Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

„Wykonanie dokumentacji technicznej na przebudowę drogi powiatowej nr 1157G Barcino – Łosino (Gmina Kobylnica i Kępice)”

 ZDP-GIZ.2611.10.2016                                                                   Słupsk 01.06.2016r.                                   
   

ZAMAWIAJĄCY: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W SŁUPSKU
ul. Słoneczna 16e
76-200 Słupsk
NIP: 839-25-73-515
Tel. (0 –59) 84 20 730
fax: (0 – 59) 84 20 284

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

1. Nazwa i adres Zamawiającego:
 Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
 Adres: ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk
 Numer tel. (0 –59)8420 730, fax: (0 – 59)8420 284;
 Numer NIP: 839-25-73-515
Adres strony internetowej, na której zamieszczono specyfikację istotnych warunków zamówienia (SIWZ) http://bip.zdp.slupsk.pl/

2. Tryb udzielenia zamówienia – przetarg nieograniczony, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty    określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2015r. poz. 2164).

3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych.

3.1. „Wykonanie dokumentacji technicznej na przebudowę drogi powiatowej nr 1157G Barcino – Łosino (Gmina Kobylnica i Kępice)”

3.2. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

3.3. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie dokumentacji technicznej obejmującej przebudowę drogi powiatowej nr 1157G od drogi krajowej nr 21 w m. Łosino-Kończewo-Kuleszewo-Barcino do drogi wojewódzkiej nr 209 od km 0+000 do km 15+837 odługości 15,837 km o klasie technicznej  Z (zbiorczej) leżącej na terenie Powiatu Słupskiego (Gminy Kobylnica i Kępice”.
Dokumentacja obejmować powinna zaprojektowanie wykonania następujących elementów:
1)  poszerzenie jezdni do 6,0m za obszarami zabudowanymi i do 6,0m na obszarach zabudowanych,
2)  wzmocnienie konstrukcji jezdni poprzez dostosowanie nośności do kategorii ruchu panującego na drodze:
     a) warstwą ścieralną z betonu asfaltowego KR3-6
     b) warstwą wiążącą z betonu asfaltowego KR3-6
   c) podbudową zasadniczą z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie przy poszerzeniu istniejącej jezdni po jednej stronie drogi,
     d) wzmocnieniem podłoża gruntowego do nośności G1
     e)  konstrukcją jezdni obustronnie ograniczoną opornikami betonowymi.
3)  wzmocnienie poboczy szer. 1,0m,
4)  oczyszczenie i ukształtowanie rowów przydrożnych,
5) na obszarach zabudowanych chodniki jedno lub dwustronne wraz z wjazdami na posesje wykonane z
kostki betonowej,
6) odwodnienie powierzchniowe (na obszarach zabudowanych poprzez kanalizację deszczową),
7) wydzielone zatoki autobusowe lub w przypadku braku możliwości terenowych miejsca zatrzymywania autobusów oznaczone znakiem D-15 z zastosowaniem peronów dla pasażerów,
8) przy cmentarzu przed m. Barcino miejsca postojowe dla pojazdów osobowych
9) od cmentarza przed m. Barcino do drogi woj. nr 209 chodnik dla pieszych
10) na obszarach zabudowanych przebudowa oświetlenia drogowego w miarę potrzeb zarządcy drogi oraz Gmin. Na odc. Od Drogi krajowej nr 21 w m. Łosino do drogi wojewódzkiej nr 209 ciąg pieszo – rowerowy lub chodnik i ścieżka rowerowa,
11)  na odcinku od drogi krajowej nr 21 w m. Łosino do m. Sierakowo ciąg pieszo-rowerowy łączący się z istniejącym ciągiem pieszym w m. Sierakowo,
12) przy obiektach użyteczności publicznej w obrębie chodników należy zaprojektować urządzenia poprawiające bezpieczeństwo użytkowników (bariery, poręcze),
13)  przewidzieć należy rozwiązania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa ruchu drogowego:
a)  wyspy spowalniające ruch na wlotach do miejscowości z odgięciem toru jazdy dla pojazdów wjeżdżających do miejscowości,
b) przejścia dla pieszych z azylami wraz z ich doświetleniem,
14) należy przewidzieć miejsca postojowe w okolicach obiektów użyteczności publicznej,
15) Sprawdzić stan techniczny istniejących obiektów inżynieryjnych w miarę potrzeb założyć przebudowę,
16)  zaprojektować kompletne oznakowanie pionowe i poziome.

