ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH
W SŁUPSKU
76-200 Słupsk tel.0-59-842-07-30
ul. Słoneczna 16e fax.0-59-842-02-84
NIP 839-25-73-515 REGON 770983124
„Dostawa znaków pionowych dla Zarządu Dróg Powiatowych w Słupsku”
Słupsk 09.03.2015r.
ZDP.GI Z.272.2.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
1. Nazwa i adres Zamawiającego:
Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku
Adres: ul. Słoneczna 16e, 76-200 Słupsk
Numer tel. (0 –59)8420 730, fax: (0 – 59)8420 284;
Adres strony internetowej: http://bip.zdp.slupsk.pl/
Numer NIP: 839-25-73-515
2. Tryb zamówienia – przetarg nieograniczony, którego wartość szacunkowa nie przekracza kwoty
określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 09.08.2013r., poz. 907 z późn. zm.).
3. Adres strony internetowej, na której zamieszczono specyfikację istotnych warunków zamówienia (SIWZ) http://bip.zdp.slupsk.pl/
4. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest „Dostawa znaków pionowych dla ZDP Słupsk”
Zakres rzeczowy zamówienia
a) Znaki pionowe z dostawą wg asortymentu wraz z ilościami podanymi w zał. nr 4 do SIWZ dla Obwodu Drogowego nr 1 w Słupsku ul. Słoneczna 16e
b) Znaki pionowe z dostawą wg asortymentu wraz z ilościami podanymi w zał. nr 4 do SIWZ dla Obwodu Drogowego nr 2 w Główczycach ul. Słupska 19a
Opis dostaw i materiału:
Dostawa do Obwodów Drogowych Zamawiającego znaków drogowych pionowych, które będą umieszczone przy drogach powiatowych administrowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku. Rozmiar znaków wg grupy znaków średnich (na podkładzie z blachy ocynkowanej) pokrytych folią I generacji. Drogowskazy tablicowe wg grupy znaków małych (na podkładzie z blachy ocynkowanej) oraz pokrytych folią I generacji.
W przypadku znaków A – 7, B – 2, B – 20, D – 6, D - 6a, D – 6b obowiązuje stosowanie folii
odblaskowych typu 2. Pozostałe parametry znaków drogowych zgodnie z:
Szczegółowe warunki techniczne dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach. Załączniki nr 1 - 4 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na wykonane znaki pionowe, stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia na okres nie krótszy niż 5 lat licząc od daty dostawy w/w znaków drogowych pionowych oraz w okresie dodatkowej udzielonej gwarancji na …...................miesięcy zgodnie z deklaracją Wykonawcy w ofercie
4.1. Kod Wspólnego Słownika Zamówień
- CPV 28 52 74 20 - 2 Znaki drogowe
4.2. Oferowane znaki muszą posiadać aktualne wymagane aprobaty techniczne, atesty, certyfikaty, świadectwa jakości czy deklaracje zgodności z obowiązującymi normami lub specyfikacjami technicznymi dopuszczające oferowane znaki do stosowania w drogownictwie.
4.3. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych
5. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej
Zmawiający nie dopuszcza możliwości składania oferty wariantowej
6. Termin wykonania zamówienia: 30 dni, licząc od daty zawarcia umowy
7. ZAMAWIAJĄCY MOŻE UDZIELIĆ ZAMÓWIEŃ UZUPEŁNIAJĄCYCH do 20% wartości zamówienia podstawowego w trybie zamówień z wolnej ręki na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy PZP.
8. Informacja na temat wadium
Zamawiający żąda wadium w wysokości 2.000,00 PLN (słownie: dwa tysiące PLN)
9. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
9.1. Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia publicznego nie może podlegać
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 Ustawy oraz zobowiązany jest spełnić warunki udziału w
postępowaniu, określone w art. 22 ust.1 ustawy.
9.2. W zakresie warunków wskazanych w art. 22 ust.1 ustawy Zamawiający wymaga w szczególności,
aby Wykonawca wykazał , iż:
9.3. Posiada aktualne wymagane aprobaty techniczne, atesty, certyfikaty, świadectwa jakości czy deklaracje zgodności z obowiązującymi normami lub specyfikacjami technicznymi dopuszczające oferowane znaki do stosowania w drogownictwie oraz powinny być oznaczone znakiem budowlanym B lub CE w przypadku Europejskiej Aprobaty Technicznej.
9.4. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych
do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany
jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji
zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do
oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu
zamówienia.
9.5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. Zgodnie z art. 23 ustawy,przepisy
ustawy i zapisy SIWZ dotyczące Wykonawcy stosuje się odpowiednio do Wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają
pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia ponoszą solidarną
odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia.
9.6. SPOSÓB DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIENIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
A. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia:
warunek nie podlegania wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp musi być spełniony przez każdego z Wykonawców, warunki udziału, w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i w pkt. 9.1 niniejszego rozdziału muszą być spełnione łącznie przez Wykonawców,
B. Ocena spełniania wymaganych warunków dokonana zostanie na podstawie oświadczeń i dokumentów załączonych w ofercie w oparciu o dyspozycje zawarte w rozdziale 10 niniejszej SIWZ.
