Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
„Przebudowa drogi powiatowej nr 1130G od km 10+950 do km 11+940 w miejscowości Bięcinoâ€?

ZDP.GI Z.343.8-2.2012

Słupsk 27.07.2012.

WYJAŚNIENIE SIWZ

Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniem Wykonawcy- pismo fax z dnia 25.07.2012r. dotyczące postępowania w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej 14 000 euro na roboty budowlane w systemie zaprojektuj i zbuduj pn: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1130G od km 10+950 do km 11+940 w miejscowości Bięcino â€?
przedkłada wyjaśnienie:
dot.pytania nr 1 cyt:
Czy dla terenu objętego planowanymi robotami istnieje Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego, względnie czy Inwestor dysponuje decyzją
o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla budowy kanalizacji deszczowej ?
Czy na terenie objętym robotami są obszary szczególnie chronione przyrodniczo, np. obszary NATURA 2000 ?
Odpowiedź na pyt. Nr 1
Teren nie jest objęty Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego, nie posiadamy również decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla budowy kanalizacji deszczowej, przez projektowany teren nie przebiegają obszary szczególnie chronione przyrodniczo.
dot.pytania nr 2 cyt:
Proszę o wskazanie miejsca odbioru wód opadowych z proj. kanalizacji deszczowej. Ma to istotne znaczenie z racji:
a) sprawdzenia prawidłowości przyjętego obszaru opracowanej mapy do celów projektowych,
b) określenia długości sieci deszczowej. Przypominam, iż w przypadku przekroczenia
1 km łącznej długości kanalizacji trzeba będzie pozyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (...). W przypadku braku MPZP ( patrz pyt. 1 ) będzie to miało kluczowe znaczenie dla terminów projektowania (postępowanie o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji (...) nie może wyprzedzić postępowania środowiskowego- w praktyce następuje „podwojenieâ€? terminów administracyjnych). W połączeniu z kolejnymi następstwami proceduralnymi typu: uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, uzgodnień w ZUDP oraz prawomocnej decyzji o pozwoleniu na budowę okres projektowy w zakresie kanalizacji deszczowej może się wydłużyć.
Odpowiedź na pyt. Nr 2
Określenie miejsca odprowadzenia wód opadowych leży w gestii Wykonawcy robót i podlega zatwierdzeniu przez ZDP Słupsk.
dot.pytania nr 3 cyt:
Czy Inwestor przewiduje usunięcie drzew z pasa drogowego, bądź czy jest
w posiadaniu ewentualnych decyzji w tym zakresie? Ma to istotne znaczenie
w kontekście terminów realizacyjnych.
Odpowiedź na pyt. Nr 3
Na dzień dzisiejszy Inwestor nie przewiduje wycinki drzew jednak jest to zależne od rozwiązań projektowych jakie przyjmie Wykonawca.
dot.pytania nr 4 cyt:
Prosimy o wyjaśnienie na podstawie jakiej normy Inwestor przyjął grubość masy „ profilowej â€? na śr. 3 cm? Masa z BA o najmniejszym uziarnieniu, czyli 0/12,8 dla KR1?·2 pozwala na ułożenie grubości minimalnej 3,5 cm - jak zatem osiągnąć
średnią grubość 3 cm? Proponujemy przyjęcie średniej grubości warstwy wyrównawczo - wiążącej na 5 cm. Czy Inwestor dopuszcza miejscowe frezowanie istn. nawierzchni ?
Odpowiedź na pyt. Nr 4
Inwestor dopuszcza zmianę warstwy profilowanej do 4 cm pod warunkiem utrzymania całkowitej grubości warstwy bitumicznej równej 7 cm. Dopuszcza frezowanie nawierzchni musi to jednak wynikać z projektu technicznego.
dot.pytania nr 5 cyt:
Prosimy o podanie konkretnych parametrów dla zjazdów - czy zjazdy mają być
indywidualne czy publiczne? Jaką przyjąć szerokość zjazdów? Czy utwardzenie
zjazdów należy przewidzieć do linii rozgraniczenia pasa drogowego czy np. tylko do skrajnej linii obrzeży chodnikowych ?
Odpowiedź na pyt. Nr 5
Należy przyjąć dla zjazdu indywidualnego szerokość jezdni 3,5m natomiast dla publicznego 4,5m. Utwardzenie zjazdów należy przewidzieć do linii rozgraniczenia pasa drogowego.
dot.pytania nr 6 cyt:
Czy Inwestor dysponuje badaniami geotechnicznymi podłoża gruntowego?
Jeśli nie to prosimy o konkretną dyspozycję w zakresie przyjęcia do wyceny
wstępnej parametrów podłoża gruntowego (G1, G2, G3 czy G4?). Powyższe jest ważne nie tylko w kontekście poszerzeń nawierzchni ale również dla przyjęcia odpowiedniej konstrukcji zjazdów i chodników.
Odpowiedź na pyt. Nr 6
Inwestor nie dysponuje badaniami geotechnicznymi. Należy przyjąć wzmocnienie dla podłoża G2.
dot.pytania nr 7 cyt:
Prosimy o potwierdzenie, iż zakres robót drogowych ma się „zamknąćâ€?w granicach pasa drogi powiatowej ( dot. np. skrzyżowań z drogami „bocznymiâ€?).
Odpowiedź na pyt. Nr 7
Zakres robót dotyczy pasa drogi powiatowej.
dot.pytania nr 8 cyt:
Z uwagi na stwierdzone liczne wgrodzenia się w pas drogi powiatowej prosimy o określenie, w jaki sposób będzie przywrócony stan prawny tych nieruchomości-
czy koszty przestawienia ogrodzeń należy przewidzieć w kosztorysie, czy też np.
Inwestor w drodze decyzji administracyjnej zapewni „oczyszczenieâ€? pasa drogowego
z ogrodzeń, zieleni ozdobnej, itp.?
Odpowiedź na pyt. Nr 8
Kwestie te będą rozważane na etapie prac projektowych. Do kosztorysu proszę założyć przestawienie 100mb ogrodzenia istniejącego.
dot.pytania nr 9 cyt:
Z uwagi na treść pytań 1,2,3 uprzejmie proszę o rozważenie możliwości ustalenia jednego terminu umownego na zakończenie całości robót, to znaczy bez ustalenia terminów pośrednich, które w praktyce będą blokować zawarcie umowy w obecnym jej brzmieniu (nierealność wykonania np. w zakresie wykonania robót projektowych czy też wykonawstwa kanalizacji deszczowej ).
Odpowiedź na pyt. Nr 9
Zamawiający na dzień dzisiejszy nie wyraża zgody na zmianę terenów. Możliwość przesunięcia terminów wynika z zapisów umowy i SIWZ.

ZAŁĄCZNIKI:
1. ZDP.GI Z.343.8-2.2012 Wyjaśnienie SIWZ