Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

ZDP-GIZ.2611.23.2016                             Słupsk 02.12.2016r.

 

 

  ZAMAWIAJĄCY: Z ARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W SŁUPSKU

     ul. Słoneczna 16e

       76-200 Słupsk

NIP: 839-25-73-515
Tel. (0 –59) 84 20 730, fax: (0 – 59) 84 20 284

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

1. Nazwa i adres Zamawiającego:
 Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
 Adres: ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk
 Numer tel. (0 –59)8420 730, fax: (0 – 59)8420 284;
 Numer NIP: 839-25-73-515
Adres strony internetowej, na której zamieszczono specyfikację istotnych warunków zamówienia (SIWZ) http://bip.zdp.slupsk.pl/

2. Tryb udzielenia zamówienia – przetarg nieograniczony, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty    określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 2164 oraz z 2016r. poz. 831,996 i 1020) .

3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.

Roboty budowlane w systemie zaprojektuj zbuduj pn.: „Budowa magazynu soli wraz z zapleczem”

3.1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.2. Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wybudowanie budynku magazynu soli wraz z zapleczem dla potrzeb ZDP w Słupsku. Budynek magazynu wraz z zapleczem zlokalizowany będzie na terenie Obwodu Drogowego nr 1 w Słupsku przy ul. Słonecznej 16e na terenie działki nr 238/3. Zamówienie obejmuje opracowanie projektu budowlanego i wykonawczego magazynu wraz z przyłączami oraz wybudowanie budynku magazynu soli wraz z niezbędną infrastrukturą do jego funkcjonowania. Podstawową funkcją budynku magazynu soli wraz z zapleczem będzie przechowywanie środków do zwalczania śliskości zimowej podczas prowadzenia akcji zimowego utrzymania dróg na drogach administrowanych przez ZDP w Słupsku. Budynek magazynu soli należy zaprojektować i wykonać o konstrukcji nośnej ze stali ocynkowanej ogniowo, dach i ściany z blachy trapezowej lub płyty warstwowej. Szerokość użytkowa magazynu (w świetle konstrukcji) – do 18,00m. Pojemność składowa minimum 1000 Mg soli drogowej przy nachyleniu pryzmy 40° i wysokości ok.5,0m. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera program funkcjonalno użytkowy (załącznik nr 10 do SIWZ)
Zamawiający oczekuje, że przedmiot zamówienia w zakresie zaprojektowania i wykonania otrzyma:
 1) Projekt budowlany z uwzględnieniem  w 6 egz. na mapie do celów projektowych w skali 1:500,
2) Kosztorys inwestorski w 2 egz. sporządzony w oparciu o Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie metod i podstaw sporządzenia kosztorysów inwestorskich ( Dz. U. Nr 130 poz. 1389 z późn. zm.).
3) Przedmiar robót – szczegółowy, z określeniem sposobu wyliczeń ilości poszczególnych pozycji np. pokazanych na mapie zasadniczej lub w sposób opisowy.
4) Nadzór autorski.
5) Szczegółowe Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót.
6) Uzgodnienia i zatwierdzenia wymagane przepisami.
7) Geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza.
Zaleca się przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy.

Wykonawca będzie zobowiązany umową do przyjęcia odpowiedzialności od następstw i za wyniki działalności w zakresie:
1) Organizacji robót budowlanych,
2) Zabezpieczenia interesów osób trzecich,
3) Ochrony środowiska,
4) Warunków bezpieczeństwa pracy,
5) Warunków bezpieczeństwa ruchu drogowego związanego z budową,
6) Zabezpieczenia placu budowy przed dostępem osób trzecich.
Wywóz gruzu i ewentualnych odpadów budowlanych wykonawca może dokonywać na wysypisko komunalne w miejsce wskazane przez Inwestora, przyjąć odległość wywozu do 5km.
Wyroby budowlane, stosowane w trakcie wykonywania robót budowlanych, mają spełniać wymagania polskich przepisów, a wykonawca będzie posiadał dokumenty potwierdzające, że zostały one wprowadzone do obrotu, zgodnie z regulacjami ustawy o wyrobach budowlanych i posiadają wymagane parametry.
Zamawiający przewiduje bieżącą kontrolę wykonywanych robót budowlanych i projektowych.

