Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

„Roboty utrzymaniowe dróg powiatowych zarządzanych przez ZDP Słupsk”

ZDP-GIZ.2611.13.2016                                 Słupsk 28.06.2016r.

  ZAMAWIAJĄCY: ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W SŁUPSKU

   ul. Słoneczna 16e

   76-200 Słupsk

   NIP: 839-25-73-515

Tel. (0 –59)8420 730, fax: (0 – 59)8420 284

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

1. Nazwa i adres Zamawiającego:
 Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
 Adres: ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk
 Numer tel. (0 –59)8420 730, fax: (0 – 59)84 20 284;
  Numer NIP: 839-25-73-515
2. Tryb zamówienia – przetarg nieograniczony, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty
 określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2015r. poz. 2164).
3. Adres strony internetowej, na której zamieszczono specyfikację istotnych warunków zamówienia (SIWZ) http://bip.zdp.slupsk.pl/
4. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia,
Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane pn.: „Roboty utrzymaniowe dróg powiatowych zarządzanych przez ZDP Słupsk”

4.1. Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje roboty utrzymaniowe, które będą prowadzone na drogach powiatowych należące do ZDP Słupsk. Szczegółowy zakres określono w przedmiarze robót, stanowiącym Załącznik nr 10 do SIWZ.

4.2. Opis robót szczegółowo został opisany w Załączniku nr 10 do SIWZ i SST.

4.3. Ilości robót objęte przedmiarem są ilościami orientacyjnymi, przewidywanymi i mogą ulec zmniejszeniu lub zwiększeniu w ramach posiadanych środków finansowych przez Zamawiającego w planie finansowym w paragrafie z bieżącego utrzymania.

4.4. Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za właściwe wykonanie robót zgodnie ze SST i technologią robót wyszczególnioną w pozycjach katalogów kosztorysu po cenach oferowanych.

4.5. Wykonawca zobowiązuje się do wbudowania materiałów zgodnie z obowiązującymi normami oraz przedłożenia na żądanie Zamawiającemu atestów na wbudowane materiały dotyczące przedmiotu zamówienia.

4.6. Wykonawca zobowiązuje się:

A. prowadzić roboty tak, aby możliwy był ruch kołowy i pieszy przez cały okres ich trwania

B. oznakowania wykonywanych robót, pracującego sprzętu oraz zabezpieczenia pracowników dokonuje Wykonawca, zgodnie z „Instrukcją oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym” i innymi przepisami w tym zakresie. Wykonawca robót odpowiada również za wszelkie skutki wynikające z pracy pod ruchem.

4.7. Wykonawca zobowiązany jest na swój koszt m.in.:

1) zapewnić kompletne kierownictwo, siłę roboczą, materiały, sprzęt i inne urządzenia niezbędne
do wykonania robót oraz usunięcia wad,
2) pełnić funkcje koordynacyjne w stosunku do robót realizowanych przez podwykonawców,
3) zapewnić ciągły nadzór nad pracownikami wykonującymi roboty,
4) ponosić odpowiedzialności za wykonanie robót, tj. zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób przebywających na placu budowy i mienia oraz za metody organizacyjno – techniczne stosowane na placu budowy,
5) zapewnić specjalistyczne kierownictwo i montaż dla dostarczonych przez siebie maszyn i urządzeń,
6) w przypadku zniszczenia lub uszkodzenia robót, ich części bądź urządzeń w toku realizacji przedmiotu zamówienia - naprawienie ich i doprowadzenie do stanu poprzedniego,
7) usuwać i składować wszelkie urządzenia pomocnicze i zbędne materiały, odpady i śmieci oraz niepotrzebne urządzenia prowizoryczne,
8) wykonać projekt organizacji ruchu w razie potrzeby po uzgodnieniu z Zamawiającym,

9) Wykonawca zobowiązany jest do odpowiedniego oznakowania robót budowlanych oraz zabezpieczenia organizacji ruchu na czas trwania robót budowlanych,
10) doprowadzić teren przyległy (do placu budowy) do stanu pierwotnego po zakończeniu realizacji robót budowlanych (np. przywrócenia do stanu pierwotnego pobocza i terenów zielonych),
11) demontować, naprawiać, montować ogrodzenia posesji oraz innych uszkodzeń obiektów istniejących i elementów zagospodarowania terenu,
12) transportować materiał uzyskany z robót ziemnych na odległość do 2km lub  w miejsce wskazane przez Zamawiającego,
13) zorganizować, zabezpieczyć, utrzymać i zlikwidować plac budowy,
14) dokonać odbioru wykonanych robót wraz z wykonaniem wymaganych prób i badań,
15) wykonywać wszelkie inne obowiązki, zgodnie z zapisami SIWZ.

