oznakowania wykonywanych robót, pracującego sprzętu oraz zabezpieczenia pracowników
dokonuje Wykonawca, zgodnie z „Instrukcją oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym” i
innymi przepisami w tym zakresie. Wykonawca robót odpowiada również za wszelkie skutki wynikające
z pracy pod ruchem. Oznakowanie i zabezpieczenie robót musi być zgodne z zaakceptowanym
przez Zamawiającego projektem organizacji ruchu. Projekt organizacji ruchu na czas wykonywania robót
winien być sporządzony przez Wykonawcę  i zatwierdzony przez organ zarządzający ruchem.
Wykonawca ma obowiązek uczestniczenia w konsultacjach i naradach koordynacyjnych organizowanych przez Zamawiającego w jego siedzibie.

3.8. Wykonawca zobowiązany jest na swój koszt m.in.:

1) zapewnić kompletne kierownictwo, siłę roboczą, materiały, sprzęt i inne urządzenia
niezbędne do wykonania robót oraz usunięcia wad,
2) pełnić funkcje koordynacyjne w stosunku do robót realizowanych przez podwykonawców,
3) zapewnić ciągły nadzór nad pracownikami wykonującymi roboty,
4) ponosić odpowiedzialności za wykonanie robót, tj. zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób
przebywających na placu budowy i mienia oraz za metody organizacyjno – techniczne stosowane na placu
budowy,
5) zapewnić specjalistyczne kierownictwo i montaż dla dostarczonych przez siebie maszyn i
urządzeń,
6) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji
 przedmiotu zamówienia - naprawienie ich i doprowadzenie do stanu poprzedniego,
7) usuwać i składować wszelkie urządzenia pomocnicze i zbędne materiały, odpady i śmieci oraz
 niepotrzebne urządzenia prowizoryczne,
8) wykonać projekt i zabezpieczenie organizacji ruchu na czas trwania robót budowlanych,
9) doprowadzić teren przyległy (do placu budowy) do stanu pierwotnego po zakończeniu realizacji
 robót budowlanych (np. przywrócenia do stanu pierwotnego pobocza i terenów zielonych),
10) demontować, naprawiać, montować ogrodzenia posesji oraz innych uszkodzeń obiektów
 istniejących i elementów zagospodarowania terenu,
11) transportować materiał uzyskany z robót ziemnych na odległość do 2km lub  w miejsce wskazane
 przez Zamawiającego,
12) zorganizować, zabezpieczyć, utrzymać i zlikwidować plac budowy,
13) dokonać odbioru wykonanych robót wraz z wykonaniem wymaganych prób i badań,
14) zapewnić pełną obsługę geodezyjną oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej,
15) wykonywać wszelkie inne obowiązki, zgodnie z zapisami SIWZ.

Wykonawca przedłoży zamawiającemu zatwierdzony i uzgodniony projekt organizacji ruchu na czas
budowy oraz plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ) przed rozpoczęciem robót budowlanych.
-Powiadomienia na piśmie właścicieli sieci technicznych znajdujących się w obszarze robót o
terminie rozpoczęcia robót i dostarczenia zamawiającemu kopii potwierdzających wykonanie tych
zawiadomień.

3.9. Do oferty należy dołączyć pełny kosztorys ofertowy - załącznik nr 11 do SIWZ -  do wypełnienia,
oparty na przedmiarze robót załącznik nr 10 do SIWZ.

3.10. Wspólny słownik zamówień:
CPV: 45000000-7 Pełna nazwa: Roboty budowlane
CPV: 45233220-7 Pełna nazwa: Roboty w zakresie nawierzchni dróg

3.11. W przypadku stwierdzenia, że roboty wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami
Zamawiający może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy
Wykonawcy.

3.12. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady
   przez okres 36  miesięcy na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym oraz w okresie
   dodatkowej udzielonej gwarancji na .......................miesięcy.

3.13. Wykonawca udziela Zamawiającemu gwarancji jakości wykonanych robót oraz zastosowanych
   materiałów na okres 36 miesięcy oraz w okresie dodatkowej udzielonej gwarancji na ..................
   miesięcy .(Szczegóły w projekcie umowy).

3.14. Zamawiający nie dopuszcza fakturowania częściowego.  

4. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

5. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

6. ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE

ZAMAWIAJĄCY MOŻE UDZIELIĆ ZAMÓWIEŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH do 50% wartości
 zamówienia podstawowego w trybie zamówień z wolnej ręki na zasadach określonych w
art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP.

