Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

W SŁUPSKU

 

76-200 Słupsk tel.0-59-842-07-30

ul. Słoneczna 16e fax.0-59-842-02-84

NIP 839-25-73-515 REGON 770983124
________________________________________________________________________________

Słupsk, dn. 18.05.2015r.

ZDP.GI Z.272.8-5.2015

 

WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ

 

Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniem Wykonawcy – faks z dnia 13.05.2015r. dotyczący postępowania w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej 30 000 euro na dostawy pn.: “Dostawa paliw płynnych dla potrzeb ZDP Słupsk” z podziałem na 2 zadania w oparciu o art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) przekazuje treść zapytań dotyczących zapisów specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z wyjaśnieniami. W przedmiotowym postępowaniu wpłynęły następujące zapytania:

 

dot. pytania nr 1. cyt:

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość uzupełnienia w § 5 ust. 3 zapisu o słowa: „faktura wystawiona przez Wykonawcę po zakończeniu danego okresu rozliczeniowego.”?

Odpowiedź na pyt. Nr 1.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 2. cyt:

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zapisu w § 6 ust. 1. Propozycja zapisu: „Pobranie paliwa przez Zamawiającego na stacji paliw Wykonawcy będzie dokonywane bezgotówkowo na podstawie kart paliwowych. Pracownik Zamawiającego pobierający paliwo na stacji paliw Wykonawcy zobowiązany jest do wprowadzenia właściwego kodu PIN przypisanego indywidualnie do karty paliwowej i jako potwierdzenie transakcji otrzyma dowód wydania (wydruk z terminala)”?

Odpowiedź na pyt. Nr 2.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 3. cyt:

Czy Zamawiający zaakceptuje zmianę zapisu w § 6 ust. 2. Propozycja zapisu: „Dowód wydania (wydruk z terminala) zawierał będzie m.in. następujące dane: datę zakupu paliwa, rodzaj i ilość paliwa, wartość paliwa,  numer rejestracyjny pojazdu, numer karty paliwowej, adres stacji paliw.” Dodatkowo informuję, iż dowody wydania (wydruki z terminala) nie są podpisywane przez kierowców Zamawiającego ani przez pracowników stacji paliw Wykonawcy”?

Odpowiedź na pyt. Nr 3.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 4. cyt:

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość usunięcia w umowie § 6 ust. 3 ?

Treść zapisu nie ma zastosowania u Wykonawcy przy użyciu kart paliwowych.

Odpowiedź na pyt. Nr 4.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 5 cyt:

Czy Zamawiający zaakceptuje zmianę zapisu w § 6 ust. 4 w następujący sposób: „Strony ustalają, iż podstawę do wystawienia faktury przez Wykonawcę stanowić będzie ilość paliwa wykazana na dowodzie wydania (wydruku z terminala).” ?

Odpowiedź na pyt. Nr 5.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 6. . cyt:

Czy istnieje możliwość zaakceptowanie taryfikatora opłat za karty (projekt umowy § 7 ust. 1 i ust. 4):

- 0 zł netto za karty nowe wydane po podpisaniu umowy oraz kolejne karty wydawane na nowe numery rejestracyjne lub nowego użytkownika zamawiane w okresie obowiązywania umowy oraz wznowione (wydane po upływie terminu ważności).

- 10 zł netto za karty zamienne (wydawane w miejsce utraconych, zmiana dotychczasowych danych)

 

Zdaniem Wykonawcy opłata za karty zamienne, wydane w przypadku zablokowania przez użytkownika pinem, bądź zniszczenia, zagubienia powinna obciążać Zamawiającego. Wykonawca nie wyraża zgody na ponoszenie kosztów za karty wydane z winy użytkownika

Odpowiedź na pyt. Nr 6. .

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 7. . cyt:

Czy istnieje możliwość wydłużenia terminu dostarczania kart z 10 dni na 15 dni roboczych (§ 7 ust. 4 ) ?

Wykonawca przesyła karty w ciągu 15 dni roboczych licząc od dnia złożenia zamówienia na karty. Następnego dnia Wykonawca listem poleconym wysyła piny. Mając na uwadze zobowiązania wobec innych firm działających w systemie flotowym oraz odległość naszych firm, Wykonawca chciałby posiadać pewność terminowego dostarczenia kart. Wykonawca dołoży również wszelkich starań, aby karty dostarczone były w najkrótszym czasie. Aby uniknąć sytuacji braku możliwości zatankowania pojazdu, Wykonawca proponuje wydanie karty na okaziciela, tzw. uniwersalnej. Dostosowanej do potrzeb wszystkich użytkowanych pojazdów i wydawanej przez menadżera floty tylko osobie oczekującej na docelową kartę.