3.4. Dodatkowe informacje o drodze powiatowej przewidzianej do projektowania:
 Nr drogi:  1157G
Przebieg: od drogi krajowej nr 21 w m. Łosino-Kończewo-Kuleszewo-Barcino do drogi wojewódzkiej nr 209
     Długość:                       15,837 km
     Odcinek pozamiejski:   11,487 km
     Obszary zabudowany:    4,350 km

Wymieniony powyżej odcinek drogi powiatowej stanowi główny ciąg komunikacyjny na terenie Powiatu Słupskiego, komunikuje ważne z punktu widzenia gospodarczego i turystycznego miejscowości, obsługuje tereny przyległe łącząc się bezpośrednio z drogą krajową nr 21 i drogą wojewódzką nr 209.

3.5. Dokumentacja projektowa musi być kompletna z punktu widzenia celu jakiemu ma służyć, czyli ma umożliwić uzyskanie wymaganych pozwoleń, wystąpienie z wnioskiem o dofinansowanie inwestycji ze środków pochodzących z zewnątrz, a następnie służyć do jej realizacji.
Wykonawca jest odpowiedzialny za zorganizowanie procesu wykonywania opracowań projektowych, w taki sposób, aby założone cele projektu zostały osiągnięte zgodnie z umową.
Dokumentację projektową należy wykonać jak dla robót budowlanych, dla których jest wymagane uzyskanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej lub decyzji pozwolenia na budowę.

3.6. Zakres prac objętych niniejszym zamówieniem:
UWAGA
Wykonawca ma obowiązek przeprowadzić przynajmniej dwa spotkania ze społecznością – mieszkańcami m. Sierakowo, Kuleszewo, Kończewo w celu konsultacji koncepcji projektu technicznego. Natomiast termin przedmiotowych spotkań będzie ustalany z Zamawiającym.
1)  Projekt koncepcyjny rozwiązań należy przedstawić do zatwierdzenia - ilość egzemplarzy 4
2)  Projekt budowlany- projekt zagospodarowania terenu wraz z branżą drogową i niezbędnym
i uzgodnieniami- ilość egzemplarzy 4
3) Projekt wykonawczy - projekt zagospodarowania terenu wraz z branżą drogową- ilość egzemplarzy 4
4)  Projekt budowlany odwodnienia - ilość egzemplarzy 4
5)  Projekt wykonawczy odwodnienia - ilość egzemplarzy 4
6)  Projekt budowlano - wykonawczy oświetlenia drogowego oraz usunięcia ewentualnej kolizji istniejącego uzbrojenia elektroenergetycznego - ilość egzemplarzy 8
7)  Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia - ilość egzemplarzy 8
8)  Projekt docelowej organizacji ruchu - ilość egzemplarzy 5
9)  Projekt tymczasowej organizacji ruchu - ilość egzemplarzy 5
10)  Przedmiar robót – branża drogowa- ilość egzemplarzy 4 (dla każdego etapu)
11) Przedmiar robót – odwodnienie- ilość egzemplarzy 4 (dla każdego etapu)
12) Przedmiar robót – branża elektryczna- ilość egzemplarzy 4 (dla każdego etapu)
13) Przedmiar robót – organizacja ruchu- ilość egzemplarzy 4 (dla każdego etapu)
14) Kosztorys inwestorski-branża drogowa- ilość egzemplarzy 2 (dla każdego etapu)
15) Kosztorys inwestorski-odwodnienie- ilość egzemplarzy 2 (dla każdego etapu)
16) Kosztorys inwestorski-branża elektryczna- ilość egzemplarzy 2 (dla każdego etapu)
17) Kosztorys inwestorski-organizacja ruchu- ilość egzemplarzy 2 (dla każdego etapu)
Audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego – 4 egzemplarze
Wymaga się sporządzenia kosztorysu inwestorskiego zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz. 1389) wraz ze zbiorczym zestawieniem kosztów wszystkich branż. Należy założyć podział kosztorysów oraz przedmiarów robót na dwa etapy:
I etap: Łosino – Kuleszewo
II etap: Kuleszewo - Barcino
19) Szczegółowe specyfikacje techniczne- branża drogowa- ilość egzemplarzy 4
20) Szczegółowe specyfikacje techniczne- odwodnienie - ilość egzemplarzy 4
21) Szczegółowe specyfikacje techniczne- branża elektryczna- ilość egzemplarzy 4
22) Szczegółowe specyfikacje techniczne- organizacja ruchu- ilość egzemplarzy 4
23) Dokumentacja geotechniczna-ilość egzemplarzy 3
Opracowanie badań geotechnicznych ma być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ustalenia geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych – Dz. U. z 1998r. Nr 126, poz. 839), obejmujących ustalenie geotechnicznych warunków posadowienia obiektów budowlanych. Geotechniczne warunki posadowienia obiektów należy opracować w formie dokumentacji geotechnicznej, opierając się o zapisy „Instrukcji badań podłoża gruntowego budowli drogowych i mostowych”.
24) Sporządzenie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, w przypadku gdy jej
opracowanie jest wymagane na podstawie odrębnych przepisów – 4 egzemplarze
25) Opracowanie mapy do celów projektowych zatwierdzonej przez wymagany organ Starostwa
Powiatowego w Słupsku
26) Uzyskanie warunków, opinii, uzgodnień niezbędnych do prawidłowego opracowania dokumentacji projektowej (m.in. decyzji środowiskowej, pozwoleń wodnoprawnych jeżeli będą wymagane, decyzji na wycinkę drzew, decyzje ZUD itp.)
27) Uzyskanie decyzji pozwolenie na budowę zgłoszenie robót lub decyzji ZRID.