7. Zamawiający dopuszcza Podwykonawców
     
7.1. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca może powierzyć podwykonawcom do wykonania wyłącznie część przedmiotu zamówienia.

1) W przypadku powierzenia wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom, Zamawiający
żąda, wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty część zamówienia, której wykonanie zamierza
powierzyć podwykonawcom (pkt 4 Załącznik Nr 1 do SIWZ) oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm)
podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 09.08.2013 r., poz. 907), w celu wykazania spełniania
warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy (pkt 4, Załącznik Nr 1 do
SIWZ).
W przypadku braku określenia podwykonawców Zamawiający uzna, iż przedmiot zamówienia zostanie samodzielnie wykonany przez Wykonawcę.
Zamawiający na podstawie art 36a ust. 2 ustawy Pzp przewidział możliwość  osobistego wykonania przez Wykonawcę następujących pozycji z przedmiaru robót:
a) warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego
b) warstwa wiążąca z betonu asfaltowego
b) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego
Pozostałe pozycje przedmiaru robót Wykonawca może powierzyć wykonanie podwykonawcy lub dalszym podwykonawcom,
2) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
3) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej
umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy,
4) Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej,
5) Zamawiający, w terminie do 4 dni od dnia przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, zgłasza pisemne zastrzeżenia do zapisów:
a) niespełniających wymagań określonych w SIWZ, w tym m.in. okresu odpowiedzialności za wady,
który nie może być krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego,
b) przewidujących termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w SIWZ,
6) Jeżeli Zamawiający w terminie do 4 dni od przedłożenia mu przez Wykonawcę projektu umowy
o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, oraz projektu jej zmiany, nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy,
7) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia,
8) Zamawiający w terminie do 4 dni od dnia przedłożenia mu przez Wykonawcę umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane oraz jej zmiany (aneksu), zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w przypadkach, o których mowa w SIWZ,
9) Jeżeli Zamawiający w terminie do 4 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, oraz jej zmiany nie zgłosi na piśmie sprzeciwu, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy (aneksu),
10) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada
Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem kopie zawartych umów o podwykonawstwo,
których przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia ich zawarcia, z wyłączeniem umów o
podwykonawstwo wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wyłączenie, o którym mowa powyżej nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż
50 000,00 zł.

8. Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia:
1) do dnia: 30.09.2016r.
2) W przypadku nie wykonania przedmiotu zamówienia w w/w terminie, Zamawiający będzie zmuszony obciążyć Wykonawcę za każdy dzień zwłoki nie wykonania przedmiotu zamówienia karami umownymi (tj. za opóźnienie w wykonaniu całości przedmiotu Umowy, w wysokości 0,5% całości wynagrodzenia netto określonego w § 1 ust. 2 Umowy, za każdy rozpoczęty dzień opóźnienia w wykonaniu całości zobowiązań umownych).
3) Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotu zamówienia w terminie zgodnym ze sporządzonym i zatwierdzonym przez strony harmonogramem rzeczowo - finansowym.

9.    WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA     OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

9.1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego nie może podlegać
wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy oraz zobowiązany jest spełnić warunki udziału w
postępowaniu, określone w art. 22 ust.1 ustawy.

9.2. W zakresie warunków wskazanych w art. 22 ust.1 ustawy Zamawiający wymaga w szczególności,
aby Wykonawca wykazał, iż:

A. posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Na potwierdzenie należy złożyć:
- oświadczenie o spełnianiu warunków przez Wykonawcę, art. 22 ust. 1 Pzp zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ,

B. Posiada wiedzę i doświadczenie
Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie posiadania wiedzy i doświadczenia:
tzn. posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania robót budowlanych odpowiadających robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia  tj. wykonał należycie (zakończył) roboty budowlane odpowiadające robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia tzn. Wykonawca zobowiązany jest wykazać, iż wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
co najmniej dwie roboty budowlane
obejmujące budowy dróg (ulic) publicznych bądź przebudowy dróg (ulic) publicznych odpowiadające przedmiotowi zamówienia, każda o wartości brutto nie mniejszej niż 250.000,00 zł  o łącznej długości wykonanych nawierzchni bitumicznych dwóch w/w robót budowlanych dot. budowy bądź przebudowy dróg (ulic) publicznych wynoszącej co najmniej 1,8 km,
lub jedna dot. roboty budowlanej
obejmująca budowę drogi (ulicy) publicznej bądź przebudowę drogi (ulicy) publicznej odpowiadająca przedmiotowi zamówienia, o wartości brutto nie mniejszej niż 500.000,00 zł, o długości wykonanej nawierzchni bitumicznej dot. budowy bądź przebudowy dróg (ulic) publicznych wynoszącej co najmniej 1,8 km.

C. dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
- za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie i uprawnienia, odpowiednie do zakresu wykonywanych przez nie czynności, co najmniej:
jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności inżynieryjnej drogowej bez ograniczeń legitymującego się minimum 3 - letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy przy robotach drogowych.   

Wykonawcy z innych Państw członkowskich winni zapewnić przy realizacji zamówienia udział osób, posiadających kwalifikacje do pełnienia wyżej wymienionych samodzielnych funkcji w budownictwie , zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane.

D. znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej

- Warunek ten będzie spełniony jeżeli Wykonawca  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż: 400.000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy PLN)
- nie zalega z opłacaniem podatków
- nie zalega ze składkami ZUS

9.3. WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

A. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 ustawy Pzp
przepisy ustawy Pzp i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp,

B. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty w oryginale i zawierać w szczególności
wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się
wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Wykonawcę – Pełnomocnika oraz zakres jego
umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców
ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia poprzez reprezentujące ich osoby uprawnione do
składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności
gospodarczej Wykonawcy,

C. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych
lub ekonomicznych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów
na potrzeby wykonania zamówienia,

D. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

9.4. SPOSÓB DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

A. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia:
-warunek nie podlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp musi być spełniony przez każdego z Wykonawców,
-warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i w pkt 9.2. niniejszego rozdziału muszą być spełnione łącznie przez Wykonawców.

B. Ocena spełniania wymaganych warunków dokonana zostanie na podstawie oświadczeń                       i dokumentów załączonych w ofercie w oparciu o dyspozycje zawarte w rozdziale 10 niniejszej SIWZ. Z treści oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w/w warunki. Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień          składania ofert, spełnienie warunków,

C. Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą „spełnia” albo         „nie spełnia”,

D. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy                     z postępowania,

E. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

9.5. Warunki, o których mowa w punkcie 9.2. litera a), b),c),d) oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełniania punkt 9.4. litera a), b), c), d), e) mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia. W postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia, którego przedmiot stanowią roboty budowlane, zamawiający może oceniać zdolność wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia.

10.         Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia      spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

10.1. Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty, stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ należy dołączyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków, określonych w rozdziale 9 niniejszej SIWZ.

10.2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

10.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca winien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:

A. oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 2 do SIWZ,
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w oświadczenie, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców.

B. aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

C.  aktualnego zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

D. aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

E. wniesienie wadium do terminu upływu składania ofert,

F. wykazać warunki udziału w postępowaniu,

G. Zamawiający zwraca się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniejących między przedsiębiorcami, w celu     ustalenia, czy zachodzą przesłanki wykluczenia wykonawcy. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie złoży wyjaśnień, oraz wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w art. 26 ust. 2d.

10.4. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda:

A. oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 3 do SIWZ,
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w oświadczenie, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców,

B. wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ),     

C. Dowodami są:
1. poświadczenie
2. w przypadku zamówień na roboty budowlane – inne dokumenty – jeżeli  z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać, o którym mowa w pkt 1.
3. w przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania w/w dowodów.
W miejsce poświadczeń i oświadczeń, wykonawca może przedłożyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych i ich prawidłowe ukończenie zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. „w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane”, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być  składane. (Dz. U. poz. 231 z dnia 19 lutego 2013r.),  

D. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
sporządzony wg Załącznika nr 5 do SIWZ,

E. Oświadczenia (wg Załącznika nr 6 do SIWZ), że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, określone w  rozdziale 9 pkt 9.2. litera C,

F. oświadczenie z art. 26 ust. 2 d ustawy PZP o przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodne w treści z Załącznikiem nr 7 do SIWZ,

G. „Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia” (wg załącznika nr 8 do SIWZ”,

H. opłaconej polisy z terminem ważności na okres realizacji zamówienia, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o której mowa w rozdziale 9 pkt 9.2. litera D. Należy załączyć (do oferty) polisę na kwotę min.: 400.000,00 PLN (słownie: czterysta tysięcy PLN).

10.5. Do oferty należy dołączyć pełen kosztorys ofertowy - załącznik nr 11 -  do wypełnienia, oparty na przedmiarze robót Załącznik nr  10  do SIWZ.

10.6. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Wykonawca stosuje się do przepisu § 3 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 19 lutego 2013r., poz. 231).

