Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

  ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

                 W SŁUPSKU

 


76-200 Słupsk                  tel.0-59-842-07-30
ul. Słoneczna 16e            fax.0-59-842-02-84
NIP 839-25-73-515           REGON 770983124

Słupsk, dn. 05.05.2016r.

ZDP-GIZ.U.2611.6-5.2016

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniami od Wykonawcy – pismo fax dnia 28.04.2016r. dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, realizowanym w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane pn:Przebudowa drogi powiatowej nr 1139G na odcinku Zagórzyca – Mianowice (Gmina Damnica) udziela odpowiedzi jak poniżej:

 

dot. pytania nr 1 cyt:

Zgodnie z SIWZ warstwę ścieralną należy wykonać z betonu asfaltowego AC11S dla KR3-6. Natomiast SST D-05.03.05a w tablicy 9 nie zostały określone pełne parametry dla tego typu mieszanki. Prosimy o uzupełnienie i jednoznaczne potwierdzenie rodzaju mieszanki mineralno-asfaltowej na warstwę ścieralną.

Odpowiedź na pyt. nr 1

Zamawiający informuje, że warstwę ścieralną należy wykonać z betonu asfaltowego AC11S dla KR 3-6 spełniającego wymogi wskazane w tablicy 10 SST D – 05.03.05a w załączniku nr 23.

 

dot. pytania nr 2 cyt:

Czy Zamawiający dopuszcza ułożenie warstw z mieszanek mineralno bitumicznych (warstwy ścieralna i wiążąca) w technologii jednowartwowej typu SMA 16 JENA.

Odpowiedź na pyt. nr 2

Zamawiający informuje, że dopuszcza wykonanie warstw bitumicznych w technologii zgodnej z przedmiarem robót jak też poprzez ułożenie warstw z mieszanek mineralno bitumicznych (warstwy ścieralnej i wiążącej) w technologii jednowarstwowej typu SMA 16 JENA z zastrzeżeniem zachowania równości poprzecznej i podłużnej przewidzianej w SST.

 

dot. pytania nr 3 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

Odpowiedź na pyt. Nr 3

Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia. Dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia. Oferent przed złożeniem oferty powinien dokonać wizji lokalnej i na jej podstawie oraz opracowanej dokumentacji sporządzić ofertę.

Załączniki od nr 12 do nr 24 należy traktować jako materiał informacyjny. Do wyceny należy przyjąć pozycje i konstrukcje wskazane w przedmiarze robót.

 

dot. pytania nr 4 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami, zezwoleniami i zgodami, potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na cały okres wykonania zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

Odpowiedź na pyt. nr 4

Zamawiający potwierdza, że dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonywania zadania.

 

dot. pytania nr 5 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

Odpowiedź na pyt. nr 5

Zamawiający potwierdza, że posiada prawo dysponowania nieruchomościami na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja.

 

dot. pytania nr 6 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że zamawiający dysponuje środkami finansowymi na realizację przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź na pyt. nr 6

Tak, Zamawiający potwierdza, że dysponuje środkami finansowymi na realizację przedmiotu zamówienia.

 

dot. pytania nr 7 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowanie instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu, a Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane.

Odpowiedź na pyt. nr 7

Zamawiający informuje, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowane instalacje podziemne, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, w/w roboty zostaną zlecone Wykonawcy lub innej firmie przez niego wskazanej za dodatkowe wynagrodzenie lecz bez wydłużenia terminu wykonania zamówienia - ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru oraz zatwierdzone przez Zamawiającego.

 

dot. pytania nr 8 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty w znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane.

Odpowiedź na pyt. nr 8

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy Załącznik nr 9 do SIWZ w następujących przypadkach: zgodnie z zapisem SIWZ pkt 20.6. litera C m.in. - cyt. „stwierdzono obecność niewybuchów, które stwarzają niebezpieczeństwo dla życia,”- ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru.

 

dot. pytania nr 9 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu, a Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane.

Odpowiedź na pyt. nr 9

Zamawiający informuje, że w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, w/w roboty zostaną zlecone Wykonawcy lub innej firmie przez niego wskazanej za dodatkowe wynagrodzenie lecz bez wydłużenia terminu wykonania zamówienia- ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru oraz po akceptacji przez Zamawiającego.

 

dot. pytania nr 10 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z z zaistnienia ww. okoliczności, termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu, a Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane.

Odpowiedź na pyt. nr 10

Zamawiający udostępnił odpowiednią Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) z Ogłoszeniem o zamówieniu wraz z Przedmiarem Robót oraz STWOiR i dokumentacją projektową w celu realizacji przedmiotu zamówienia.