3.7. Dokumentację projektową należy opracować zgodnie z obowiązującymi przepisami:
1) ustawy z dnia 7 lipca 1994r.  Prawo Budowlane (Dz. U. z 2016r. poz. 290 z późn. zm.)
2)  ustawy z dnia 10 kwietnia 2003r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji
w zakresie dróg publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2008r. Nr 193, poz. 1194)
3)  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowego zakresu i
formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120, poz. 1133 ze zm.);
4)  rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 02 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz. 2072 ze zm.)
5)  rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02 marca 1999r. w sprawie
warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U.Nr 43, poz. 430);
6)  innymi przepisami szczegółowymi, normami i zasadami sztuki budowlanej, obowiązującymi dla
usług będących przedmiotem zamówienia.

Opracowaną dokumentację projektową wraz z oświadczeniem o jej kompletności Wykonawca
przekaże Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej (pliki w formacie pdf., doc i dwg.) z wykazem opracowań tworzących zbiór dokumentacji.

3.8. Pozostałe informacje niezbędne do wykonania zamówienia.
1)  Dane do opracowania dokumentacji projektowej, badania, pomiary, uzgodnienia oraz materiały niezbędne do sporządzenia dokumentacji Wykonawca uzyska we własnym zakresie i na własny koszt.
2)  Zamawiający ma prawo wglądu w materiały dotyczące opracowania oraz ma prawo wnoszenia uwag do proponowanych rozwiązań na każdym etapie realizacji umowy.
Uwagi, uzupełnienia, korekty lub wyjaśnienia dotyczące dokumentacji projektowej, będącej przedmiotem niniejszego zamówienia zgłoszone przez Zamawiającego, Wykonawca wykona nieodpłatnie w ramach zawartej umowy o zamówienie publiczne.
3)  Zamawiający wymaga, aby Wykonawca w dokumentacji projektowej oraz w Specyfikacjach Technicznych wykonania i Odbioru Robót Budowlanych określił właściwości urządzeń i materiałów z uwzględnieniem art. 29 ust. 2 i 3 oraz zgodnie z art. 30 ust. 1 – 5 ustawy Pzp.
4)  Wykonawca będzie przestrzegać praw patentowych i będzie w pełni odpowiedzialny za wypełnienie wszelkich wymagań prawnych odnośnie znaków firmowych, nazw lub innych chronionych praw w odniesieniu do projektów, sprzętu, materiałów lub urządzeń użytych lub związanych z wykonywaniem opracowań projektowych. Wszelkie straty, koszty postępowania, obciążenia i wydatki wynikłe lub związane z naruszeniem jakichkolwiek praw patentowych przez Wykonawcę pokryje Wykonawca.
5)  Zaleca się przeprowadzenie szczegółowej wizji lokalnej w terenie celem uzyskania wszystkich informacji koniecznych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia.
6)  Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki Wykonawcy wymienione we wzorze umowy.
7) Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na przedmiot niniejszego zamówienia na okres 36 miesięcy
Wykonawca zobowiązuje się do aktualizacji kosztorysów przez okres 3 lat od daty odbioru dokumentacji technicznej, które należy wykonać bez dodatkowego wynagrodzenia (do 2 razy w ciągu danego roku).

4. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

5. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

6. ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
 
7. PODWYKONAWSTWO

7.1. 1) Zamawiający dopuszcza zlecenie przez Wykonawcę Podwykonawcom części usług objętych umową pod warunkiem wcześniejszej akceptacji Zamawiającego na piśmie.
Wraz z dokumentacją Wykonawca przekaże wykaz przekazywanych opracowań i dokumentów, ich autorów oraz oświadczenia podwykonawców oraz dokumentacji lub jej części. Na powyższą okoliczność Strony podpiszą protokół przekazania, stanowiący załącznik do umowy.
2) Wykonawca jest uprawniony do powierzenia podwykonawcom posiadającymi odpowiednie uprawnienia do projektowania, wykonanie części Zamówienia w zakresie określonym w załączniku nr 1 do SIWZ.
3) Zmiana podwykonawcy lub wprowadzenie nowego wymaga zgody Zamawiającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
4) W celu uzyskania zgody Zamawiającego na zawarcie umowy o usługę z podwykonawcą, Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu wzoru umowy z podwykonawcą
5) W przypadku powierzenia wykonania części prac projektowych innym podmiotom, Wykonawca zobowiązuje się do koordynacji opracowań projektowych wykonanych przez te podmioty i ponosi przed Zamawiającym odpowiedzialność za należyte wykonanie dokumentacji projektowej stanowiącej przedmiot niniejszej Umowy.
6) W razie powierzenia wykonania części prac projektowych innym podmiotom, Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia sprawowania przez te podmioty nadzoru autorskiego, w zakresie wynikającym z wykonanej dokumentacji.
7) Zamawiający nie ponosi żadnych kosztów, w szczególności kosztów wynagrodzenia, związanych z usługami świadczonymi przez podwykonawców.
8) Wykonawca jest zobowiązany poinformować pisemnie Zamawiającego o wszystkich zawieranych umowach z podwykonawcami w trakcie trwania całego okresu obowiązywania niniejszej umowy

8. Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia :
1)    Projekt koncepcyjny – do 15.09.2016r.
2)   Matryce, projekty budowlane, kosztorysy wstępne – do 30.11.2016r.
3)   Pozwolenia, specyfikacje, decyzje, uzgodnienia – do 30.06.2017r.
4)  Projekty wykonawcze,  kosztorys inwestorski, pozwolenia na budowę (zgłoszenie robót lub decyzja ZRID) – do 30.06.2017r.

9.  Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.

9.1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego nie może podlegać
wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy oraz zobowiązany jest spełnić warunki udziału w
postępowaniu, określone w art. 22 ust.1 ustawy.

9.2. W zakresie warunków wskazanych w art. 22 ust.1 ustawy Zamawiający wymaga w szczególności,
aby Wykonawca wykazał , iż:

A. posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Na potwierdzenie należy złożyć:
- oświadczenie o spełnianiu warunków przez Wykonawcę, art. 22 ust. 1 Pzp zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ

B. posiadania wiedzy i doświadczenia:
za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie wykonania, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
co najmniej dwa opracowania dot. wykonania wielobranżowego projektu technicznego na budowę lub przebudowę drogi publicznej o klasie min. Z – zbiorczej, odpowiadającej zakresowi przedmiotu zamówienia, każda o długości min. 5km.
lub
jedno opracowanie dot. wykonania  wielobranżowego projektu tech. na budowę lub przebudowę drogi publicznej o klasie min. Z – zbiorczej, odpowiadającej zakresowi przedmiotu zamówienia, o długości min. 10km.

C. dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
- Za spełnienie warunku Zamawiający uzna udokumentowanie dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie i uprawnienia, odpowiednie do zakresu wykonywanych przez nie czynności, co najmniej:

a) a) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń w zakresie branży drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów o doświadczeniu zawodowym min. 3 lata
b) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych o doświadczeniu zawodowym min. 3 lata
c) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia do projektowania bez ograniczeń o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, o doświadczeniu zawodowym min. 3 lata
Wykonawcy z innych Państw członkowskich winni zapewnić przy realizacji zamówienia udział osób, posiadających kwalifikacje do pełnienia wyżej wymienionych samodzielnych funkcji w budownictwie , zgodnie z art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994r. - Prawo budowlane.

D. znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej
-Warunek ten będzie spełniony jeżeli Wykonawca  jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na okres trwania umowy, aż do końcowego odbioru przedmiotu umowy, na kwotę nie mniejszą niż: 220.000,00 PLN (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy PLN)
-nie zalega z opłacaniem podatków
-nie zalega ze składkami ZUS

9.3. WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

A. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 ustawy Pzp
przepisy ustawy Pzp i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy
wspólnie ubiegający się o zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich
w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy Pzp.

B. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty w oryginale i zawierać w szczególności
wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się
wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego Wykonawcę – Pełnomocnika oraz zakres jego
umocowania. Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców
ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia poprzez reprezentujące ich osoby uprawnione do
składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności
gospodarczej Wykonawcy.

C. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych
lub ekonomicznych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów
na potrzeby wykonania zamówienia.

D. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

9.4. SPOSÓB DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

A. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia:
-warunek nie podlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp musi być spełniony przez każdego z Wykonawców,
-warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i w pkt 9.2. niniejszego rozdziału muszą być spełnione łącznie przez Wykonawców.

B.Ocena spełniania wymaganych warunków dokonana zostanie na podstawie oświadczeń                       i dokumentów załączonych w ofercie w oparciu o dyspozycje zawarte w rozdziale 10 niniejszej SIWZ. Z treści oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w/w warunki. Wykonawca jest zobowiązany wykazać odpowiednio, nie później niż na dzień          składania ofert, spełnienie warunków.

C. Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą „spełnia” albo         „nie spełnia”.

D. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy                     z postępowania.

E. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

9.5. Warunki, o których mowa w punkcie 9.2. litera a), b),c),d) oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełniania punkt 9.4. litera a), b), c), d), e) mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia.

10.         Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia      spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

10.1. Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty, stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ należy dołączyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków, określonych w rozdziale 9 niniejszej SIWZ.

10.2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

10.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy PZP, Wykonawca winien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:

A. oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 2 do SIWZ,
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w oświadczenie, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców.

B. aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

C. aktualnego zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

D. aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

E. wniesienie wadium do terminu upływu składania ofert,

F. wykazać warunki udziału w postępowaniu,

G. Zamawiający zwraca się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniejących między przedsiębiorcami, w celu     ustalenia, czy zachodzą przesłanki wykluczenia wykonawcy. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie złoży wyjaśnień, oraz wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w art. 26 ust. 2d.

10.4. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda:

A. oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 3 do SIWZ,
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, w/w oświadczenie, powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców.

B. Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie (zgodny w treści ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ);

C. Dowodami są:
1) poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert
2) w przypadku zamówień na usługi – oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1
W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania w/w dowodów.

D.wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, o którym mowa w rozdziale 9 pkt. 9.2. litera C niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony wg Załącznika nr 5 do SIWZ,

E. Oświadczenia (wg Załącznika nr 6 do SIWZ), że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, określone w  rozdziale 9 pkt 9.2. litera C.

F. oświadczenie z art. 26 ust. 2 d ustawy PZP o przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodne w treści z Załącznikiem nr 7 do SIWZ.

G. „Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia” (wg załącznika nr 8 do SIWZ)”

H. opłaconej polisy z terminem ważności na okres realizacji zamówienia, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o której mowa w rozdziale 9 pkt 9.2. litera D. Należy załączyć (do oferty) polisę na kwotę min.: 220.000,00 PLN (słownie: dwieście dwadzieścia tysięcy PLN).

10.5. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Wykonawca stosuje się do przepisu § 3 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 19 lutego 2013r., poz. 231).

10.6. Jeżeli Wykonawca w wykazie, o którym mowa w rozdziale 10 pkt 10.4 litera D SIWZ wykazuje
osoby z  wymaganymi uprawnieniami, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej musi wskazać w wykazie, iż osoby te legitymują się kwalifikacjami
odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju
obowiązują z uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub
określonych działalności, jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w usta
wie z dnia 18 marca 2008r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach
członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).

