Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

    ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

                W SŁUPSKU

 

76-200 Słupsk tel.0-59-842-07-30
 ul. Słoneczna 16e fax.0-59-842-02-84
NIP 839-25-73-515 REGON 770983124

“Dostawa soli drogowej na potrzeby ZDP Słupsk na sezon 2016/2017” - II przetarg

ZDP-GIZ.2611.22.2016                                                       Słupsk 17.11.2016r.
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
Adres: ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk
Numer tel. (0 –59)8420 730, fax: (0 – 59)8420 284;
Adres strony internetowej: http://bip.zdp.slupsk.pl/
Numer NIP: 839-25-73-515

2. Tryb zamówienia – przetarg nieograniczony, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych.

3. Adres strony internetowej, na której zamieszczono specyfikację istotnych warunków zamówienia (SIWZ) http://bip.zdp.slupsk.pl/

4. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych

4.1. Przedmiotem zamówienia są dostawy pn.: “Dostawa soli drogowej na potrzeby ZDP Słupsk na sezon 2016/2017” - II przetarg

4.2.Zakres rzeczowy zamówienia
Sukcesywna dostawa soli drogowej w ilości ok. 1000,00 Mg

4.3. Opis dostaw i materiału:

4.4. Sukcesywna dostawa (wraz z transportem) soli drogowej luzem na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku w sezonie zimowym 2016/2017, na place składowe:
● Obwodu Drogowego Nr 1 w Słupsku, zlokalizowanym przy ul. Słonecznej 16e  w Słupsku w ilości 500,00 Mg
● Obwodu Drogowego Nr 2 w Główczycach, zlokalizowanym w m. Główczyce, ul. Słupska 19A w ilości 500,00 Mg
Zamawiający będzie składał zamówienie (z uwzględnieniem ilości i placu składowego) za pomocą wezwania telefonicznego bądź e-mailem. Zamawiający przewiduje, że przy jednorazowym zamówieniu dostawy zamówi minimum 25 -30 Mg soli drogowej. Zamówienie należy zrealizować w terminie 5 dni od jego otrzymania.
W oparciu o art 34 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych przewiduje się prawo opcji polegające na tym, że Zamawiający gwarantuje realizację dostawy soli drogowej o wartości 40% ceny umownej, natomiast 60% tej ceny będzie realizowane wg potrzeb Zamawiającego.
Ustala się sposób realizacji zamówienia i wielkości zamówień:
1) minimalna wielkość planowanych dostaw 40% - 400,00 Mg
2) maksymalna wielkość planowanych dostaw 100% - 1.000,00 Mg
Prawo opcji jest jednostronnym uprawnieniem Zamawiającego, z którego może, ale nie ma obowiązku skorzystać w ramach realizacji przedmiotu zamówienia.
W przypadku nie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji Wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie z tego tytułu
Wykonawca załączy do oferty na oferowaną sól drogową: Aktualny atest Państwowego Zakładu Higieny oraz opinię techniczną wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów  w Warszawie dopuszczającą sól do stosowania przy zimowym utrzymaniu dróg lub dokumenty równoważne dopuszczające i potwierdzające parametry techniczne, wydane przez odpowiednie jednostki na terenie Unii Europejskiej.
Sól drogowa z przeznaczeniem do piaskarek i wykonania solanki do solarek powinna spełniać wymogi normy PN-86/C-84081/02 i norm pokrewnych oraz charakteryzować się parametrami:
zawartość chlorku sodu NaCl - co najmniej 90%,
zawartość substancji nierozpuszczalnych w wodzie- 8,0% maksymalnie,
zawartość wody -3,0% maksymalnie,
zawartość żelazocyjanku potasowego (dodawanego w celu zapobiegania zbrylaniu soli)- minimum 20 mg/kg,
klasa ziarnowa soli: 1÷6 mm; wielkość odsiewu na sicie górnym 6,0 mm wynosi maksymalnie 10%, a wielkość przesiewu na sicie dolnym 1,0 mm wynosi maksymalnie 20%.
Optymalny skład ziarnowy soli drogowej powinien być następujący:
- 60-80% ziaren w przedziale 1÷3 mm,
-  10-25% ziaren w przedziale 3÷6 mm,
-  do 5% ziaren poniżej 0,18 mm,
do 5% ziaren powyżej 6 mm.
Sól w momencie dostawy nie może być w stanie zbrylonym.

4.5. Kod Wspólnego Słownika Zamówień

- CPV 34 92 71 00 - 2  Sól drogowa

5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych

6. Informacja o możliwości lub wymogu złożenia oferty wariantowej

Zamawiający  nie dopuszcza możliwości składania  oferty wariantowej

7. PODWYKONAWSTWO

7.1. Zamawiający nie dokonuje zastrzeżenia na podstawie art. 36a ust. 2 Ustawy dotyczącego osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia.

7.2. Zgodnie z art. 36a ust. 1 Ustawy Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.

7.3. Na podstawie art. 36b ust. 1 PZP Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w
formularzu oferty:
1) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (Załącznik Nr 1 do SIWZ) oraz
2) nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 22a PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. PZP (Załącznik Nr 2 do SIWZ).