Wykonawca zobowiązany jest na swój koszt m.in.:

1) zapewnić kompletne kierownictwo, siłę roboczą, materiały, sprzęt i inne urządzenia niezbędne
do wykonania robót oraz usunięcia wad,
2) pełnić funkcje koordynacyjne w stosunku do robót realizowanych przez podwykonawców,
3) zapewnić ciągły nadzór nad pracownikami wykonującymi roboty,
4) ponosić odpowiedzialności za wykonanie robót, tj. zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób przebywających na placu budowy i mienia oraz za metody organizacyjno – techniczne stosowane
na placu budowy,
5) zapewnić specjalistyczne kierownictwo i montaż dla dostarczonych przez siebie maszyn i urządzeń,
6) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji przedmiotu zamówienia - naprawienie ich i doprowadzenie do stanu poprzedniego,
7) usuwać i składować wszelkie urządzenia pomocnicze i zbędne materiały, odpady i śmieci oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne,
8) zorganizować, zabezpieczyć, utrzymać i zlikwidować plac budowy,
9) dokonać odbioru wykonanych robót wraz z wykonaniem wymaganych prób i badań,
10) zapewnić pełną obsługę geodezyjną oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej,
11) wykonywać wszelkie inne obowiązki, zgodnie z zapisami SIWZ.

Do oferty należy dołączyć wstępny kosztorys inwestorski na roboty budowlane.
Szczegóły techniczne podane są w załączonym do SIWZ – Programie Funkcjonalno – Użytkowym  Załącznik nr 10

4. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

5. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

6.  Informacja o przewidywanych zamówieniach

o których mowa w art.  67 ust. 1 pkt 6 – Zamawiający nie przewiduje udzielenie takich  zamówień.

7. PODWYKONAWSTWO

7.1. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca może powierzyć podwykonawcom do wykonania wyłącznie część przedmiotu zamówienia.
1) W przypadku powierzenia wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom,
Zamawiający żąda, wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty część zamówienia, której
wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom (pkt 4 Załącznik Nr 1 do SIWZ) oraz podanie przez
Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca
powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z
2015r. poz. 2164 oraz z 2016r. poz. 831,996 i 1020, w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy (pkt 4, Załącznik Nr 1 do SIWZ).
W przypadku braku określenia podwykonawców Zamawiający uzna, iż przedmiot zamówienia zostanie samodzielnie wykonany przez Wykonawcę.
Zamawiający na podstawie art 36a ust. 2 ustawy Pzp przewidział możliwość  osobistego wykonania przez Wykonawcę następujących pozycji z przedmiaru robót:
1) Konstrukcja wraz z pokryciem
2) Stolarka drzwiowa
Pozostałe pozycje przedmiaru robót Wykonawca może powierzyć wykonanie podwykonawcy lub dalszym podwykonawcom.
2) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
3) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy.
4) Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej
5) Zamawiający, w terminie do 4 dni od dnia przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, zgłasza pisemne zastrzeżenia do zapisów:
a) niespełniających wymagań określonych w SIWZ, w tym m.in. okresu odpowiedzialności za
wady, który nie może być krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego;
b) przewidujących termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w SIWZ.
6) Jeżeli Zamawiający w terminie do 4 dni od przedłożenia mu przez Wykonawcę projektu umowy
o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, oraz projektu jej zmiany, nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy.
7) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia.
8) Zamawiający w terminie do 4 dni od dnia przedłożenia mu przez Wykonawcę umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane oraz jej zmiany (aneksu), zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w przypadkach, o których mowa w pkt 7.6 SIWZ.
9) Jeżeli Zamawiający w terminie do 4 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, oraz jej zmiany nie zgłosi na piśmie sprzeciwu, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy (aneksu).
10) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane
przedkłada Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem kopie zawartych umów o
podwykonawstwo, których przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia ich
zawarcia, z wyłączeniem umów o podwykonawstwo wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w
sprawie zamówienia publicznego. Wyłączenie, o którym mowa powyżej nie dotyczy umów o
podwykonawstwo o wartości większej niż 50 000,00

8. Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Projekt budowlany do dnia 15 marca 2017r.
2) Uzyskanie stosownych pozwoleń, uzgodnień i opinii, wykonanie robót budowlanych do dnia 16.06.2017r.

