Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH
W SŁUPSKU

     76-200 Słupsk                                              tel.0-59-842-07-30
 ul. Słoneczna 16e                                           fax.0-59-842-02-84  
 NIP 839-25-73-515                                  REGON 770983124

“Zakup kruszyw do remontów cząstkowych oraz do bieżącego utrzymania dróg wg potrzeb ZDP Słupsk”

ZDP-GIZ.2611.2.2016                                                             Słupsk 14.03.2016r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
Adres: ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk
Numer tel. (0 –59)8420 730, fax: (0 – 59)8420 284;
Adres strony internetowej: http://bip.zdp.slupsk.pl/
Numer NIP: 839-25-73-515

2. Tryb zamówienia – przetarg nieograniczony, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 09.08.2013r., poz. 907 z późn. zm.).

3. Adres strony internetowej, na której zamieszczono specyfikację istotnych warunków zamówienia (SIWZ) http://bip.zdp.slupsk.pl/

4. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.

Przedmiotem zamówienia są dostawy pn. “Zakup kruszyw do remontów cząstkowych oraz do bieżącego utrzymania dróg wg potrzeb ZDP Słupsk”

Zakup 2.000,0 ton betonu kruszonego „0/50”, 3.000,0 ton mieszanki optymalnej „0/31,5”, 480,0 ton żwiru płukanego „2/8”, 120,0 ton żwiru płukanego „8/16”, 480,0 ton glinożwiru, 200,0 ton grysu bazaltowego frakcji 2/5 oraz 4.800,0 ton piasku frakcji 0-2. Kopalnie lub place składowe dla  przedmiotowych kruszyw muszą znajdować się w odległości od siedziby Zamawiającego nie większej niż 100 km, poza grysem bazaltowym frakcji 2/5
Zamawiany piasek powinien posiadać następujące parametry :
· piasek musi być płukany,
· uziarnienie do 2 mm,
· nadziarna nie więcej niż 15% - nie dopuszcza się w nadziarnie ziaren większych niż 4mm,
· nie może być zanieczyszczony związkami organicznymi jak np. trawa, szczątki korzeni,
· nie może zawierać śladów zanieczyszczeń gliniastych lub ilastych.
Zamawiany piasek powinien spełniać wymogi normy PN-EN 12620+A1:2010 „Kruszywa do betonu”
Powyższe kruszywa wymienione muszą odpowiadać normom:
PN-EN 13043:2004 +AC:2004+Ap1:2010 „Kruszywa do mieszanek bitumicznych i powierzchniowych utrwaleń stosowanych na drogach, lotniskach i innych powierzchniach przeznaczonych do ruchu” lub PN-EN 13242+A1:2010 „Kruszywa do niezwiązanych i związanych hydraulicznie materiałów stosowanych w obiektach budowlanych i budownictwie drogowym”. Zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane kruszywa odpowiadają określonym normom, które zostały wymienione w rozdziale OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.
Wykonawca może zamiast  zaświadczenia dot. jakości kruszyw, złożyć równoważne zaświadczenie wystawione przez podmiot mający siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument może być złożony przez jednego z Wykonawców. Kruszywa winny spełniać powyższe normy lub równoważne.

4.1.
Opis dostaw i materiału:

4.2.

Sukcesywny zakup (bez transportu) betonu kruszonego „0/50”, mieszanki optymalnej „0/31,5”, żwiru płukanego „2/8”, żwiru płukanego „8/16”, glinożwiru, grysu bazaltowego „2/5” oraz piasku „0-2” na potrzeby Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku w roku 2016 i 2017.
Czas odbioru określonych kruszyw należy dokonać w terminie nieprzekraczającym …. dni zgodnie z deklaracją Wykonawcy w ofercie od złożenia zamówienia przez pracownika Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź  elektronicznie e-mailem). Zamawiający ustalił max termin odbioru kruszyw do 5 dni od zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego. Po stronie Wykonawcy jest załadunek kruszyw na środki transportowe z ramienia Zamawiającego. Odbiór kruszyw dokonany będzie środkami  transportowymi Zamawiającego. Jednorazowa minimalna odbierana partia kruszywa transportem Zamawiającego będzie wynosiła ok. 20T - 30T

