Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku

      ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH

                    W SŁUPSKU

 

 

76-200 Słupsk tel.0-59-842-07-30

ul. Słoneczna 16e fax.0-59-842-02-84
NIP 839-25-73-515 REGON 770983124

 

Usługi Zimowego Utrzymania Dróg Powiatowych na terenie administrowanym przez ZDP Słupsk – sezon zimowy 2016/2017”

 


                                                  Słupsk 25.10.2016r.
 ZDP-GIZ.2611.19.2016    
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
     Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
     Adres: ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk
     Numer tel. (0 –59)8420 730, fax: (0 – 59)8420 284;
     Numer NIP: 839-25-73-515
     

2. Tryb zamówienia – przetarg nieograniczony, którego wartość szacunkowa nie przekracza           kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień     publicznych (Dz. U. z 2015r. poz. 2164 oraz z 2016r. poz. 831,996 i 1020) .
     

3. Adres strony internetowej, na której zamieszczono specyfikację istotnych warunków zamówienia     (SIWZ) http://bip.zdp.slupsk.pl/
     

4. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia,
     Przedmiotem zamówienia są usługi pn.: „Usługi Zimowego Utrzymania Dróg Powiatowych na terenie     administrowanym przez ZDP Słupsk – sezon zimowy 2016/2017”
     
4.1 Zakres rzeczowy zamówienia
 Wykonywanie usługi/usług przy ZUD w sezonie 2016/2017 w podziale na zadania – 28 części (wg załącznika nr 11), wg wezwań Zamawiającego.
     
4.2 Opis zadania:
Przedmiotem zamówienia jest odśnieżanie oraz likwidacja śliskości na drogach administrowanych przez ZDP w Słupsku w ramach zimowego utrzymania dróg (ZUD). Przedmiot zamówienia podzielony jest na 28 zadań. Zakres zadań ZUD wraz z odcinkami dróg obejmujących poszczególne zadania przedstawiono w załączniku nr 11. Drogi objęte są IV, V i VI standardem zimowego utrzymania. Do zwalczania śliskości Wykonawcy mogą używać materiału (piasek, sól, mieszanka) do ZUD  z  ZDP w Słupsku (załadunek materiału możliwy jest w Słupsku przy  Obwodzie Drogowym nr 1 oraz w Główczycach - Klęcinko przy Obwodzie Drogowym nr 2 lub w przypadku zgody Zamawiającego u Wykonawcy usługi). Zastosowanie danego materiału będzie leżało w gestii ZDP. Wymaga się mieszanki piaskowo – solnej 20%.
Rozliczanie Wykonawców z wykonania usługi następować będzie na podstawie stawek godzinowych przy użyciu modułów GPS montowanych w pojazdach używanych w ZUD przez Wykonawców. Moduły na czas realizacji umowy zostaną przekazane Wykonawcom.
Zamawiający wymaga aby  pojazdy były przystosowane do zamocowania urządzenia GPS (gniazdo zapalniczki na 12V).
Wykonawca może złożyć oferty na dowolną ilość zadań.
UWAGA! Wykonawca w przypadku złożenia oferty na więcej niż jedno zadanie musi wykazać sprzęt na każde z tych zadań.

         
4.3 Kod Wspólnego Słownika Zamówień
         ● CPV 90.62.00.00 -9  Usługi odśnieżania
          ●    CPV 90.63.00.00 -2  Usługi usuwania oblodzeń
      
5. Zmawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych – liczba części 28

6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych

7. Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia:
    od dnia podpisania umowy: do 15 kwietnia 2017r.

8. Warunki udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia

8.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

1) nie podlegają wykluczeniu;

2) spełniają warunki udziału w postępowaniu.

8.2. Warunki udziału w postępowaniu dotyczą:

1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów,

Opis sposobu spełniania tego warunku: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

2) sytuacji ekonomicznej lub finansowej,

Opis sposobu spełniania tego warunku: Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku.

3) zdolności technicznej lub zawodowej,

Opis sposobu spełniania tego warunku:
- Warunek ten zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem otwarcia ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie w zakresie zimowego utrzymania dróg publicznych (dróg gminnych, powiatowych, wojewódzkich lub krajowych) (należy podać wykonanie usługi w okresie minimum za 1 sezon zimowy) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat, wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Według załącznika nr 4 do SIWZ

Dowodami, o których mowa w pkt 8.2 ppkt 3 są:

1. poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno  być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące  przed upływem  terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert.
2. W przypadku usług – oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia o którym mowa w pkt 1.
3. W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane  w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów

- Posiada niezbędny do wykonania zamówienia sprzęt i urządzenia takie jak wskazane w zał. nr 11 do SIWZ

8.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach
zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych
podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nim stosunków.