 

dot. pytania nr 11 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie drzewa i krzewy kolidujące z realizacją przedmiotowej inwestycji znajdują się na terenie objętym zezwoleniami na realizację inwestycji drogowych. Jeżeli nie, wówczas prosimy o udostępnienie wymaganych pozwoleń na usunięcie drzew i krzewów lub o potwierdzenie, że ich uzyskanie oraz uiszczenie ewentualnych opłat administracyjnych będą obowiązkami Zamawiającego.

Odpowiedź na pyt. nr 11

Zamawiający informuje, że wycinkę drzew i krzewów w ramach inwestycji przeprowadził we własnym zakresie. Wykonawca zgodnie z przedmiarem robót wykona karczowanie pni.

 

dot. pytania nr 12 cyt:

Prosimy o udostępnienie na stronie Zamawiającego aktualnej, prawomocnej Decyzji o pozwoleniu na budowę (ew. Decyzji ZriD).

Odpowiedź na pyt. Nr 12

Zamawiający informuje, że zamieścił załącznik nr 24- Pozwolenie na budowę.

 

dot. pytania nr 13 cyt:

Prosimy o odpowiedź, jakiej grubości warstwy wiażącej na jezdni oczekuje Zamawiający? Zgodnie z załącznikiem nr 15 "Przekroje normalne rys.3" jest to 6 cm betonu asfaltowego, wg przedmiaru grub. 4 cm.

Odpowiedź na pyt. Nr 13

Zamawiający informuje, że do wyceny należy przyjąć pozycje robót i ilości do wykonania wskazane w przedmiarze robót.

 

dot. pytania nr 14 cyt:

Zgodnie z przekrojami konstrukcyjnymi pod całą jezdnią należy ułożyć warstwę wyrównawczą . W przedmiarze przewidziano warstwę wyrównawczą z AC 16W jedynie na poszerzeniach. Prosimy o potwierdzenie, które rozwiązanie przyjąć do wyceny.

Odpowiedź na pyt. Nr 14

Zamawiający informuje, że do załącznika nr 10 oraz załącznika nr 11 została dodana pozycja nr 25.1. „Warstwa wyrównawcza AC 16 W, grubość średnio 3cm” dotycząca wykonania warstwy wyrównawczej na całej powierzchni jezdni. Jednocześnie zwiększono ilości w pozycjach nr 23 i nr 24.

 

dot. pytania nr 15 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że warstwa ścieralna ma być wykonana z betonu asfaltowego AC 11S 50/70 o grubości 4 cm.

Odpowiedź na pyt. Nr 15

Zamawiający potwierdza, że warstwę ścieralną należy wykonać z betonu asfaltowego AC11S 50/70 o grubości 4cm.

 

dot. pytania nr 16 cyt:

Proszę o sprecyzowanie średnicy rur PVC łączącej studnie chłonne z studzienką ściekową osadnikową, gdyż występują rozbieżności między planem zagospodarowania (DN160) a rysunkiem nr 5 projekty odwodnienia (DN200).

Odpowiedź na pyt. Nr 16

Zamawiający informuje, że do wyceny należy przyjąć rury PVC o średnicy 200mm.

 

dot. pytania nr 17 cyt:

Prosimy o odpowiedź, czy w projekcie należy wycenić studnie chłonne? Zgodnie z Załącznikiem nr 19 do SIWZ studnie chłonne zlokalizowane są na początkowym odcinku przebudowy (km ~0+017 wg kilometracji lokalnej projektowej), tj. na odcinku już zrealizowanym.

Odpowiedź na pyt. Nr 17

Zamawiający informuje, że do wyceny należy przyjąć studnie chłonne w ilości wskazanej w przedmiarze robót. Jednocześnie wprowadza się zmianę w opisie pozycji w przedmiarze robót - pozycja nr 64 otrzymuje brzmienie: „Studnie chłonne z kręgów o średnicy 1,5m - głębokość studni do 3m”.

 

dot. pytania nr 18 cyt:

Prosimy o przedstawienie technologii wykonania przepustu fi 600 na odcinku km 4+737,13 wg kilometracji lokalnej projektowej. W projekcie nie sprecyzowano, czy należy prowadzić prace w otwartym wykopie, wraz z rozbiórkami nawierzchni i ich odtworzeniem, czy np. Przeciskiem.

Odpowiedź na pyt. Nr 18

Zamawiający informuje, że przepust fi 600 wskazany do wykonania w przedmiarze robót należy wykonać w wykopie otwartym.

 

dot. pytania nr 19 cyt:

Prosimy o przedstawienie technologii wykonania kompletnej kanalizacji deszczowej wraz z włączeniem do studni chłonnych, a także przedstawienie kilometraża wykonania instalacji.