9.  WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

9.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1) nie podlegają wykluczeniu;

2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.

9.2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:

1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,

Opis sposobu spełniania tego warunku: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,

Opis sposobu spełniania tego warunku:
Warunek ten będzie spełniony jeżeli Wykonawca  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 350.000,00 PLN (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy)

3) zdolności technicznej lub zawodowej,

a) wykaz wykonanych robót:
Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie posiadania wiedzy i doświadczenia:
tzn. posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania robót budowlanych odpowiadających robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia  tj. wykonał w okresie pięciu ostatnich lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -  w tym okresie,
co najmniej dwie roboty budowlane odpowiadające przedmiotowi zamówienia
dot. zaprojektowanie i wybudowanie magazynu soli  lub wybudowanie magazynu soli o wartości brutto nie mniejszej niż 190.000,00 zł każda,
lub jedna dot. roboty budowlanej odpowiadająca przedmiotowi zamówienia
dot. zaprojektowanie i wybudowanie magazynu soli lub wybudowanie magazynu soli na kwotę nie mniejszą niż 380.000,00 zł,

b) wykaz osób:
za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie i uprawnienia, odpowiednie do zakresu wykonywanych przez nie czynności, co najmniej:
- w zakresie kierownika budowy

1) jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do prowadzenia robót objętych przedmiotem zamówienia w zakresie branży budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także posiadają min. 3-letnie doświadczenie zawodowe liczone od momentu uzyskaniu uprawnień budowlanych.

2) jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodnych, wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów), minimum - 3 letnie doświadczenie na stanowisku kierownika budowy, licząc od dnia uzyskania uprawnień, przy pracach związanych z budową sieci i urządzeń kanalizacyjnych

3) jedną osobą posiadającą uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń, legitymującego się minimum 3 - letnim doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika budowy przy robotach elektrycznych lub kierownika robót branży elektrycznej

- w zakresie projektowania
1) jedną osobę posiadającą uprawnienia do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia w zakresie branży budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia do projektowania, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a także posiadają min. 3-letnie doświadczenie zawodowe liczone od momentu uzyskaniu uprawnień projektowych

2) jedną osobą posiadającą uprawnienia do do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodnych, wydane na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (lub uprawnienia równoważne wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów),  a także posiadają min. 3-letnie doświadczenie zawodowe liczone od momentu uzyskania uprawnień projektowych

3) jedną osobą posiadającą uprawnienia do projektowania robót objętych przedmiotem zamówienia w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń, legitymującego się minimum 3 - letnim doświadczenie zawodowe liczone od momentu uzyskania uprawnień projektowych

9.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do
wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków.

9.4. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 22a PZP, odpowiada

9.5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 PZP, przepisy ustawy PZP i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

9.6. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
2) Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny (Dz. U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016r. poz. 176),
b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny,
c) skarbowe,
d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);
3) Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 2;
4) Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
5) Wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej "kryteriami selekcji", lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
6) Wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) Wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
8) Wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
9) Wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
10) Wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016r. poz. 437 i 544);
11) Wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
12) Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

9.7. Wykluczenie Wykonawcy następuje:
1) w przypadkach, o których mowa w pkt 9.6 ppkt 2 lit. a-c SIWZ i ppkt 3 SIWZ, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach została skazana za przestępstwo wymienione w 9.6 ppkt 2 lit. a-c SIWZ, jeżeli nie upłynęło 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
2) w przypadkach, o których mowa:
a)  w pkt 9.6 ppkt 2 lit. d i ppkt 3 SIWZ, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach, została skazana za przestępstwo wymienione w pkt 9.6 ppkt 2 lit. d SIWZ,
b)  w pkt 9.6 ppkt 4 SIWZ
- jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia odpowiednio uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia lub od dnia w którym decyzja potwierdzająca zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia stała się ostateczna;
3) w przypadkach, o których mowa w pkt 9.6 ppkt 7 i 9 SIWZ, jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
4) w przypadku, o którym mowa w pkt 9.6 ppkt 10 SIWZ, jeżeli nie upłynął okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5)  w przypadku, o którym mowa w pkt 9.6 ppkt  11 SIWZ, jeżeli nie upłynął okres obowiązywania zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.

