Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

W SŁUPSKU

76-200 Słupsk tel.0-59-842-07-30

ul. Słoneczna 16e tel.0-59-842-02-69
NIP 839-25-73-515 REGON 770983124

                                               Słupsk, dn. 25.04.2014r.
ZDP.GI Z/U.272.
4-6.2014

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniem – pismo fax z dnia 22.04.2014r. dotyczące postępowania w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej 14 000 euro na roboty budowlane pn.: „Przebudowa dróg powiatowych zarządzanych przez ZDP w Słupsku”

 

dot. pytania nr 1 cyt:

 Wykonawca wnosi o potwierdzenie, że Zamawiający będzie honorował referencje jako dowód wykonania robót budowlanych. Wykonawca wskazuje, iż referencje są w istocie poświadczeniami, bowiem poświadczają określony stan rzeczy oraz wskazane okoliczności faktyczne. Poświadczenia różni od referencji tylko to, iż referencje zawierają w sobie dodatkowy pozytywny aspekt, wskazujący na fakt wykonania danych robót budowlanych, a ich podstawową funkcją jest poświadczenie określonego stanu faktycznego.

Odpowiedź na pyt. Nr 1

Zamawiający zgodnie z obowiązującymi przepisami wyjaśnia, że należy na potwierdzenie dołączyć do oferty dowody w postaci:

a) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych (robót budowlanych) prac poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

b) oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa ppkt. a).

W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania w/w dowodów.

W miejsce poświadczeń i oświadczeń, wykonawca może przedłożyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych i ich prawidłowe ukończenie zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. „w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane”, jakie może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (Dz.U. poz.231 z dnia 19 lutego 2013r.).

dot. pytania nr 2 cyt:

W związku z żądaniem Zamawiającego wskazania w ofercie części zamówienia, które Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, prosimy o potwierdzenie, iż oświadczenie takie winno dotyczyć tylko i wyłącznie części zamówienia przewidzianych do powierzenia podwykonawcom robót budowlanych.

Odpowiedź na pyt. Nr 2

Zamawiający wyjaśnia, że w treści SIWZ jest wyraźnie określone, które pozycje przedmiaru robót wykona Wykonawca osobiście:

a) warstwa wyrównawcza z betonu asfaltowego

b) warstwa ścieralna z betonu asfaltowego

Natomiast wszystkie pozostałe pozycje przedmiaru robót Wykonawca może powierzyć wykonanie podwykonawcy lub dalszym podwykonawcom.

dot. pytania nr 3 cyt:

Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej Zamawiający dopuszcza wystawienia jednej gwarancji na siedem zadań łącznie.

Odpowiedź na pyt. Nr 3

Zamawiający dopuszcza wystawienie jednej gwarancji bankowej wniesienia wadium na kilka zadań, jednakże z wyszczególnieniem jakich zadań dotyczy gwarancja oraz z wyszczególnieniem wymaganych kwot na poszczególne zadania.

 


Sporządził: Jędrek Sitnik, tel.: 059 84 68 932