Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
ZDP.GI Z.343.8-6.2012 Słupsk 03.08.2012.
WYJAŚNIENIE SIWZ


Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku, w związku z zapytaniem Wykonawcy- pismo fax z dnia 27.07.2012r. dotyczące postępowania w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej powyżej 14 000 euro na roboty budowlane w systemie zaprojektuj i zbuduj pn: „Przebudowa drogi powiatowej nr 1130G od km 10+950 do km 11+940 w miejscowości Bięcino â€?
przedkłada wyjaśnienie:

dot.pytania nr 1 cyt:
W nawiązaniu do treści Rozdz.3 pkt. 3.2 oraz Rozdz. 10 pkt. 10.5 SIWZ, prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający wymaga załączenia do oferty kosztorysu ofertowego wykonanego metodą uproszczoną. W uzasadnieniu wskazujemy, iż zgodnie z treścią Rodz. 16 pkt. 16.1 SIWZ, Zamawiający określił wynagrodzenie wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia jako wynagrodzenie ryczałtowe, zatem opracowanie szczegółowego kosztorysu ofertowego byłoby zarówno bezzasadne, jak i niecelowe. Postulowane wyjaśnienie jest konieczne z uwagi na wątpliwości interpretacyjne wynikające z posłużenia się przez Zamawiającego w treści SIWZ pojęciem kosztorysu „wstępnegoâ€?(pkt.3.2.10.5) oraz kosztorysu „pełnegoâ€?(pkt. 16.2), które mogą być różnorako interpretowane przez wykonawców. Odpowiedź na pyt. Nr 1 Zamawiający wyjaśnia, że w tym przypadku wymaga dołączenia do oferty kosztorysu uproszczonego. Jednakże do kosztorysu należy dołączyć stawkę roboczo godziny oraz wartości kosztów pośrednich i zysku.
dot.pytania nr 2 cyt:
Prosimy o potwierdzenie, że okres rękojmi za wady przedmiotu zamówienia wynosi 1 rok, zgodnie z art. 568§ 1 kc.
Odpowiedź na pyt. Nr 2
Zamawiający wyjaśnia, że okres rękojmi za wady przedmiotu zamówienia wynika z art. 568 §1 kc i wynosi 1 rok.

dot.pytania nr 3 cyt:
W związku z faktem, iż zgodnie z zakładanym przez Zamawiającego harmonogramem robót realizacja przedmiotu zamówienia będzie przebiegała etapami, prosimy o potwierdzenie, że po wykonaniu etapu Zamawiający dokona jego odbioru oraz że z momentem odbioru tego etapu robót przechodzą na Zamawiającego korzyści i ciężary z nim związane oraz niebezpieczeństwo jego przypadkowej utraty lub uszkodzenia, a także, iż od tego momentu rozpoczyna bieg okresu rękojmi za wady i gwarancji jakości w odniesieniu do wykonanego etapu.
Odpowiedź na pyt. Nr 3
Zamawiający wyjaśnia, że Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w systemie zaprojektuj i zbuduj dot. Przebudowy drogi i zakłada się, że całość Przedmiotu zamówienia będzie zakończona ostatecznie do 30.06.2013r., zatem odbiór ostateczny będzie dokonany po wykonaniu całości Przedmiotu zamówienia, czyli wykonaniu kompletnej dokumentacji projektowej, wykonanie kanalizacji deszczowej oraz robót budowlanych - zgodnie z zapisami umowy.
W związku z powyższym, okres gwarancji liczony jest od odbioru ostatecznego i do czasu odbioru ostatecznego Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wszelkie etapy robót.

dot.pytania nr 4 cyt:
Zwracam uwagę, że zgodnie z art. 144 ust. I PZP zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz kreślił warunki takiej zmiany. Prosimy zatem o wprowadzenie do treści SIWZ oraz wzoru umowy dodatkowych postanowień zawierających następujące przypadki zmiany umowy.
a) W zakresie terminu realizacji umowy:
â—? opóźnienia w przekazaniu placu budowy z winy Zamawiającego;
â—? zmiany dokumentacji projektowej na wniosek Zamawiającego;
b) W zakresie zmiany wynagrodzenia:
â—?wykonanie robót zamiennych i/lub dodatkowych, niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy;
c)W zakresie innych zmian;
â—?zmiany umowy polegające na zmianie jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danego elementu robót lub zmiana technologii,
â—?zmiany w zakresie kolejności i terminów wykonywania robót budowlanych wskazanych w harmonogramie;
â—?zmiana w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów prawa;
â—?zmiana umowy w zakresie podwykonawstwa za uprzednią zgodą zamawiającego,
â—?powierzenie podwykonawcom innej części robót niż wskazana w ofercie wykonawcy, a także możliwa zmiana podwykonawcy na etapie realizacji robót,
â—?umowa może być zmieniona w przypadku akyualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych.
Odpowiedź na pyt. Nr 4

Zamawiający wyjaśnia, że zapisy umowy pozostają niezmienne, tzn. wszystkie warunki możliwości dokonania zmian w umowie zostały określone w SIWZ oraz we wzorze umowy.

ZAŁĄCZNIKI:
1. ZDP.GI Z.343.8-6.2012 Wyjaśnienie