9.8. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie pkt 9.6 ppkt 2 i 3 oraz ppkt 5-9 SIWZ, może
przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego
rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub
przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie
szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz
podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla
zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu
postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy,
będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o
udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.

9.9. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne
okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 9.8
SIWZ.

9.10. W przypadkach, o których mowa w pkt 9.6 ppkt 8 SIWZ, przed wykluczeniem Wykonawcy, Zamawiający zapewnia temu Wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. Zamawiający wskazuje w protokole sposób zapewnienia konkurencji.

9.11. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą „spełnia” albo „nie spełnia”.

10.  WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW, POTWIERDZAJĄCYCH SPEŁNIENIE WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ BRAK PODSTAW DO WYKLUCZENIA

10.1. Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ należy
dołączyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty aktualne na dzień składania ofert:

10.2.oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 22 ust. 1 pkt 2 PZP dotyczące spełniania warunków udziału, stanowiące Załącznik Nr 2 do SIWZ,

10.3. oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 24 ust. 1 pkt 12-23 PZP dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, stanowiące Załącznik Nr 3 do SIWZ,

10.4. aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert (celem potwierdzenia spełnienia wymagań zamawiającego wobec wykonawcy);

10.5. aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega  z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane  prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem terminu składania ofert.

10.6. aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

10.7. wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ);   

10.8. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, o którym mowa w rozdziale 9 pkt. 9.2. ppkt 3 litera b niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony wg Załącznika nr 5 do SIWZ,

10.9. Oświadczenia (wg Załącznika nr 6 do SIWZ), że osoby wyszczególnione w wykazie sporządzonym zgodnie z treść Załącznika nr 5 do SIWZ , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,   posiadają wymagane uprawnienia, określone w  rozdziale 9 pkt 9.2. ppkt 3 litera b.

10.10. „Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia” (wg załącznika nr 8 do SIWZ)

10.11. opłaconej polisy z terminem ważności na okres realizacji zamówienia, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o której mowa w rozdziale 9 pkt 9.2. Należy załączyć (do oferty) polisę na kwotę nie mniejszą niż 350.000,00 PLN (słownie: trzysta pięćdziesiąt tysięcy)

10.12. Do oferty należy dołączyć wstępny kosztorys inwestorski na roboty budowlane

10.13. wniesienie wadium do terminu upływu składania ofert,

10.14. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

10.15. Wykonawca, który:
1) powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu oraz
2) zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 10.1 SIWZ.

10.16. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach
określonych w art. 22a Pzp zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte
wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi
podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, które określają w szczególności:
3) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
4) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu
zamówienia publicznego;
5) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
6) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków
udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

10.17. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 10 SIWZ:
1) w odniesieniu do podmiotów na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP,
2) dotyczących podwykonawcy, któremu Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP.

10.18. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub
doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te
zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

10.19. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę
poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za
nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

10.20. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu,
o którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w
postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby
Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże
zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1.

10.21. Wspólne ubieganie się wykonawców o udzielenie zamówienia

A. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23
ust. 2 PZP, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie
zamówienia publicznego. W takim przypadku należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania
wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

B.  W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia
sporządzone odpowiednio według Załącznika Nr 2 i Nr 3 do SIWZ składa każdy z wykonawców
wspólnie ubiegających się o zamówienie.
C. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw
wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykaz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

D. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana,
Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej
współpracę tych wykonawców.

10.22. Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie
internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP,
przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, o której mowa w pkt 9.6 ppkt 12 SIWZ, sporządzone według
Załącznika Nr 7 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić
dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia. Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia
zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o które
mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub
braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w pkt 9.6 ppkt 12 SIWZ,
sporządzone według Załącznika Nr 7 do SIWZ, wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca
może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

10.23. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

A. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 10 SIWZ, składa dokument lub dokumenty
wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.

B. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w
pkt 10 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, z
wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenia osoby, której
dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym
albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub
miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.

C. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający
może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie
niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

10.23 Forma składanych dokumentów

A. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty
uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.

B. W przypadku, gdy wykonawca, dołącza zamiast oryginału kopię dokumentu musi być ona poświadczona przez niego za zgodność z oryginałem pod rygorem odrzucenia oferty.

C. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na
którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z
nich dotyczą.

D. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie
elektronicznej.

E. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii
dokumentów, innych niż oświadczenia wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia
dokumentu jest  nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.

F. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości
Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego roboty
budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych
są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.

G. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

H. Dla zapewnienia odpowiedniego przepisu postępowania  o udzielenie zamówienia, Zamawiają
może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki
udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio
oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub
dokumentów.

 11. Zamawiający żąda wadium w wysokości 7.000,00 PLN (słownie: siedem tysięcy PLN)

12. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert, a jeżeli przypisanie wagi nie jest możliwe z obiektywnych przyczyn, zamawiający wskazuje kryteria oceny ofert w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego.

12.1. Kryteria i ich znaczenie:

a) CENA – 60 pkt
b) GWARANCJA – nie więcej niż 40pkt, przy czym10 pkt za każde dodatkowe pełne 12 miesiący od minimalnego wskazanego terminu gwarancji przez  Zamawiającego (60 miesięcy) – jako dodatkowe kryterium odnoszące się do jakości wykonanych robót dot. przedmiotu zamówienia.

12.2. Sposób oceny ofert. O cenie w oparciu o ww. kryterium oceny ofert poddawane są wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów (60 pkt) w kryterium CENA oferty, która zaoferuje najniższą cenę za realizację całego zamówienia. oraz przyzna maksymalną ilość punktów (40 pkt) z uwagą: 10 pkt za każde dodatkowe pełne 12 miesiące od minimalnego wskazanego terminu gwarancji przez  Zamawiającego (60 miesięcy) – jako dodatkowe kryterium odnoszące się do jakości wykonanych robót dot. przedmiotu zamówienia.
48 miesięcy dodatkowej gwarancji - Zamawiający przyznaje wówczas 40 pkt
36 miesięcy dodatkowej gwarancji - Zamawiający przyznaje wówczas 30 pkt
24 miesiące dodatkowej gwarancji - Zamawiający przyznaje wówczas 20 pkt
12 miesięcy dodatkowej gwarancji - Zamawiający przyznaje wówczas 10 pkt
Przy ocenie gwarancji najwyżej będzie punktowana oferta proponująca najdłuższą dodatkową gwarancję, przy czym może być dłuższa niż 48 miesięcy

Punkty w  ofertach zostaną wyliczone ze wzoru:
Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 60 pkt
                                 Cena ofertowa badanej oferty

                               Gwarancja ofertowa badanej oferty
G= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 40 pkt
                          Najwyższa oferowana gwarancja spośród wszystkich ofert
C-cena
G-gwarancja
Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najkorzystniejszy bilans  punktowy powyższych kryteriów spośród ofert  niepodlegających odrzuceniu.

13. Miejsce i termin składania ofert:

13.1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie Zarządu Dróg Powiatowych w
Słupsku, ul. Słoneczna 16e w terminie do dnia 20.12.2016r. do godziny 9.00   

13.2. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym w pkt 12.1. zostaną zwrócone niezwłocznie bez otwierania.

13.3. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 20.12.2016r. o godz. 9.15 w pokoju nr 17 (sala konferencyjna Zamawiającego) ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk
    
13.4. Otwarcie ofert jest jawne;

13.5. Zgodnie z art. 86 ust. 5 ustawy PZP niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące:

- kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
- firm oraz adresów Wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie;
- ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach.

14. Termin związania ofertą: 30 dni.

15. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej,

16. Zamawiający nie zamierza  ustanowić dynamicznego systemu zakupów

17. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji  elektronicznej.

18. Zamawiający zgodnie z dyspozycją wyrażoną w art. 147 ust. 1 ustawy żąda zabezpieczenia należytego
      wykonania umowy, w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.

19. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej PLN.

20. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie

2.SIWZ

3. Plan orientacyjny lokalizacji magazynu soli na terenie ZDP w Słupsku