10.7. Jeżeli Wykonawca w wykazie, o którym mowa w rozdziale 10 pkt 10.4 litera D SIWZ wykazuje
osoby z  wymaganymi uprawnieniami, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej musi wskazać w wykazie, iż osoby te legitymują się kwalifikacjami
odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju
obowiązują z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub
określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w
ustawie z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).

10.8. Jeżeli Wykonawca będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem innych podmiotów niezbędnym
do realizacji zamówienia zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia z zastrzeżeniem zawartym rozdziale 9 pkt 9.3 litera C SIWZ. Jeżeli Wykonawca będzie dysponował osobami innych podmiotów niezbędnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji ww. osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Przez pisemne zobowiązania, o których mowa powyżej należy rozumieć zobowiązania złożone w oryginale.

10.9. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający,                w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę                  z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących             w szczególności:
1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;
3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem;
4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Propozycję treści dokumentu (zobowiązania) stanowi Załącznik Nr 8 do SIWZ „Zobowiązanie
do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia”.

10.10. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy,
polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa pkt 10.4. litera F, dotyczącej tych
podmiotów.

10.11. Dokumenty, o których mowa w pkt 10.1.-10.9. są składane w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

10.12. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.

10.13. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu
wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi
wątpliwości co do jej prawdziwości.

10.14. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski,
poświadczonym przez Wykonawcę.

10.15. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę informacji (dokumentów, załączników, oświadczeń) mających wpływ na wynik prowadzonego postępowania powoduje wykluczenie Wykonawcy z przetargu na każdym jego etapie, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. Osoba lub osoby składające ofertę ponoszą pełną odpowiedzialność za treść złożonego oświadczenia woli na zasadach określonych w art. 297 §1 kodeksu karnego.

11. Zamawiający żąda wadium w wysokości: 8.000,00 PLN (słownie: osiem tysięcy PLN).

12. Kryteria i ich znaczenie:
a) CENA – 94 pkt
b) GWARANCJA – nie więcej niż 6pkt, przy czym 2 pkt za każde dodatkowe pełne 12 miesiące od minimalnego wskazanego terminu gwarancji przez  Zamawiającego (36 miesięcy) – jako dodatkowe kryterium odnoszące się do jakości wykonanych robót dot. przedmiotu zamówienia.
Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najkorzystniejszy bilans procentowy powyższych kryteriów spośród ofert  niepodlegających odrzuceniu.

Sposób oceny ofert. O cenie w oparciu o ww. kryterium oceny ofert poddawane są wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów (94 pkt) w kryterium CENA oferty, która zaoferuje najniższą cenę za realizację całego zamówienia. oraz przyzna maksymalną ilość punktów (6 pkt) z uwagą: 2 pkt za każde dodatkowe pełne 12 miesiące od minimalnego wskazanego terminu gwarancji przez  Zamawiającego (36 miesięcy) – jako dodatkowe kryterium odnoszące się do jakości wykonanych robót dot. przedmiotu zamówienia. Punkty w  ofertach zostaną wyliczone ze wzoru:
Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 94 pkt
                                 Cena ofertowa badanej oferty

                               Gwarancja ofertowa badanej oferty
G= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 6 pkt
                          Najwyższa oferowana gwarancja spośród wszystkich ofert
C-cena
G-gwarancja
Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najkorzystniejszy bilans  punktowy powyższych kryteriów spośród ofert  niepodlegających odrzuceniu.

13. Miejsce i termin składania ofert:

 a) Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie Zarządu Dróg Powiatowych w
       Słupsku, ul. Słoneczna 16e, w terminie do dnia 04.05.2016r., do godziny 10:00.

 b)  Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 04.05.2016r. o godzinie 10:15 w pokoju nr 17 (sala
       konferencyjna Zamawiającego)

14. Termin związania ofertą: 30 dni.

15. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

16. Zamawiający nie zamierza  ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

17. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji  elektronicznej.

18. Zamawiający zgodnie z dyspozycją wyrażoną w art. 147 ust. 1 ustawy żąda zabezpieczenia należytego
      wykonania umowy, w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.

19. Zamawiający nie dopuszcza fakturowania częściowego.

20. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej PLN.

21. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA:

1. Ogłoszenie

2. SIWZ

3. Zal. nr 12 SST-05.03.05aib -w-wa wyrownawcza, wiazaca i scieralna

4. Zal. nr 13 SST-06.03.01a Pobocze utwardzone kruszywem lamanym

5. Zal. nr 14 SST 040301 oczyszczenie i skropienie warstw konstrukcyjnych

6. Zal. nr 15 SST - 00.00.00 Wymagania ogolne