Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

   ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

                W SŁUPSKU

 

 

76-200 Słupsk               tel.0-59-842-07-30

ul. Słoneczna 16e          fax.0-59-842-02-84
NIP 839-25-73-515         REGON 770983124

                                   Słupsk, dn. 11.05.2016r.

ZDP-GIZ.U.2611.7-7.2016

 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ

 

Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniami od Wykonawcy – pismo fax z dnia 06.05.2016r. dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, realizowanym w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane pn: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1177G na terenie Gminy Słupsk i Dębnica Kaszubska” udziela odpowiedzi jak poniżej:

 

dot. pytania nr 1 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąża Wykonawcy.

Odpowiedź na pyt. nr 1

Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia. Dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówienia. Przed złożeniem oferty zaleca się dokonania wizji lokalnej i na jej podstawie oraz opracowanej dokumentacji sporządzić ofertę.

Umieszczone Załączniki od nr 13 do nr 21 należy traktować jako materiał informacyjny. Do wyceny należy przyjąć pozycje i konstrukcje wskazane w przedmiarze robót.


 

dot. pytania nr 2 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami, zezwoleniami i zgodami, potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na cały okres wykonana zadania, a skutki ewentualnych braków w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

Odpowiedź na pyt. nr 2

Zamawiający potwierdza, że dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonywania zadania.

 

dot. pytania nr 3 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomością na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.

Odpowiedź na pyt. nr 3

Zamawiający potwierdza, że posiada prawo dysponowania nieruchomościami na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja

 

dot. pytania nr 4 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że zamawiający dysponuje środkami finansowymi na realizację przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź na pyt. nr 4

Tak, Zamawiający potwierdza, że dysponuje środkami finansowymi na realizację przedmiotu zamówienia.

 

dot. pytania nr 5 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie zinwentaryzowanie instalacje podziemne, w stosunku do stanu wynikającego z dokumentacji projektowej załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu, a Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane.

Odpowiedź na pyt. nr 5

Zamawiający informuje, że w przypadku napotkania na niezinwentaryzowane lub błędnie

zinwentaryzowane instalacje podziemne, w przypadku konieczności dokonania ich przebudowy lub naprawy, w/w roboty zostaną zlecone Wykonawcy lub innej firmie przez niego wskazanej za dodatkowe wynagrodzenie lecz bez wydłużenia terminu wykonania zamówienia - ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru oraz zatwierdzone przez Zamawiającego.

 

dot. pytania nr 6 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku napotkania na niewybuchy, niewypały lub obiekty w znaczeniu historycznym, będzie to skutkowało stosownym przedłużeniem terminu wykonania zamówienia, co najmniej o czas, w którym wykonawca nie mógł realizować robót, a w przypadku konieczności wykonania robót nieprzewidzianych w dokumentacji załączonej do SIWZ na skutek zaistnienia ww. okoliczności, Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane.

Odpowiedź na pyt. nr 6

Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy PZP przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do treści zawartej umowy Załącznik nr 9 do SIWZ w następujących przypadkach: zgodnie z zapisem SIWZ pkt 20.6. litera C m.in. - cyt. „stwierdzono obecność niewybuchów, które stwarzają niebezpieczeństwo dla życia,”- ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru.

 

dot. pytania nr 7 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, iż w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu, a Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane.

Odpowiedź na pyt. nr 7

Zamawiający informuje, że w przypadku stwierdzenia odmiennych od wskazanych w dokumentacji warunków geologicznych lub gruntowo-wodnych, w szczególności w przypadku konieczności wykonania robót odwodnieniowych lub ziemnych w zakresie przekraczającym zakres przyjęty do wyceny oferty na podstawie załączonej do SIWZ dokumentacji, w/w roboty zostaną zlecone Wykonawcy lub innej firmie przez niego wskazanej za dodatkowe wynagrodzenie lecz bez wydłużenia terminu wykonania zamówienia- ale tylko w przypadku na podstawie zgłoszenia pisemnego przez Wykonawcę wraz z potwierdzeniem zasadności przez inspektora nadzoru oraz po akceptacji przez Zamawiającego.

 

dot. pytania nr 8 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów w zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z z zaistnienia ww. okoliczności, termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu, a Wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe pokrywające wszelkie dodatkowe koszty z tym związane.

Odpowiedź na pyt. nr 8

Zamawiający udostępnił odpowiednią Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) z Ogłoszeniem o zamówieniu wraz z Przedmiarem Robót oraz STWiOR i dokumentacją projektową w celu realizacji przedmiotu zamówienia.