- Jakość kruszyw: potwierdzona przez  Instytut Badawczy Dróg i Mostów lub przez certyfikaty bądź deklaracje zgodności wydane na przedmiotowe kruszywa, iż spełniają określone normy do stosowania w budownictwie drogowym
Wykonawca może zamiast zaświadczenia dot. jakości kruszyw złożyć równoważne zaświadczenie wystawione przez podmiot mający siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Wykonawca, który w swojej ofercie powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego kruszywa spełniają wymagania określone przez zamawiającego (zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp).

5. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej

5.1. Zamawiający  nie dopuszcza możliwości składania  oferty wariantowej

6. Termin wykonania zamówienia: 31 marca 2017r.

7. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych
warunków

7.2. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego nie może podlegać
wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy oraz zobowiązany jest spełnić warunki udziału w
postępowaniu, określone w art. 22 ust.1 ustawy.

A. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

B. posiadania wiedzy i doświadczenia;

C. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

D. znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia
- nie zalega z opłacaniem podatków
- nie zalega ze składkami ZUS

E. Potwierdzenie jakości kruszyw atestem IBDiM  lub przez certyfikaty bądź deklaracje zgodności wydane na przedmiotowe kruszywa, iż spełniają określone normy do stosowania w budownictwie drogowym

8. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu

8.1. Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty, stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ należy dołączyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków, określonych w rozdziale 6 niniejszej SIWZ

8.2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby  wykonania

zamówienia.


8.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda:

A. oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 2 do SIWZ,

B. aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy.
aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane  prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem terminu składania ofert.

C. aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane  prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem terminu składania ofert.

D. aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

8.4. aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

A. Oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 3 do SIWZ,

B. Świadectwo jakości kruszywa dla poszczególnych frakcji wydane przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów lub przez certyfikaty bądź deklaracje zgodności wydane na przedmiotowe kruszywa, iż spełniają określone normy do stosowania w budownictwie drogowym
Wykonawca może zamiast zaświadczenia dot. jakości kruszyw złożyć równoważne zaświadczenie wystawione przez podmiot mający siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego.  Wykonawca, który w swojej ofercie powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez zamawiającego (zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp).

C. Informacja na podstawie art. 26 ust. 2 pkt 2d wg załącznika nr 4 do SIWZ

D. Formularz cenowy wg załącznika Nr 5 do SIWZ

E. Dane kontaktowe – według załącznika nr 6 do SIWZ

F. Parafowany wzór umowy jako akceptacji jej treści warunków wg załącznika Nr 7 do SIWZ

8.5. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy Pzp mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Wykonawca stosuje się do przepisu § 2 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).

8.6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stosuje się do przepisów § 4 i § 6 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 grudnia 2009r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).

8.7. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy,
polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a
podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy
przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.3. SIWZ.

8.8. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy,
 polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
 ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa pkt 6.4 litera A, dotyczącej tych
 podmiotów.

8.9. Dokumenty, o których mowa w pkt 6.1.-6.5. są składane w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

8.10. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.

8.11. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu
wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi
wątpliwości co do jej prawdziwości.

8.12. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski,
poświadczonym przez Wykonawcę.

8.13. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę informacji (dokumentów, załączników, oświadczeń) mających wpływ na wynik prowadzonego postępowania powoduje wykluczenie Wykonawcy z przetargu na każdym jego etapie, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy. Osoba lub osoby składające ofertę ponoszą pełną odpowiedzialność za treść złożonego oświadczenia woli na zasadach określonych w art. 297 §1 kodeksu karnego.