8.4. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 22a PZP, odpowiada solidarnie
z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

8.5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 PZP, przepisy ustawy PZP i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

8.6. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1) Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;
2) Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
a) o którym mowa w art. 165a, art. 181-188, art. 189a, art. 218-221, art. 228-230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270-309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny (Dz. U. poz. 553, z późn. zm.) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016r. poz. 176),
b) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. - Kodeks karny,
c) skarbowe,
d) o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);
3) Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa
w pkt 2;
4) Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
5) Wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej "kryteriami selekcji", lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;
6) Wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
7) Wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
8) Wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;
9) Wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest
w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;
10) Wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się
o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002r. o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2015 r. poz. 1212, 1844 i 1855 oraz z 2016r. poz. 437 i 544);
11) Wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się
o zamówienia publiczne;
12) Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015r. poz. 184, 1618 i 1634), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

8.7. Wykluczenie Wykonawcy następuje:
1) w przypadkach, o których mowa w pkt 9.6 ppkt 2 lit. a-c SIWZ i ppkt 3 SIWZ, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach została skazana za przestępstwo wymienione w 9.6 ppkt 2 lit. a-c SIWZ, jeżeli nie upłynęło 5 lat od dnia uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia;
2) w przypadkach, o których mowa:
a)  w pkt 9.6 ppkt 2 lit. d i ppkt 3 SIWZ, gdy osoba, o której mowa w tych przepisach, została skazana za przestępstwo wymienione w pkt 9.6 ppkt 2 lit. d SIWZ,
b)  w pkt 9.6 ppkt 4 SIWZ
- jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia odpowiednio uprawomocnienia się wyroku potwierdzającego zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia, chyba że w tym wyroku został określony inny okres wykluczenia lub od dnia w którym decyzja potwierdzająca zaistnienie jednej z podstaw wykluczenia stała się ostateczna;
3) w przypadkach, o których mowa w pkt 9.6 ppkt 7 i 9 SIWZ, jeżeli nie upłynęły 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia będącego podstawą wykluczenia;
4) w przypadku, o którym mowa w pkt 9.6 ppkt 10 SIWZ, jeżeli nie upłynął okres, na jaki został prawomocnie orzeczony zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
5)  w przypadku, o którym mowa w pkt 9.6 ppkt  11 SIWZ, jeżeli nie upłynął okres obowiązywania zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne.

8.8. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie pkt 9.6 ppkt 2 i 3 oraz ppkt 5-9 SIWZ, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.

8.9. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt 9.8 SIWZ.

8.10. W przypadkach, o których mowa w pkt 9.6 ppkt 8 SIWZ, przed wykluczeniem Wykonawcy, Zamawiający zapewnia temu Wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji. Zamawiający wskazuje w protokole sposób zapewnienia konkurencji.

8.11. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

9. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia:

9.1. Do oferty sporządzonej w oparciu o formularz oferty, stanowiący Załącznik Nr 1 do SIWZ należy dołączyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty aktualne na dzień składania ofert:
1) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 22 ust. 1 pkt 2 PZP dotyczące spełniania warunków udziału, stanowiące Załącznik Nr 2 do SIWZ,
2) oświadczenie Wykonawcy składane na podstawie art. 25a ust. 1 PZP w związku z art. 24 ust. 1
pkt 12-23 PZP dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, stanowiące Załącznik Nr 3 do SIWZ,

9.2. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie w zakresie zimowego utrzymania dróg publicznych (dróg gminnych, powiatowych, wojewódzkich lub krajowych, należy podać wykonanie usługi w okresie minimum za 1 sezon zimowy) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat, wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Według załącznika nr 4 do SIWZ

9.3. Oświadczenie Wykonawcy o skierowanie odpowiednich osób na wykonanie zadania – według załącznika Nr 5 do SIWZ.

9.4. Wykaz niezbędnego do wykonania zamówienia sprzętu i urządzeń takich jak wskazanych w zał. Nr 6 do SIWZ

9.5. Oświadczenie Wykonawcy o stałej łączności – według załącznika Nr 7 do SIWZ.

9.6. Formularz cenowy – według załącznika Nr 8 do SIWZ.

9.7. Oświadczenie z art. 26 ust. 2 d ustawy PZP o przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodne w treści z Załącznikiem nr 9 do SIWZ albo informacja o tym, że nie należy, składane jest  w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej zamawiającego informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp.

9.8. Korzystanie przez Wykonawcę ze zdolności technicznych lub sytuacji ekonomicznej innych podmiotów

A. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, w stosownych
sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezale-
żnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.

B. Wykonawca, który:
1) powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu oraz
2) zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt 10.1 SIWZ.

C. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych
w art. 22a PZP zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, które określają w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.

D. Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 10 SIWZ:
1) w odniesieniu do podmiotów na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP,
2) dotyczących podwykonawcy, któremu Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a PZP.

E. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia,
wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub
usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.

F. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada
solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez
Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie
zasobów nie ponosi winy.

G. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o
którym mowa w ust. 1, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby
Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w ust. 1.

9.9. Wspólne ubieganie się wykonawców o udzielenie zamówienia

A. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się udzielenie zamówienia, zgodnie z art. 23 ust. 2
PZP, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego. W takim przypadku należy dołączyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

B. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenia sporządzone
odpowiednio według Załącznika Nr 2 i Nr 3 do SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o
zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw w
kluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykaz spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz
brak podstaw wykluczenia.

C. Jeżeli oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, została wybrana,
Zamawiający żąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy regulującej
współpracę tych wykonawców.