10.7. Jeżeli Wykonawca będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem innych podmiotów niezbędnym
do realizacji zamówienia zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia z zastrzeżeniem zawartym rozdziale 9 pkt 9.3 litera C SIWZ. Jeżeli Wykonawca będzie dysponował osobami innych podmiotów niezbędnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji ww. osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Przez pisemne zobowiązania, o których mowa powyżej należy rozumieć zobowiązania złożone w oryginale

10.8. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający,                w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę                  z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących             w szczególności:
1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Propozycję treści dokumentu (zobowiązania) stanowi Załącznik Nr 8 do SIWZ „Zobowiązanie
do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia”

10.9. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy,
polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b
ustawy, wymaga się przedłożenia informacji, o której mowa pkt 10.4. litera F, dotyczącej tych
podmiotów.

10.10. Dokumenty, o których mowa w pkt 10.1.-10.9. są składane w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

10.11. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.

10.12. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu
wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi
wątpliwości co do jej prawdziwości.

10.13. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski,
poświadczonym przez Wykonawcę.

10.14. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę informacji (dokumentów, załączników, oświadczeń) mających wpływ na wynik prowadzonego postępowania powoduje wykluczenie Wykonawcy z przetargu na każdym jego etapie, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. Osoba lub osoby składające ofertę ponoszą pełną odpowiedzialność za treść złożonego oświadczenia woli na zasadach określonych w art. 297 §1 kodeksu karnego.

11. Zamawiający żąda wadium w wysokości 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy PLN)

12. Kryteria i ich znaczenie:
a) CENA – 94 pkt
b) za czas wykonania projektu koncepcyjnego skrócony od granicznego terminu do 15.09.2016r.
1) Jeżeli Wykonawca wykona projekt koncepcyjny w skróconym czasie od max. do 04.08.2016r.  otrzymuje dodatkowych 6 punktów
2) Jeżeli Wykonawca wykona projekt koncepcyjny w skróconym czasie od max. do  18.08.2016r.  otrzymuje dodatkowe 4 punkty
3) Jeżeli Wykonawca wykona projekt koncepcyjny w skróconym czasie od max. do  01.09.2016r.  otrzymuje dodatkowe 2 punkty

Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najkorzystniejszy bilans punktowy powyższych kryteriów (a+b) spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
W przypadku braku deklaracji o skróconym czasie względem max. terminu wykonania projektu koncepcyjnego w formularzu oferty (zał. nr 1 do SIWZ), Zamawiający nie przyznaje dodatkowych punktów. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu koncepcyjnego w terminie nie dłuższym niż do dnia 15.09.2016r.

12.1. Sposób oceny ofert. Punkty w  ofertach zostaną wyliczone ze wzoru:
                                      Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 94 pkt
                                 Cena ofertowa badanej oferty

T skr = Zamawiający przyznaje 6 pkt, gdy Wykonawca wykona projekt koncepcyjny w skróconym czasie od max. do 04.08.2016r.
T skr = Zamawiający przyznaje 4 pkt, gdy Wykonawca wykona projekt koncepcyjny w skróconym czasie od max. do 18.08.2016r.
T skr = Zamawiający przyznaje 2 pkt, gdy Wykonawca wykona projekt koncepcyjny w skróconym czasie od max. do 01.09.2016r.
T skr = 0 pkt, w przypadku braku deklaracji o skróconym czasie względem max. terminu wykonania projektu koncepcyjnego w formularzu oferty (zał. nr 1 do SIWZ), Zamawiający nie przyznaje dodatkowych punktów. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest do wykonania projektu koncepcyjnego w terminie nie dłuższym niż do dnia 15.09.2016r.
 C-cena
T skr -  za czas wykonania projektu koncepcyjnego skrócony od granicznego terminu wykonania  projektu koncepcyjnego do 15.09.2016r.

13. Miejsce i termin składania ofert:

 a) Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie Zarządu Dróg Powiatowych w
       Słupsku, ul. Słoneczna 16e, w terminie do dnia 10.06.2016r., do godziny 09:00.

 b)  Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 10.06.2016r. o godzinie 09:15 w pokoju nr 17 (sala
       konferencyjna Zamawiającego)

14. Termin związania ofertą: 30 dni.

15. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej,

16. Zamawiający nie zamierza  ustanowić dynamicznego systemu zakupów

17. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji  elektronicznej.

18. Zamawiający zgodnie z dyspozycją wyrażoną w art. 147 ust. 1 ustawy żąda zabezpieczenia należytego
      wykonania umowy, w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.

19. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej PLN.

20. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie

2. SIWZ