8. Termin wykonania zamówienia:  
Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało zrealizowane w terminie: od daty podpisania umowy - sukcesywnie wg potrzeb Zamawiającego do dnia 15.04.2017r. lub do czasu wyczerpania przewidywanego zakresu dostaw, w zależności od tego który z warunków zostanie spełniony jako pierwszy

9. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ PODSTAWY WYKLUCZENIA

9.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1) nie podlegają wykluczeniu;

2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.

9.2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:

1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,

Opis sposobu spełniania tego warunku: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie
spełniania tego warunku.

2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,

Opis sposobu spełniania tego warunku: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie
spełniania tego warunku.

3) zdolności technicznej lub zawodowej,

Opis sposobu spełniania tego warunku: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie
spełniania tego warunku.

W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w SIWZ zgodnie z pkt. 3.3. litera D.
Wykonawca załączy do oferty: Aktualny atest Państwowego Zakładu Higieny oraz opinię techniczną wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów  w Warszawie dopuszczającą sól do stosowania przy zimowym utrzymaniu dróg lub dokumenty równoważne dopuszczające i potwierdzające parametry techniczne, wydane przez odpowiednie jednostki na terenie Unii Europejskiej.


W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

c) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

d) Aktualny atest Państwowego Zakładu Higieny oraz opinię techniczną wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów  w Warszawie dopuszczającą sól do stosowania przy zimowym utrzymaniu dróg lub dokumenty równoważne dopuszczające i potwierdzające parametry techniczne, wydane przez odpowiednie jednostki na terenie Unii Europejskiej.

9.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach
zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków.

9.4. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 22a PZP, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

9.5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 PZP, przepisy ustawy PZP i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

9.6.  Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1)Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
2)Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny (Dz. U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016r. poz. 176),
b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny,
c) skarbowe,
d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);
3) Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 2;
4) Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
5) Wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej "kryteriami selekcji", lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
6) Wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) Wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
8) Wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
9) Wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
10) Wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się
o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016r. poz. 437 i 544);
11) Wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się
o zamówienia publiczne;
12) Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

9.7. Wykluczenie Wykonawcy następuje:
1) w przypadkach, o których mowa w pkt 9.6 ppkt 2 lit. a-c SIWZ i ppkt 3 SIWZ, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach została skazana za przestępstwo wymienione w 9.6 ppkt 2 lit. a-c SIWZ, jeżeli nie upłynęło 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
2) w przypadkach, o których mowa:
a)  w pkt 9.6 ppkt 2 lit. d i ppkt 3 SIWZ, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach, została skazana za przestępstwo wymienione w pkt 9.6 ppkt 2 lit. d SIWZ,
b)  w pkt 9.6 ppkt 4 SIWZ
- jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia odpowiednio uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia lub od dnia w którym decyzja potwierdzająca zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia stała się ostateczna;
3) w przypadkach, o których mowa w pkt 9.6 ppkt 7 i 9 SIWZ, jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
4) w przypadku, o którym mowa w pkt 9.6 ppkt 10 SIWZ, jeżeli nie upłynął okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5)  w przypadku, o którym mowa w pkt 9.6 ppkt  11 SIWZ, jeżeli nie upłynął okres obowiązywania zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.

9.8. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie pkt 9.6 ppkt 2 i 3 oraz ppkt 5-9 SIWZ, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.

9.9. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 9.8 SIWZ.

9.10. W przypadkach, o których mowa w pkt 9.6 ppkt 8 SIWZ, przed wykluczeniem Wykonawcy, Zamawiający zapewnia temu Wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. Zamawiający wskazuje w protokole sposób zapewnienia konkurencji.

9.11. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

10. WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIANIE  WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU  ORAZ BRAK PODSTAW WYKLUCZENIA

10.1. Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty, stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ
należy dołączyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty aktualne na dzień składania ofert:
1) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 22 ust. 1
pkt 2 PZP dotyczące spełniania warunków udziału, stanowiące Załącznik nr 2 do SIWZ,
2) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 24 ust. 1 pkt 12-23 PZP dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, stanowiące Załącznik Nr 3 do SIWZ,
3) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
4) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega  z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane  prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
5) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.
6) Aktualny atest Państwowego Zakładu Higieny oraz opinię techniczną wydaną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie dopuszczającą sól do stosowania przy zimowym utrzymaniu dróg lub dokumenty równoważne dopuszczające i potwierdzające parametry techniczne, wydane przez odpowiednie jednostki na terenie Unii Europejskiej, że oferowane materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego
7)  Formularz cenowy wg załącznika nr 4 do SIWZ
8) Dane kontaktowe wg załącznika nr 5 do SIWZ
9) Oświadczenie o przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacja o tym, że nie należy do grupy kapitałowej – Załącznik nr 6 do SIWZ, składane jest w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp.

10.2. Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów

A. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w
stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

B. Wykonawca, który:
1) powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu oraz
2) zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 10.1 SIWZ.

C. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określo-
nych w art. 22a PZP zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte
wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi
podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, które określają w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

D. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 10 SIWZ:
1) w odniesieniu do podmiotów na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP,
2) dotyczących podwykonawcy, któremu Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP.

E. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te
zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

F. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę
poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że z
nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

G. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o
którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda,
aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1.

10.3. Wspólne ubieganie się wykonawców o udzielenie zamówienia

A. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23
ust. 2 PZP, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielnie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
 zamówienia publicznego. W takim przypadku należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

B.  W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia sporzą-
dzone odpowiednio według Załącznika Nr 2 i Nr 3 do SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie
ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykaz
spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

C. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana,
Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej
współpracę tych wykonawców.

10.4. Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie
internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP,
przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, o której mowa w pkt 9.6 ppkt 12 SIWZ, sporządzone według
Załącznika Nr 6 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić
dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia. Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia
zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której
mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub
braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w pkt 9.6 ppkt 12 SIWZ,
sporządzone według Załącznika Nr 6 do SIWZ, wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca
może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

W zakresie potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy:

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego
dokumentów, o których mowa w pkt 10 Zamawiający może dopuścić złożenie przez
Wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału
w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej.

Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 10 SIWZ, składa dokument lub dokument
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie
otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
pkt 10 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie
Wykonawcy, z wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeni
osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze
względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.

W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może
zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie
niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Forma składanych dokumentów

Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 10.1, 10.4 SIWZ składane są w oryginale.

W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty
uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.

Dokumenty, inne niż wskazane w pkt 10.12 lit. A i 10.12 lit. B SIWZ składane są w oryginale lub
kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.

Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego
zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich
dotyczą.

Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej.

Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
dokumentów, innych niż oświadczenia wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia
dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.

Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości
Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego
roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Dla zapewnienia odpowiedniego przepisu postępowania  o udzielenie zamówienia, Zamawiający
może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki
udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzedni
oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub
dokumentów.

11. Zamawiający żąda wadium w wysokości: 6.000,00 PLN (słownie: sześć tysięcy PLN).    

12. KRYTERIA OCENY OFERT I ICH ZNACZENIE

12.1. a) CENA – 60 pkt
b) za skrócenie czasu realizacji  dostawy soli od max czasu 5 dni
do drugiego dnia realizacji dostaw soli od momentu zgłoszenia przez pracownika
Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź e-mailem) otrzymuje Wykonawca 40 pkt
do trzeciego dnia realizacji dostaw soli od momentu zgłoszenia przez pracownika
Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź e-mailem) otrzymuje Wykonawca 25 pkt
do czwartego dnia realizacji  dostaw soli od momentu zgłoszenia przez pracownika
Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź e-mailem) otrzymuje Wykonawca 10 pkt
Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najkorzystniejszy bilans punktowy powyższych kryteriów (a+b) spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
W przypadku braku deklaracji o skróconym czasie realizacji dostaw soli w formularzu oferty (zał.
nr 1 do SIWZ), Zamawiający nie przyznaje dodatkowych punktów.
W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do dostawy soli w terminie nie dłuższym niż 5 dni
od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź elektronicznie e-mailem)

12.2. Sposób oceny ofert. Punkty w  ofertach zostaną wyliczone ze wzoru:
                                      Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 60 pkt
                                 Cena ofertowa badanej oferty

C-cena
Cp-  czas realizacji dostaw soli

Cp = Zamawiający przyznaje 40 pkt, gdy czas realizacji dostaw soli jest na drugi dzień od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego zadeklarowany przez Wykonawcę w ofercie.
Cp = Zamawiający przyznaje 25 pkt, gdy czas realizacji dostaw soli jest na trzeci dzień od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego zadeklarowany przez Wykonawcę w ofercie.
Cp = Zamawiający przyznaje 10 pkt, gdy czas realizacji dostaw soli   jest na czwarty dzień od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego zadeklarowany przez  Wykonawcę w ofercie.
Cp= 0 pkt, w przypadku braku deklaracji o skróconym czasie realizacji dostaw soli w formularzu oferty (zał. nr 1 do SIWZ), Zamawiający nie przyznaje dodatkowych punktów. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do dostaw soli  w terminie nie dłuższym niż 5 dni od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego (za pomocą wezwania  telefonicznego bądź elektronicznie e-mailem)
Wykonawca musi w swojej ofercie zaproponować czas realizacji dostawy w pełnych dniach roboczych tj.: 2, 3, 4, lub 5 dni

13. Termin składania ofert, adres, na który oferty muszą zostać wysłane, oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone.
a) Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku, ul. Słoneczna 16e,  w terminie do dnia 28.11.2016r., do godziny 900 .
b) Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 28.11.2016r. o godz 915 w pokoju nr 17 (sala
konferencyjna) Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku, ul. Słoneczna 16e.
c) Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nie        ważności.

14. Termin związania ofertą: 30 dni.

15. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

16. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

17. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

18. Informacja o przewidywanych zamówieniach o których mowa w art.  67 ust. 1 pkt  7
Zamawiający nie przewiduje udzielenie w/w zamówień

19. Zamawiający nie żąda: zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

20. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej PLN.

21. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. OGŁOSZENIE

2. SIWZ