9.10. Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie
internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 PZP,
przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej
samej grupy kapitałowej, o której mowa w pkt 9.6 ppkt 12 SIWZ, sporządzone według
Załącznika Nr 9 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić
dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia. Każdy Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia
zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której
mowa w art. 86 ust. 5 PZP, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku
przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w pkt 9.6 ppkt 12 SIWZ,
sporządzone według Załącznika Nr 9 do SIWZ. wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca
może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

9.11. w zakresie potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy:

A. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 PZP wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

B. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego
dokumentów, o których mowa w pkt 9 Zamawiający może dopuścić złożenie przez
Wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w
postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej.

9.12. Postanowienia dotyczące wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

A. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 10 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione
w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości.

B. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt
10 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie
Wykonawcy, z wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczeni
osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym,
administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu
na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.

C. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może
zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie
niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

9.13. Forma składanych dokumentów

A. Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt 10.1, 10.4, 10.10 SIWZ składane są w oryginale.

B. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty uwierzytelniony
odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.

C. Dokumenty, inne niż wskazane w pkt 10.12 lit. A i 10.12 lit. B SIWZ składane są w oryginale lub kopii
poświadczonej za zgodność z oryginałem.

D. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego
zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.

E. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej.

F. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów,
innych niż oświadczenia wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest
nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.

G. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości
Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego
roboty budowlane, dostawy lub usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.

H. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

I. Dla zapewnienia odpowiedniego przepisu postępowania  o udzielenie zamówienia, Zamawiający może
na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki
udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzedni
oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.

10. Zamawiający nie żąda wadium i zabezpieczenia należytego wykonania zamówienia


11. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie :

11.1. Przy wyborze oferty, Zamawiający będzie się kierował następującymi kryteriami oceny ofert:
Kryterium 1: Cena C – waga punktowa 60 pkt
Kryterium 2: zapewnienie sprzętu S - waga punktowa 40 pkt
 Ocenie w oparciu o ww. kryteria oceny ofert poddawane są wyłącznie oferty niepodlegające odrzuceniu.
W trakcie oceny ofert, kolejno ocenianym ofertom, zostaną przyznane punkty wg poniższego wzoru:

P = C + S

Suma punktów (P) stanowiąca sumę „Ceny oferty” C i „zapewnienie sprzętu” S wyliczona wg poniższych zapisów:

                                           Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C „Cena” =------------------------------------------------------------------------ x 60 pkt
                                  Cena oferowana badanej oferty

11.2. Dodatkowe postanowienia dot. zapewnienia sprzętu:
Liczba punktów w kryterium zapewnienie sprzętu zostanie przyznana w oparciu o zadeklarowany przez Wykonawcę  w Załączniku nr 6 do SIWZ dysponowanie sprzętem, który stanowi minimum wymagań spełnienia  przez Wykonawcę warunku udziału w przedmiotowym postępowaniu:
W tym kryterium Wykonawca może otrzymać maksymalnie 40 punktów

Sposób przyznawania punktów:

Dla zadań nr 1,2,3,4,5,7,10,11,16 z kolumny 8 i 9 z zał. nr 11 do SIWZ

Wykonawca otrzyma w kryterium oceny ofert 40 pkt w przypadku zapewnienia sprzętu w całości przez Wykonawcę na danym zadaniu, biorąc pod uwagę kol 8 i 9 z zał. nr 11 do SIWZ dotyczy zadań nr: 1,2,3,4,5,7,10,11,16
Natomiast w przypadku zapewnienia przez Wykonawcę minimalnego sprzętu wymaganego tylko z kolumny 8 z zał. nr 11 do SIWZ Wykonawca otrzyma 20 pkt (dotyczy zadań w/w)

Dla zadań nr 6,8,9,12,13,14,15,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28 z kol. 8

W przypadku Wykonawców którzy zapewnią całkowity sprzęt wymagany z kol. 8 dla zadań:  6,8,9,12,13,14,15,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27,28 otrzymają pełne 40 pkt

S – zapewnienie sprzętu

Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najkorzystniejszy bilans punktowy powyższych kryteriów spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.

12. Termin składania ofert, adres, na który oferty muszą zostać wysłane, oraz język lub języki, w jakich muszą one być sporządzone:

 a) Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie Zarządu Dróg Powiatowych w
       Słupsku, ul. Słoneczna 16e, w terminie do dnia 04.11.2016r., do godziny 09:00.

 b)  Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 04.11.2016r. o godzinie 09:15 w pokoju nr 17 (sala
       konferencyjna Zamawiającego).
c) Ofertę należy sporządzić w języku polskim z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nie        ważności.


13. Termin związania ofertą: 30 dni.

14. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.

15. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów.

16. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji         elektronicznej.

17. Informacja o przewidywanych zamówieniach, o których mowa w art.  67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 – Zamawiający nie przewiduje udzielenie takich  zamówień.

 

ZAŁĄCZNIKI:

1. Ogłoszenie

2. SIWZ

3. Załącznik nr 8 - formularz cenowy

4. Załącznik nr 11 - wykaz zadań 2016/2017