Do oferty należy dołączyć pełen formularz (zał. nr 11) oparty na przedmiarze robót Załącznik nr 10 do SIWZ

4.8. Wspólny słownik zamówień: CPV45 23 31 40 – 2 Roboty utrzymaniowe dróg

4.9. W przypadku stwierdzenia, że roboty wykonywane są niezgodnie z obowiązującymi przepisami Zamawiający
może odmówić zapłaty i żądać ich ponownego wykonania lub odstąpić od umowy z winy Wykonawcy.

4.10. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane oraz
zastosowanych materiałów na okres 12 miesięcy stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia na okres nie krótszy
niż 12 miesięcy licząc od daty bezusterkowego odbioru ostatecznego poszczególnych robót oraz w okresie
dodatkowej udzielonej gwarancji na …….miesięcy.

4.11. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady przez okres 12  miesięcy na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym oraz w okresie dodatkowej  udzielonej  gwarancji na …………….miesięcy.

5. OFERTY CZĘŚCIOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych

6. OFERTY WARIANTOWE

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

7. ZAMÓWIENIA UZUPEŁNIAJĄCE
ZAMAWIAJĄCY MOŻE UDZIELIĆ ZAMÓWIEŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH do 50% wartości zamówienia podstawowego w trybie zamówień z wolnej ręki na zasadach określonych w  art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy PZP.

8. Zamawiający dopuszcza Podwykonawców
      8.1. Zamawiający zastrzega, że Wykonawca może powierzyć podwykonawcom do wykonania wyłącznie część przedmiotu zamówienia.
1) W przypadku powierzenia wykonania części przedmiotu zamówienia podwykonawcom, Zamawiający żąda,
wskazania przez Wykonawcę w formularzu oferty część zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć
podwykonawcom (pkt 4 Załącznik Nr 1 do SIWZ) oraz podanie przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców,
na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2015r. poz. 2164), w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy.
W przypadku braku określenia podwykonawców Zamawiający uzna, iż przedmiot zamówienia zostanie samodzielnie wykonany przez Wykonawcę.
Zamawiający na podstawie art. 36a ust. 2 ustawy Pzp przewidział możliwość  osobistego wykonania przez Wykonawcę następujących pozycji z przedmiaru robót:
a) cały zakres  zamówienia z wyłączeniem poz.: 6, 31, 32, 33, 34, 35, 48, 49, 50, 51, 56

W/w pozycje przedmiaru robót Wykonawca może powierzyć wykonanie podwykonawcy lub dalszym podwykonawcom.
2) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
3) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane zamierzający zawrzeć umowę o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, jest obowiązany, w trakcie realizacji zamówienia publicznego na roboty budowlane, do przedłożenia Zamawiającemu projektu tej umowy, przy czym podwykonawca lub dalszy podwykonawca jest obowiązany dołączyć zgodę Wykonawcy na zawarcie umowy o podwykonawstwo o treści zgodnej z projektem umowy,
4) Termin zapłaty wynagrodzenia podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy, podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej podwykonawcy lub dalszemu podwykonawcy dostawy, usługi lub roboty budowlanej,
5) Zamawiający, w terminie do 4 dni od dnia przedłożenia Zamawiającemu projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, zgłasza pisemne zastrzeżenia do zapisów:
a) niespełniających wymagań określonych w SIWZ, w tym m.in. okresu odpowiedzialności za wady,
który nie może być krótszy od okresu odpowiedzialności za wady Wykonawcy wobec Zamawiającego,
b) przewidujących termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż określony w SIWZ,
6) Jeżeli Zamawiający w terminie do 4 dni od przedłożenia mu przez Wykonawcę projektu umowy
o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, oraz projektu jej zmiany, nie zgłosi na piśmie zastrzeżeń, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy,
7) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada Zamawiającemu poświadczoną za zgodność z oryginałem kopię zawartej umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w terminie 7 dni od dnia jej zawarcia,
8) Zamawiający w terminie do 4 dni od dnia przedłożenia mu przez Wykonawcę umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane oraz jej zmiany (aneksu), zgłasza pisemny sprzeciw do umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, w przypadkach, o których mowa w SIWZ,
9) Jeżeli Zamawiający w terminie do 4 dni od przedstawienia mu przez Wykonawcę umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane, oraz jej zmiany nie zgłosi na piśmie sprzeciwu, uważa się, że wyraził zgodę na zawarcie umowy (aneksu),
10) Wykonawca, podwykonawca lub dalszy podwykonawca zamówienia na roboty budowlane przedkłada
Zamawiającemu poświadczone za zgodność z oryginałem kopie zawartych umów o podwykonawstwo, których
przedmiotem są dostawy lub usługi, w terminie 7 dni od dnia ich zawarcia, z wyłączeniem umów o
podwykonawstwo wartości mniejszej niż 0,5% wartości umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Wyłączenie, o którym mowa powyżej nie dotyczy umów o podwykonawstwo o wartości większej niż
50 000,00 zł.

9. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków.

9.1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego nie może podlegać
wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy oraz zobowiązany jest spełnić warunki udziału w postępowaniu,
określone w art. 22 ust. 1 ustawy.

9.2. W zakresie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Zamawiający wymaga w szczególności,
aby Wykonawca wykazał, iż:

A. posiadają wiedzę i doświadczenie tzn. posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania robót budowlanych odpowiadających robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, wykonał w okresie pięciu ostatnich lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie,
roboty budowlane dot. robót utrzymaniowych wykonywanych na odcinkach dróg publicznych odpowiadające przedmiotowi zamówienia wynikające  z jednej umowy na wartość brutto nie mniejszą niż 900.000,00 zł
lub
roboty budowlane dot. robót utrzymaniowych wykonywanych na odcinkach dróg publicznych odpowiadające przedmiotowi zamówienia wynikające z co najmniej dwóch umów na wartość brutto – każda nie mniejszą niż 450.000,00 zł

B. dysponuje osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia, które posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności tj.:
co najmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do prowadzenia robót objętych przedmiotem zamówienia w zakresie branży drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, legitymującego się minimum 3- letnim doświadczeniem zawodowym liczone od momentu uzyskania uprawnień.

C. znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.
est ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
należy załączyć polisę na kwotę min. 900.000,00 zł
nie zalega z opłacaniem podatków
nie zalega ze składkami ZUS

9.3. WYKONAWCY WSPÓLNIE UBIEGAJĄCY SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

A. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 ustawy Pzp przepisy
ustawy Pzp i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
zamówienie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, stosownie do art. 23
ust. 2 ustawy Pzp.

B. Dokument pełnomocnictwa musi być załączony do oferty w oryginale i zawierać w szczególności
wskazanie: postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, Wykonawców ubiegających się wspólnie o
udzielenie zamówienia, ustanowionego Wykonawcę – Pełnomocnika oraz zakres jego umocowania.
Dokument pełnomocnictwa musi być podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o
udzielenie zamówienia poprzez reprezentujące ich osoby uprawnione do składania oświadczeń woli
wymienione we właściwym rejestrze lub ewidencji działalności gospodarczej Wykonawcy.

C. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych  lub ekonomicznych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

D. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.

9.4. SPOSÓB DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

A. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia:
-warunek nie podlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp musi być spełniony przez każdego z Wykonawców,
-warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i w pkt 9.2. niniejszego rozdziału muszą być spełnione łącznie przez Wykonawców.

B. Ocena spełniania wymaganych warunków dokonana zostanie na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych w ofercie w oparciu o dyspozycje zawarte w rozdziale 10 niniejszej SIWZ. Z treści oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w/w warunki.

C. Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą „spełnia” albo         „nie spełnia”.