 

dot. pytania nr 9 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie drzewa i krzewy kolidujące z realizacją przedmiotowej inwestycji znajdują się na terenie objętym zezwoleniami na realizację inwestycji drogowych. Jeżeli nie, wówczas prosimy o udostępnienie wymaganych pozwoleń na usunięcie drzew i krzewów lub o potwierdzenie, że ich uzyskanie oraz uiszczenie ewentualnych opłat administracyjnych będą obowiązkami Zamawiającego.

Odpowiedź na pyt. nr 9

Zamawiający informuje, że wycinkę drzew i krzewów w ramach inwestycji przeprowadził we własnym zakresie. Wykonawca zgodnie z przedmiarem robót wykona karczowanie pni.

 

dot. pytania nr 10 cyt:

Prosimy o odpowiedź, jakiej grubości warstwy wiążącej na jezdni oczekuje Zamawiający? Zgodnie z załącznikiem nr 26 „Przekroje konstrukcyjne rys. 3.1” jest to 8 cm betonu asfaltowego, wg przedmiaru grub. 4 cm.

Odpowiedź na pyt. nr 10

Zamawiający informuje, że należy przyjąć warstwę wiążącą o grubości 4cm zgodnie z przedmiarem robót.

 

dot. pytania nr 11 cyt:

Prosimy o wskazanie miejsca wywozu materiałów rozbiórkowych i karpin, jakie należy przewieźć na składowisko Zamawiającego. Ewentualnie – o potwierdzenie, że zgodnie z opisami pozycji przedmiarowych miejsce to będzie w odległości nie większej niż 2 km.

Odpowiedź na pyt. nr 11

Zamawiający informuje, że miejsce wywozu materiałów rozbiórkowych i karpin zostanie wskazane podczas przekazywania Wykonawcy placu budowy po szczegółowym przeanalizowaniu przedstawionego przez Wykonawcę projektu tymczasowej organizacji ruchu i możliwości technologicznych wykonania wywozu w/w materiałów. Do wyceny należy przyjąć odległość wywozu do 2km.

 

dot. pytania nr 12 cyt:

Prosimy o odpowiedź, jakiej grubości poboczy oczekuje Zamawiający? Zgodnie z załącznikiem nr 26 „Przekroje konstrukcyjne rys. 3.1” jest to 15 cm kruszywa łamanego, wg przedmiaru grub. 5 cm.

Odpowiedź na pyt. nr 12

Zamawiający informuje, że należy przyjąć pobocza z kruszywa łamanego o grubości 5cm zgodnie z przedmiarem robót.

 

dot. pytania nr 13 cyt:

Prosimy o doprecyzowanie, jakiej grubości podbudowy pod chodnikami oczekuje Zamawiający? W projekcie na przekroju konstrukcyjnym przewidziano podbudowę z KŁSM 0/31,5 o grubości 10 cm, natomiast w kosztorysie przewidziano grubość 8 cm.

Odpowiedź na pyt. nr 13

Zamawiający informuje, że należy przyjąć podbudowę z kruszywa łamanego grubości 8cm pod chodnikami zgodnie z przedmiarem robót.

 

dot. pytania nr 14 cyt:

Prosimy o doprecyzowanie, jakiej grubości i jakiego materiału na podbudowę poszerzeń oczekuje Zamawiający. W projekcie na przekroju konstrukcyjnym przewidziano warstwę odcinającą z pospółki o grubości 30 cm, natomiast kosztorys w poz. 31 zakłada wykonanie warstwy z kruszywa związanego cementem Rm=1,5 MPa o grubości 15 cm.

Odpowiedź na pyt. nr 14

Zamawiający informuje, że na podbudowę poszerzeń jezdni należy przyjąć warstwę z kruszywa związanego cementem o Rm=1,5Mpa gr. 15 cm zgodnie z przedmiarem robót

dot. pytania nr 15 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że warstwa ścieralna ma być wykonana z betonu asfaltowego AC 11S 50/70 o grubości 4 cm.

Odpowiedź na pyt. nr 15

Zamawiający potwierdza, że warstwę ścieralną należy wykonać z betonu asfaltowego AC11S 50/70 o grubości 4cm.

 

dot. pytania nr 16 cyt:

Prosimy o odpowiedź, z jakiego rodzaju kostki brukowej mają być wykonane zjazdy oraz wyniesienia? Na przekrojach konstrukcyjnych przewidziano starobruk w kolorze czerwonym, a w przedmiarze betonowa kostka brukowa koloru grafitowego

Odpowiedź na pyt. nr 16

Zamawiający informuje, że zgodnie z przedmiarem robót zjazdy przewidziano do wykonania z kostki betonowej 20x10x8cm koloru grafitowego. Nie przewiduje się wykonania wyniesień jezdni z kostki betonowej.