Odpowiedź na pyt. Nr 19

Zamawiający informuje, że odcinek kanalizacji deszczowej należy wykonać jako rozwiązanie typowe z rur PCV o średnicy 200mm wraz z wykonaniem typowych wpustów ulicznych z osadnikiem. Odcinek kanalizacji włączyć do studni chłonnej w km 5+545 w rejonie skrzyżowania drogi powiatowej nr 1139G z droga krajową nr 6.

 

dot. pytania nr 20 cyt:

Prosimy o potwierdzenie ilości studzienek ściekowych przewidzianych do wykonania, a także podania ich lokalizacji.

Odpowiedź na pyt. Nr 20

Zamawiający informuje, że do wykonania należy przyjąć dwie studzienki ściekowe (wpusty uliczne) zlokalizowane w rejonie skrzyżowania drogi powiatowej nr 1139G z droga krajową nr 6.

 

dot. pytania nr 21 cyt:

Prosimy o odpowiedź, w której pozycji kosztorysowej należy uwzględnić wycenę studni bet. fi 1500mm do wykonania przepustu nr 3 na odcinku km 4+737,69?

Odpowiedź na pyt. Nr 21

Zamawiający informuje, że do przedmiaru dodano pozycję nr 63.1. uwzględniającą wykonanie studni betonowych o średnicy 1,5m do wykonania przepustu pod droga jezdnią w km 4+737,69 zgodnie z załącznikiem nr 19 – projektem odwodnienia.

 

dot. pytania nr 22 cyt:

Prosimy o potwierdzienie ilości przepustów pod zjazdami, jakie należy wykonać, gdyż projekt i plan zagospodarowania terenu są niezgodne z przedmiarem.

 

Odpowiedź na pyt. Nr 22

Zamawiający informuje, że do wyceny należy przyjąć ilość przepustów pod zjazdami wskazaną w przedmiarze robót.

 

dot. pytania nr 23 cyt:

W ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający podaje, że przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych przebudowy drogi powiatowej nr 1139G wojewódzkiej nr 213- Wielka Wieś- Damno Damnica- Mianowice od km 19+510 do km 21+800 odcinku Zagórzyca- Mianowice na łącznej długości 2,29 km, natomiast Projekt Zagospodarowania Terenu operuje kilometracją lokalną , tj. Od km 0+000,00. Prosimy o potwierdzenie, że początek realizacji (tj.km 19+510 DP) pokrywa się z km 3+255,58 wg kilometracji projektowej.

Odpowiedź na pyt. Nr 23

Zamawiający informuje, że kilometraż robót wskazany w opisie przedmiotu zamówienia jest kilometrażem globalnym drogi powiatowej nr 1139G. Kilometraż przyjęty w projekcie technicznym jest kilometrażem lokalnym wynikającym z zakresu opracowania projektu przebudowy drogi powiatowej nr 1139G. Według kilometrażu lokalnego wskazanego w projekcie technicznym początek robót pokrywa się z km 3+255,58.

 

dot. pytania nr 24 cyt:

Prosimy o jednoznaczne określenie, czy wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe za roboty wynikające z dokumentacji projektowej, specyfikacji i SIWZ, czy zgodnie z zapisem §1 projektu umowy kosztorysem powykonawczym, tj. wynagrodzenie obmiarowe?

Odpowiedź na pyt. nr 24

Zamawiający wyjaśnia, iż w oparciu o zapisy § 1 projektu umowy w sprawie zamówienia publicznego, wynagrodzenie wynikające z ceny umownej należy traktować jako rozliczenie ryczałtowe.

 

 

Na podstawie art. 38 ust. 4 PZP, Zamawiający uprzejmie informuje, że powyższa treść odpowiedzi na zadane pytania wpływa na zmianę załączników nr 10 do SIWZ, tj. PRZEDMIAR ROBÓT, oraz nr 11 do SIWZ, tj. KOSZTORYS OFERTOWY.

Prosi się Wykonawców o zapoznanie się z nowymi załącznikami nr 10 tj. PRZEDMIAR ROBÓT- uaktualniony w dniu 05.05.2016 i nr 11 tj. KOSZTORYS OFERTOWY- uaktualniony w dniu 05.05.2016 i na podstawie ich prosimy o złożenie poprawnych ofert przetargowych.

W związku z powyższym Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach (wskazany w Ogłoszeniu rozdz. 13. pkt 13a) do 11.05.016r. do godz. 9.00, natomiast otwarcie (wskazany w Ogłoszeniu rozdz. 13. pkt 13b.) ofert 11.05.2016r. o godz. 9.15