Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

zdp slupsk

ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH
W SŁUPSKU

76-200 Słupsk                   tel.0-59-842-07-30
ul. Słoneczna 16e              fax.0-59-842-02-84
NIP 839-25-73-515             REGON 770983124

                                         Słupsk, dn. 21.04.2016r.
ZDP-GIZ.U.2611.4-3.2016

         WYJAŚNIENIA TREŚCI SIWZ    

    Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniami od Wykonawcy – pismo fax z dnia 19.04.2016r. dotyczące  postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty  określonej  w przepisach  wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień  publicznych, realizowanym w trybie przetargu nieograniczonego na roboty budowlane pn:„Przebudowa drogi powiatowej nr 1170G Lubuń - Żelkówko (Gmina Kobylnica)  udziela odpowiedzi jak poniżej:

dot. pytania nr 1 cyt:
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający załączył do SIWZ całą dokumentację projektową 
i techniczną potrzebną do wykonania przedmiotu zamówienia oraz że dokumentacja ta jest kompletna i odzwierciedla stan faktyczny w zakresie warunków realizacji zamówień, zaś brak jakichkolwiek dokumentów istotnych dla oceny warunków realizacji inwestycji nie obciąży Wykonawcy.
    Odpowiedź na pyt. nr 1
Zamawiający udostępnił odpowiednią Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ) z Ogłoszeniem o zamówieniu wraz z Przedmiarem Robót oraz Szczegółowymi Specyfikacjami Technicznymi (SST) w celu realizacji przedmiotu zamówienia.

dot. pytania nr 2 cyt:
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje wszelkimi wymaganymi prawem decyzjami administracyjnymi oraz uzgodnieniami potrzebnymi w celu wykonania zamówienia, które zachowują ważność na okres wykonywania zadania, a skutki ewentualnych braków nie obciążają wykonawcy.
    Odpowiedź na pyt. Nr 2
Zamawiający dokonał właściwego zgłoszenia w Wydziale Architektoniczno – Budowlanym Starostwa Powiatowego w Słupsku, które zachowują ważność na okres wykonywania zadania.

dot. pytania nr 3 cyt:
Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiającemu przysługuje prawo dysponowania nieruchomościami na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja, 
a ewentualne braki w tym zakresie nie obciążają wykonawcy.
    Odpowiedź na pyt. nr 3
Zamawiający potwierdza, że posiada  prawo dysponowania nieruchomościami na cele budowlane w zakresie całego terenu, na którym będzie realizowana inwestycja.    

dot. pytania nr 4 cyt:
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku wystąpienia braków lub błędów z zakresie opisu przedmiotu zamówienia określonego w dokumentacji załączonej do SIWZ i stanowiącej podstawę wyceny oferty, w przypadku konieczności wykonania robót wynikających z zaistnienia ww. okoliczności wykonawca otrzyma wynagrodzenie dodatkowe, a termin wykonania zamówienia ulegnie stosownemu wydłużeniu.
    Odpowiedź na pyt. Nr 4
Zamawiający wyjaśnia, że cena umowna pozostaje jako niezmienna. Ocena stanu istniejącego oraz wycena robót budowlanych leży po stronie Wykonawcy, na podstawie zapoznania się z treścią SIWZ oraz dokonania wizji lokalnej w terenie. Wykonawca ma przedłożyć taką ofertę, w której ujęte zostaną wszelkie składniki ceny potrzebne do wykonania zamówienia.