 

dot. pytania nr 17 cyt:

Prosimy o sprecyzowanie rodzaju kostki, wymiarów i koloru dla wszystkich elementów zagospodarowania terenu przewidzianego do budowy z kostek betonowych (chodniki, zjazdy, miejsca postojowe).

Odpowiedź na pyt. nr 17

Zamawiający informuje, że zgodnie z przedmiarem robót zjazdy, zatoki autobusowe i miejsca postojowe przewidziano do wykonania z kostki betonowej 20x10x8cm koloru grafitowego, chodniki przewidziano do wykonania z kostki betonowej 20x10x6cm koloru szarego

 

dot. pytania nr 18 cyt:

Czy Zamawiający zgodnie z zapisem w kosztorysie wskaże miejsce wywozu karpin. Jeżeli tak, to jaką odległość wywozu należy przyjąć do wyceny.

Odpowiedź na pyt. nr 18

Zamawiający informuje, że miejsce wywozu karpin zostanie wskazane podczas przekazywania Wykonawcy placu budowy po szczegółowym przeanalizowaniu przedstawionego przez Wykonawcę projektu tymczasowej organizacji ruchu i możliwości technologicznych wykonania wywozu w/w materiałów. Do wyceny należy przyjąć odległość wywozu do 2km.

 

dot. pytania nr 19 cyt:

Prosimy o szczegółowy zakres prac energetycznych ujętych w pozycji 69 przedmiaru robót oraz określenie, jakie elementy zawiera 1 komplet przedmiotowych prac.

Odpowiedź na pyt. nr 19

Zamawiający informuje, że zakres prac wskazanych w pozycji nr 69 przedmiaru robót obejmuje przestawienie 3 lamp oświetlenia ulicznego znajdujących się w ciągu chodnika z kostki betonowej w m. Warblewo zlokalizowanych w km 4+569, 4+635 i 4+729. Komplet robót zawiera rozbiórkę konstrukcji chodnika z kostki betonowej wraz z jej odtworzeniem oraz przestawienie 3 lamp poza obręb chodnika z zachowaniem warunków technicznych szerokości skrajni drogowej i wymogów technicznych związanych z koniecznymi robotami elektroenergetycznymi.

 

dot. pytania nr 20 cyt:

Prosimy o jednoznaczne określenie, czy wykonawca otrzyma wynagrodzenie ryczałtowe za roboty wynikające z dokumentacji projektowej, specyfikacji i SIWZ, czy zgodnie z zapisem § 1 projektu umowy kosztorysem powykonawczym, tj. wynagrodzenie obmiarowe?

Odpowiedź na pyt. nr 20

Zamawiający wyjaśnia, iż w oparciu o zapisy § 1 projektu umowy w sprawie zamówienia publicznego, wynagrodzenie wynikające z ceny umownej należy traktować jako rozliczenie ryczałtowe.

 

dot. pytania nr 21 cyt:

Zgodnie z SIWZ warstwę ścieralną należy wykonać z betonu asfaltowego AC 11 S dla KR3-6. Natomiast SST D – 05.03.05a w tablicy 9 nie zostały określone pełne parametry dla tego tupu mieszanki. Prosimy o uzupełnienie i jednoznaczne potwierdzenie rodzaju mieszanki mineralno – asfaltowej na warstwę ścieralną.

Odpowiedź na pyt. nr 21

Zamawiający informuje, że warstwę ścieralną należy wykonać z betonu asfaltowego AC11S dla KR 3-6 spełniającego wymogi wskazane w tablicy 10 SST D – 05.03.05a w załączniku nr 12.

 

dot. pytania nr 22 cyt:

Czy Zamawiający dopuszcza ułożenie warstw z mieszanek mineralno – bitumicznych (warstwy ścieralna i wiążąca) w technologii jednowarstwowej typu SMA 16 JENA.

Odpowiedź na pyt. nr 22

Zamawiający informuje, że dopuszcza wykonanie warstw bitumicznych w technologii zgodnej z przedmiarem robót jak też poprzez ułożenie warstw z mieszanek mineralno bitumicznych (warstwy ścieralnej i wiążącej) w technologii jednowarstwowej typu SMA 16 JENA z zastrzeżeniem zachowania równości poprzecznej i podłużnej przewidzianej w SST.

 

 

 

 

 


Sporządził: Jędrek Sitnik, tel.: 059 84 68 932