ZDP.GI Z/B.343.14-3.2012
Słupsk, dn. 27.06.2013r.
WYJAŚNIENIE SIWZ
Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniem Wykonawcy – pismo z dnia 24.06.2013r. dotyczące postępowania w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej 14 000 euro na roboty budowlane pn.: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1148G do miejscowości Chorowo (Gmina Kępice)” odpowiada na pytania:
dot. pytania nr 1 cyt:
Wykonawca po przeprowadzeniu wizji lokalnej zwraca uwagę Zamawiającemu, że istniejąca nawierzchnia brukowa ma szerokość 4,0m. W przypadku jej rozbiórki należy to wykonać na całej szerokości tj. 1800,0 m * 4,0 m = 7200 m2. Proszę o zmianę ilości w poz. nr 1 przedmiaru robót z 5400 na 7200 m2.
Odpowiedź na pyt. Nr 1
Istniejąca nawierzchnia ma zmienną szerokość po dokonaniu wstępnych pomiarów otrzymano ilość 5400 m². Po rozstrzygnięciu przetargu kierownik wraz z inspektorem nadzoru dokonają pomiaru w terenie celem powykonawczego rozliczenia robót.
dot. pytania nr 2 cyt:
Wykonawca zwraca Zamawiającemu uwagę na fakt, że istniejąca warstwa odsączająca pod nawierzchnią brukową może mieć niewystarczającą nośność. W przypadku gdy istniejąca warstwa odsączająca jest wykonana z materiału drobnoziarnistego lub pospółki słabo uziarnionej dogęszczenie jej do minimalnego wymaganego wskaźnika zagęszczenia, tj. wtórny moduł odkształcenia podłoża na poziomie 80-100 MPa, może być niemożliwe. W przypadku niższego modułu podłoża wykonanie nawierzchni betonowej z punktu widzenia technologicznego będzie trudne lub niemożliwe. Każdy przejazd samochodu ciężarowego z mieszanką betonową będzie powodował zniszczenie profilu koryta (koleiny), a dogęszczanie mieszanki w nawierzchni może być utrudnione lub niemożliwe ze względu na „sprężynowanie” podłoża podczas zagęszczenia nawierzchni betonowej. Ponadto wykonana nawierzchnia na takim podłożu może mieć obniżoną nośność. Czy Zamawiający przewiduje, w przypadku gdy wtórny moduł odkształcenia istniejącej warstwy odsączającej będzie niższy niż 80MP, zlecenie Wykonawcy w ramach robót dodatkowych wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego 0/31,5 o grubości zapewniającej osiągniecie modułu w przedziale 80-100 MPa?
Odpowiedź na pyt. Nr 2
Zamawiający nie przewiduje wykonania w ramach robót dodatkowych warstwy podbudowy. Jeżeli wykonawca, ze względów, technologicznych (ruch sprzętu budowlanego) potrzebuje wykonać taką warstwę to powinien jej koszt ująć w pozycji nawierzchni betonowej.
dot. pytania nr 3 cyt:
Wykonawca po przeprowadzeniu wizji terenu budowy zwraca Zamawiającemu uwagę, że w jego ocenie można wykonać nawierzchnię betonową na istniejącej nawierzchni brukowej. Czy Zamawiający dopuszcza zamiast rozbiórki bruku wykonanie przez Wykonawcę warstwy wyrównawczej z kruszywa łamanego 0/31,5 o średniej grubości około 6 cm i wykonanie nawierzchni betonowej na istniejącym bruku?
Odpowiedź na pyt. Nr 3
Zamawiający nie przewiduje takiej możliwości.
dot. pytania nr 4 cyt:
Wykonawca zwraca Zamawiającemu uwagę, iż w jego ocenie wymagana przez Zamawiającego w SIWZ klasa betonu B25 z punktu widzenia trwałości nawierzchni betonowej jest nie wystarczająca. Biorąc pod uwagę inne właściwości betonu pożądane przez Zamawiającego, takie jak mrozoodporność i niska nasiąkliwość betonu, w ocenie Wykonawcy, jest beton klasy B30. Sugerujemy Zamawiającemu zmianę klasy betonu w SIWZ z B25 na B30.
Odpowiedź na pyt. Nr 4
Klasa betonu B-25 jest dopuszczona w Specyfikacji Technicznego Wykonania i Odbioru Robót i wykonana nawierzchnia musi spełniać wszelkie warunki określone w tejże specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót (STWiOR).
Zamawiający utrzymuje klasę betonu B25 dla kategori ruchu KR1 przy zachowaniu pełnej gwarancji ze strony wykonawcy.
dot. pytania nr 5 cyt:
Zamawiający w poz. nr 3 przedmiaru robót przewidział wykonanie poboczy z kruszywa łamanego szer. 0,75 m i grubości po zagęszczeniu 10 cm. Nawierzchnia betonowa ma mieć grubość 15 cm. Z jakiego materiału ma Wykonawca wykonać pozostałe 5 cm grubości pobocza tj. około 135 m3 materiału?
Odpowiedź na pyt. Nr 5
Zamawiający wyjaśnia, iż różnica grubości wynika z zagłębienia konstrukcji po rozebraniu bruku i zagęszczeniu podłoża.