dot. pytania nr 5 cyt:
Prosimy o wyjaśnienie wątpliwości i potwierdzenie, że obowiązek uwzględnienia w cenie oferty wszelkich kosztów wykonania i realizacji przyszłego świadczenia umownego dotyczy wyłączenia kosztów możliwych do oszacowania przez Wykonawcę na etapie postepowania przetargowego na podstawie dostarczonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, nie obejmuje jednak kosztów niemożliwych do oszacowania na tym etapie, takich jak np. ujawnienia się błędów/braków w dokumentacji, odmiennych od przyjętych w dokumentacji warunków powierzchniowych itp. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej w sprawie KIO/UZP 184/10; „Nie jest dopuszczalne i możliwe zawarcie z góry w SIWZ i we wzorze umowy, zastrzeżenia, iż umowa obejmuje zakres prac, który obojętnie z jakich przyczyn został pominięty na etapie projektowania lub też obejmuje bez obustronnego porozumienia  zakres wszelkich prac dodatkowych czy zamiennych, wynikających z ujawnionych w trakcie budowy wad projektu oraz wynikających ze znacząco odmiennych warunków geologiczno-gruntowych, niż zakładane przy opracowywaniu dokumentacji projektowej. Taki rozszerzony zakres zamówień publicznych w związku z art. 58 § 1 KC, jako wykraczające poza określenie przedmiotu zamówienia w SIWZ. Prace nieprzewidziane 
w dokumentacji projektowej nie stanowią przedmiotu zamówienia, objętego ceną oferty”. 
W powyższym wyroku Izba stwierdziła, iż:
„Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za błędy w dokumentacji. Odpowiedzialność przedmiotowa ciąży na projektancie, z którym Zamawiający podpisał umowę na sporządzenie dokumentacji projektowej. Jeśli Zamawiający chciał nałożyć odpowiedzialność za dokumentację na wykonawcę winien przeprowadzić postępowanie, którego będzie „zaprojektuj i wybuduj”,
Wykonawca może przyjąć na siebie odpowiedzialność szerszą niż wynikającą 
z przepisów prawa, jednakże może przyjąć odpowiedzialność w zakresie nienależytego wykonania, a nie odpowiedzialność za błędy podmiotów trzecich;
Wykonawca nie może skalkulować w cenie oferty ryzyka odmiennych warunków geologicznych w zakresie rodzaju gruntu i w zakresie prowadzenia prac geologicznych;
Zakres przedmiotu zamówienia objęty dokumentacją projektową stanowi podstawę skalkulowania ceny oferty;
Wartość ryczałtowa nie może obejmować tego, czego zamawiający nie przewidział 
w dokumentacji projektowej, a także tego, czego nie można było przewidzieć na etapie przygotowywania oferty, są to bowiem przesłanki do udzielenia zamówienia w trybie art. 67 ust. 5 ustawy PZP na roboty dodatkowe”.  
    Odpowiedź na pyt. nr 5
Zamawiający wyjaśnia, ze w przypadku wystąpienia robót nieprzewidzianych powodujących wzrost kosztów inwestycji traktuje się jako roboty dodatkowe i możliwe są one do wykonania tylko i wyłącznie w porozumieniu z Zamawiającym i na jego pisemne zezwolenie biorąc pod uwagę fakt, że zamawiający musi złożyć dodatkowe zamówienie na ich wykonanie, w trybie wynikającym z art. 67 ust. 1 pkt. 5 z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych ( tj. Dz. U. z 2013 roku poz. 907 z późn. zm.)

dot. pytania nr 6 cyt:
Prosimy o potwierdzenie, że w przypadku istniejącej konstrukcji nawierzchni, na której przewidziano jedynie ułożenie w-wy wyrównawczej gr. 3cm i w-wy ścieralnej gr. 4 cm, ewentualne roboty gwarancyjne wynikające z braku nośności istniejącej konstrukcji nie obciążą Wykonawcy.
    Odpowiedź na pyt. nr 6
Zamawiający informuje, że planowane do wykonania warstwy bitumiczne zostały dobrane tak aby w sposób wystarczający wzmocnić istniejące podłoże. Usterki występujące w okresie gwarancyjnym będą rozpatrywane w sposób indywidualny dla każdego przypadku uszkodzeń.

dot. pytania nr 7 cyt:
Prosimy o potwierdzenie, że Wykonawca odpowiada jedynie za wykonanie nowych warstw konstrukcyjnych nawierzchni, a nie za brak nośności występujący w istniejącej konstrukcji, na której należy wykonać jedynie w-wę wyrównawczą gr. 3 cm i w-wę ścieralną gr. 4 cm.
    Odpowiedź na pyt. nr 7
Zamawiający informuje, że planowane do wykonania warstwy bitumiczne zostały dobrane tak aby w sposób wystarczający wzmocnić istniejące podłoże. Usterki występujące w okresie gwarancyjnym będą rozpatrywane w sposób indywidualny dla każdego przypadku uszkodzeń.

dot. pytania nr 8 cyt:
Prosimy o wprowadzenie do przedmiaru i kosztorysu ofertowego pozycji skropienia i oczyszczenia pod w-wę wyrównawczą.
    Odpowiedź na pyt. nr 8
Zamawiający informuje, że wprowadził zmiany w przedmiarze robót obejmujące zwiększenie powierzchni w poz. nr 1 i poz. nr 2.

dot. pytania nr 9 cyt:
Prosimy o potwierdzenie, że w-wy wyrównawczą, wiążącą i ścieralną na przedmiotowej drodze należy przyjąć dla kategorii ruchu KR 3-6, ponieważ Tablica 2 oraz 5 w SST D.05.03.05a przywołuje wymagania mieszanki AC 11 S dla kategorii ruchu KR1-2.
    Odpowiedź na pyt. nr 9
Zamawiający informuje, że warstwy: wyrównawczą, wiążącą i ścieralną należy przyjąć do wykonania z betonu asfaltowego KR 3-6. Zamawiający zamieścił załączniki nr 16 (SST 05.03.05a 2010 warstwa ścieralna) i nr 17 (SST 05.03.05b 2010 warstwa wyrównawcza i wiążąca)  zastępujące załącznik nr 12.

    Na podstawie art. 38 ust. 4 i 6 Pzp, Zamawiający uprzejmie informuje wszystkich Wykonawców  o zaistniałej sytuacji i przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach (wskazany w rozdz. 15. pkt 15.1 SIWZ) do 05.05.2016r. do godz. 9.00, natomiast otwarcie (wskazany w rozdz. 15. pkt 15.3. SIWZ) ofert 05.05.2016r. o godz. 9.15.

          W związku z powyższym, Zamawiający prosi Wykonawców o uwzględnienie powyższych zapisów przy sporządzaniu oferty.