D. Niespełnienie chociażby jednego warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.

E. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

9.5. Warunki, o których mowa w punkcie 9.2. litera a), b),c) oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełniania punkt 9.4. litera a), b), c), d), e) mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia. W postępowaniu w sprawie udzielenia zamówienia, którego przedmiot stanowią roboty budowlane, zamawiający może oceniać zdolność wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia.

10. WYKAZ OŚWIADCZEŃ I DOKUMENTÓW JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU.

10.1. Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty, stanowiący załącznik nr 1 do SIWZ należy dołączyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków, określonych w rozdziale 9 niniejszej SIWZ.

10.2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby  wykonania zamówienia

10.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda:

A. oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, sporządzone wg załącznika nr 2 do SIWZ,

B. aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

C. aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega  z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane  prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

D. aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie, ten dokument musi być złożony przez każdego Wykonawcę.

E. wniesienie wadium do terminu upływu składania ofert,

F. wykazać warunki udziału w postępowaniu,

G. Zamawiający zwraca się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniejących między przedsiębiorcami, w celu     ustalenia, czy zachodzą przesłanki wykluczenia wykonawcy. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie złoży wyjaśnień, oraz wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w art. 26 ust. 2d.

10.4. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda:

A. oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, sporządzone wg załącznika nr 3 do SIWZ,

B. wykazu wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
roboty budowlane dot. robót utrzymaniowych wykonywanych na odcinkach dróg publicznych odpowiadające przedmiotowi zamówienia wynikające  z jednej umowy na wartość brutto nie mniejszą niż 900.000,00 zł
lub
roboty budowlane dot. robót utrzymaniowych wykonywanych na odcinkach dróg publicznych odpowiadające przedmiotowi zamówienia wynikające z co najmniej dwóch umów na wartość brutto – każda nie mniejszą niż 450.000,00 zł o których mowa w rozdziale 9 SIWZ pkt 9.2. litera A. z podaniem ich rodzaju i wartości, daty, miejsca wykonania i odbiorców, sporządzonego wg załącznika nr 4 do SIWZ oraz załączeniem dokumentu (poświadczenia) potwierdzającego, że te roboty zostały wykonane w wymaganym terminie zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,

Dowodami są:
1) poświadczenie
2) w przypadku zamówień na roboty budowlane – inne dokumenty – jeżeli  z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać, o którym mowa w pkt 1.
3) w przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania w/w dowodów.
W miejsce poświadczeń i oświadczeń, wykonawca może przedłożyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie robót budowlanych i ich prawidłowe ukończenie zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. „w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane”, jakie może żądać zamawiający od
wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być  składane. (Dz. U. poz. 231 z dnia 19 lutego 2013r.)

C. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, o którym mowa w rozdziale 9 pkt 9.2. litera B niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony wg Załącznika nr 5 do SIWZ,

D. Oświadczenia (wg załącznika nr 6 do SIWZ), że osoby wyszczególnione w wykazie sporządzonym zgodnie z treścią załącznika nr 5 do SIWZ , które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,   posiadają wymagane uprawnienia, określone w  rozdziale 9 pkt 9.2. litera B

E. oświadczenie z art. 26 ust. 2 d ustawy PZP o przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodne w treści z załącznikiem nr 7 do SIWZ.

F. „Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia” (wg załącznika nr 8 do SIWZ)

G. opłaconej polisy z terminem ważności na okres realizacji zamówienia, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, o której mowa w rozdziale 9 pkt 9.2. litera D. Należy załączyć polisę na kwotę min. 900.000,00 zł;

10.5. Do oferty należy dołączyć pełen formularz (załącznik nr 11) oparty na przedmiarze robót załącznik nr 10  do SIWZ.

10.6. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Wykonawca stosuje się do przepisu § 3 ust. 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 19 lutego 2013r., poz. 231).

10.7. Jeżeli Wykonawca w wykazie, o którym mowa w rozdziale 10 pkt 10.4 litera D SIWZ wykazuje  osoby z
wymaganymi uprawnieniami, które mają siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej musi wskazać w wykazie, iż osoby te legitymują się kwalifikacjami
odpowiadającymi wymaganym uprawnieniom w kraju zamieszkania, jeśli takie w tym kraju  obowiązują z
uwzględnieniem prawa do wykonywania określonych zawodów regulowanych lub określonych działalności,
jeżeli te kwalifikacje zostały uznane na zasadach przewidzianych w ustawie z dnia 18 marca 2008r. o zasadach
uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63,
poz. 394).