Odpowiedź na pyt. Nr 7. .

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 6. cyt:

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany w § 8 ust. 3 słowa: „zapisu w § 9” na słowa: „ upustu, o którym mowa w pkt 2 powyżej.” ?

Odpowiedź na pyt. Nr 6.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 7. cyt:

Czy Zamawiający zaakceptuje w § 8 ust. 4 zmianę zapisu po przecinku na:.., za datę zapłaty uznaje się datę wpływu należności na rachunek bankowy Wykonawcy”?

Odpowiedź na pyt. Nr 7.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 8. cyt:

Czy Zamawiający zaakceptuje w § 8 ust. 8 w zdaniu drugim , aby termin płatności wynosił 14 dni i był liczony od daty sprzedaży lub od daty wystawienia faktury?

Wykonawca nie będzie znał daty doręczenia faktury do Zamawiającego i takie liczenie terminu płatności może spowodować problemy z wyliczeniem odsetek w przypadku powstania ewentualnych zaległości w płatnościach.

Odpowiedź na pyt. Nr 8.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 9. cyt:

Czy Zamawiający zaakceptuje w § 8 ust. 9 dodanie zdania o następującej treści: „Za datę sprzedaży uznaje się ostatni dzień danego okresu rozliczeniowego.” ?

Odpowiedź na pyt. Nr 9.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 10. cyt:

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia do treści zawieranej umowy zapisów dot. postępowania reklamacyjnego:

Wykonawca odpowiada za szkody spowodowane wadami fizycznymi sprzedanego paliwa. W celu naprawienia ewentualnych szkód Wykonawca, po pisemnym zawiadomieniu przez Zamawiającego o podejrzeniu złej jakości paliwa, przeprowadzi postępowanie reklamacyjne. W terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji Wykonawcy wyda decyzję o uznaniu lub odrzuceniu zgłoszonej reklamacji. W przypadku gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga zebrania dodatkowych informacji, w szczególności uzyskania od Zamawiającego lub Operatora stacji paliw, Wykonawca rozpatrzy reklamacje w terminie 14 dni od dnia uzyskania tych informacji. W przypadku uznania roszczenia Zamawiającego Wykonawca naprawi szkodę. Zakończenie postępowania reklamacyjnego u Wykonawcy nie zamyka postępowania na drodze sądowej”?

 

Odpowiedź na pyt. Nr 10.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 11. cyt:

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość usunięcia § 9?

Treść zapisu w/w paragrafu nie mają zastosowania u Wykonawcy przy użyciu kart paliwowych, gdyż Wykonawca może również dokonać zmiany ceny paliw. Transakcje bezgotówkowe przy użyciu kart paliwowych są dokonywane przez Zamawiającego w/g cen detalicznych brutto (cena z pylonu) obowiązujących na danej stacji paliw Wykonawcy w momencie realizacji transakcji, pomniejszane o upust (jeżeli Wykonawca go udzieli).

Odpowiedź na pyt. Nr 11.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 12. cyt:

Czy Zamawiający zaakceptuje usunięcie w § 11 ust. 3 słowa: „lub fakturę” ? Naliczenie kary umownej jako czynność nie będąca czynnością opodatkowaną podatkiem VAT nie może być dokumentowana fakturą, a dokumentem właściwym do jej rozliczenia (zapłaty) jest nota księgowa.

Odpowiedź na pyt. Nr 12.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

dot. pytania nr 13. cyt:

Czy Zamawiający dopuszcza możliwość, po wyborze oferty, zaakceptowania i włączenia do treści umowy regulaminu Wykonawcy „Ogólne Warunki Sprzedaży i Używania Kart Flotowych PKN Orlen S.A. z dnia 01.07.2014 w zakresie niesprzecznym z postanowieniami SIWZ i umowy?

Odpowiedź na pyt. Nr 13.

Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 











 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_____________________________________________________________

Sporządził: Jędrek Sitnik, tel.: 059 84 68 932