8.14. Jeżeli wykonawca należy do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dn. 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. nr 50, poz. 331 ze zm.) i w postępowaniu ofertę złoży podmiot należący do tej samej grupy kapitałowej, wykonawca zobowiązany jest wykazać, że istniejące pomiędzy nim, a tym podmiotem powiązania nie prowadzą do zachowania uczciwej konkurencji.

9. Zamawiający żąda wadium w wysokości 7.000,00 PLN (słownie: siedem tysięcy PLN).

10. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

10.1.   a) CENA – 94 pkt
b) za czas odbioru określonych kruszyw skrócony od max czasu 5 dni
do drugiego dnia gotowości odbioru określonych  kruszyw od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź e-mailem) otrzymuje Wykonawca 6 pkt,
do trzeciego dnia gotowości odbioru określonych kruszyw od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź e-mailem) otrzymuje Wykonawca 4 pkt,
do czwartego dnia gotowości odbioru określonych kruszyw od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź e-mailem) otrzymuje Wykonawca 2 pkt.
Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najkorzystniejszy bilans punktowy powyższych kryteriów (a+b) spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
W przypadku braku deklaracji o skróconym czasie gotowości odbioru określonych kruszyw w formularzu oferty (zał. nr 1 do SIWZ), Zamawiający nie przyznaje dodatkowych punktów. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia odbioru kruszyw w terminie nie dłuższym niż 5 dni od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź elektronicznie e-mailem)

10.2. Sposób oceny ofert. Punkty w  ofertach zostaną wyliczone ze wzoru:
                                      Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 94 pkt
                                 Cena ofertowa badanej oferty

Cp = Zamawiający przyznaje 6 pkt, gdy czas gotowości odbioru określonych kruszyw jest na drugi dzień od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego zadeklarowany przez

Wykonawcę w ofercie.
Cp = Zamawiający przyznaje 4 pkt, gdy czas gotowości odbioru określonych kruszyw jest na trzeci dzień od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego zadeklarowany przez Wykonawcę w ofercie.
Cp = Zamawiający przyznaje 2 pkt, gdy czas gotowości odbioru określonych kruszyw jest na czwarty dzień od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego zadeklarowany przez Wykonawcę w ofercie.
Cp = 0 pkt, w przypadku braku deklaracji o skróconym czasie gotowości odbioru określonych kruszyw w formularzu oferty (zał. nr 1 do SIWZ), Zamawiający nie przyznaje dodatkowych punktów. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do udostępnienia odbioru kruszyw w terminie nie dłuższym niż 5 dni od momentu zgłoszenia przez pracownika Zamawiającego (za pomocą wezwania telefonicznego bądź elektronicznie e-mailem).
 
C-cena
Cp-  czas odbioru określonych kruszyw

10.3. W toku oceny ofert Zamawiający zastosuje zaokrąglenie wszystkich wyników do dwóch miejsc po przecinku

11. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert.

11.1. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, sekretariat Zarządu Dróg Powiatowych w
Słupsku, ul. Słoneczna 16e w terminie do dnia 23.03.2016r. do godziny 0900.

11.2. Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym w pkt 10.1. zostaną         zwrócone niezwłocznie bez otwierania.

11.3. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 23.03.2016r. o godz. 0915 w pokoju nr 17 (sala konferencyjna Zamawiającego).

11.4. Otwarcie ofert jest jawne.

12. Termin związania ofertą: 30 dni

13. Zamawiający  nie dopuszcza możliwości zawarcia umowy ramowej.

14. Zamawiający nie zamierza ustanawiać dynamicznego systemu zakupów.

15. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.

16. ZAMAWIAJĄCY MOŻE UDZIELIĆ ZAMÓWIEŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH: do 20% wartości zamówienia podstawowego w trybie zamówień z wolnej ręki na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP.

17. Zamawiający nie żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA:

1. Ogłoszenie

2. SIWZ