10.8. Jeżeli Wykonawca będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem innych podmiotów niezbędnym
do realizacji zamówienia zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia z zastrzeżeniem zawartym rozdziale 9 pkt 9.3 litera C SIWZ. Jeżeli Wykonawca będzie dysponował osobami innych podmiotów niezbędnymi do wykonania zamówienia zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował osobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji ww. osób na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Przez pisemne zobowiązania, o których mowa powyżej należy rozumieć zobowiązania złożone w oryginale.

10.9. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym do należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności:
1) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;
3) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem;
4) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Propozycję treści dokumentu (zobowiązania) stanowi załącznik nr 8 do SIWZ „Zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia”

10.10. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, polega
na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, wymaga się
przedłożenia informacji, o której mowa pkt 10.4. litera F, dotyczącej tych podmiotów.

10.11. Dokumenty, o których mowa w pkt 10.1.-10.9. są składane w formie oryginału lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

10.12. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty uwierzytelniony
odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.

10.13. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu
wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do
jej prawdziwości.

10.14. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski,
poświadczonym przez Wykonawcę.

10.15. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę informacji (dokumentów, załączników, oświadczeń) mających wpływ na wynik prowadzonego postępowania powoduje wykluczenie Wykonawcy z przetargu na każdym jego etapie, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt 2 ustawy. Osoba lub osoby składające ofertę ponoszą pełną odpowiedzialność za treść złożonego oświadczenia woli na zasadach określonych w art. 297 §1 kodeksu karnego.

11. Termin wykonania zamówienia: 30 czerwca 2018r.

12.  Zamawiający żąda   wadium w wysokości 10.000 PLN (słownie: dziesięć tysięcy PLN)

13.  Kryteria oceny ofert i ich znaczenie :

a) CENA – 94 pkt
b) GWARANCJA – nie więcej niż 6pkt, przy czym 2 pkt za każde dodatkowe pełne 6 miesiące od minimalnego wskazanego terminu gwarancji przez  Zamawiającego (12 miesięcy) – jako dodatkowe kryterium odnoszące się do jakości wykonanych robót dot. przedmiotu zamówienia.
Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najkorzystniejszy bilans procentowy powyższych kryteriów (a+b) spośród ofert  niepodlegających odrzuceniu.

Sposób oceny ofert. O cenie w oparciu o ww. kryterium oceny ofert poddawane są wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów (94 pkt) w kryterium CENA oferty, która zaoferuje najniższą cenę za realizację całego zamówienia. oraz przyzna maksymalną ilość punktów (6 pkt) z uwagą: 2 pkt za każde dodatkowe pełne 6 miesięcy od minimalnego wskazanego terminu gwarancji przez  Zamawiającego (12 miesięcy) – jako dodatkowe kryterium odnoszące się do jakości wykonanych robót dot. przedmiotu zamówienia. Punkty w  ofertach zostaną wyliczone ze wzoru:
                    Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C= --------------------------------------------------------------------------- x 94 pkt
               Cena ofertowa badanej oferty


                               Gwarancja ofertowa badanej oferty
G= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 6 pkt
                          Najwyższa oferowana gwarancja spośród wszystkich ofert
C-cena
G-gwarancja

14. Miejsce i termin składania ofert:

 a) Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie Zarządu Dróg Powiatowych w
Słupsku, ul. Słoneczna 16e w terminie do dnia 15.07.2016r. do godziny  900.
 b) Otwarcie złożonych ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego, Zarząd Dróg Powiatowych w
Słupsku, ul. Słoneczna 16e w dniu 15.07.2016r. o godz. 915 w pokoju nr 17 (sala konferencyjna)

15. Termin związania ofertą: 30 dni.

16. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

17. Zamawiający nie zamierza  ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

18. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji  elektronicznej.

19. Zamawiający zgodnie z dyspozycją wyrażoną w art. 147 ust. 1 ustawy żąda zabezpieczenia należytego
      wykonania umowy, w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.

20. Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe.

21. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej PLN.

22. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie

2. SIWZ

3. SST roboty utrzymaniowe 2016