Z treści oświadczeń i dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnił w/w warunki
C. Niespełnienie warunku udziału w przetargu stanowi podstawę do wykluczenia Wykonawcy i odrzucenia oferty, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy.
D. Umowy regulującej współpracę podmiotów występujących wspólnie, jeżeli składają one ofertę wspólną.
E. Przy dokonaniu oceny spełnienia warunków Zamawiający będzie się kierował regułą „spełnia” albo „nie spełnia”
10. Wykaz oświadczeń i dokumentów jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu
10.1. Do oferty sporządzonej w oparciu o Formularz oferty, stanowiący Załącznik nr 1 do SIWZ należy dołączyć oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 Ustawy oraz potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu wyszczególnione poniżej.
10.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda:
A. oświadczenia Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 2 do SIWZ,
B. aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 Ustawy.
C. aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
D. aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
10.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia składa w załączeniu do oferty oświadczenia i dokumenty, o
których mowa w pkt. 9.2 SIWZ.
10.4. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Zamawiający żąda:
A. oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy, sporządzone wg Załącznika nr 3 do SIWZ,
B. Wykonawca dołączy do oferty aktualne wymagane aprobaty techniczne, atesty, certyfikaty, świadectwa jakości czy deklaracje zgodności z obowiązującymi normami lub specyfikacjami technicznymi dopuszczające oferowane znaki do stosowania w drogownictwie oraz powinny być oznaczone znakiem budowlanym B lub CE w przypadku Europejskiej Aprobaty Technicznej.
10.5. Do oferty należy dołączyć:
- Formularz cenowy, sporządzony wg załącznika nr 4 do SIWZ
- Wykaz wykonanych dostaw, załącznik nr 5 w szczególności wykonania w
okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, zamówień odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, co najmniej dwie dostawy każda o wartości brutto nie mniejszej niż 50.000,00 zł,
lub jedna dostawa
na kwotę brutto nie mniejszą niż 100.000,00 zł - zostanie dokonana na podstawie: wykazu dostaw wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat, wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Według załącznika nr 5 do SIWZ
Dowodami, o których mowa są:
- poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw okresowych lu
ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert.
W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów
A. wniesienie wadium do terminu upływu składania ofert,
B. oświadczenie z art. 26 ust. 2 d ustawy PZP o przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodne
w treści z Załącznikiem nr 9 do SIWZ
10.6. Dokumenty, o których mowa w pkt. 10.1-10.5 są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej
za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
10.7. W przypadku działania Wykonawcy przez pełnomocników, należy dołączyć do oferty uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale.
10.8. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu
wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi
wątpliwości co do jej prawdziwości.
10.9. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski,
poświadczonym przez Wykonawcę.
10.10. Złożenie przez Wykonawcę fałszywych lub stwierdzających nieprawdę informacji (dokumentów, załączników, oświadczeń) mających wpływ na wynik prowadzonego postępowania powoduje wykluczenie Wykonawcy z przetargu na każdym jego etapie, zgodnie z dyspozycją art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy. Osoba lub osoby składające ofertę ponoszą pełną odpowiedzialność za treść złożonego oświadczenia woli na zasadach określonych w art. 297 §1 kodeksu karnego.
11. Kryteria i oceny ofert i ich znaczenie:
a) CENA – 94%
b) GWARANCJA – nie więcej niż 6%, przy czym 2% za każde dodatkowe pełne 6
miesięcy od minimalnego wskazanego terminu gwarancji przez Zamawiającego (60 miesięcy) – jako dodatkowe kryterium odnoszące się do jakości wykonanych dostaw dot. przedmiotu zamówienia.
Zamawiający udziela zamówienia Wykonawcy, którego oferta zawiera najkorzystniejszy bilans punktowy powyższych kryteriów (a+b) spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
12. Sposób oceny ofert. O cenie w oparciu o ww. kryterium oceny ofert poddawane są wyłącznie oferty nie podlegające odrzuceniu. Zamawiający przyzna maksymalną ilość punktów (94 pkt.) w kryterium CENA oferty, która zaoferuje najniższą cenę za realizację całego zamówienia. oraz przyzna maksymalną ilość punktów (6 pkt) z uwagą: 2 pkt za każde dodatkowe pełne 6 miesięcy od minimalnego wskazanego terminu gwarancji przez Zamawiającego (60 miesięcy) – jako dodatkowe kryterium odnoszące się do jakości wykonanych dostaw dot. przedmiotu zamówienia. Punkty w ofertach zostaną wyliczone ze wzoru:
Najniższa oferowana cena spośród wszystkich ofert
C= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 94 pkt
Cena ofertowa badanej oferty
Gwarancja ofertowa badanej oferty
G= ------------------------------------------------------------------------------------------ x 6 pkt
Najwyższa oferowana gwarancja spośród wszystkich ofert
C-cena
G-gwarancja
13. Miejsce i termin składania ofert:
a) Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, w sekretariacie Zarządu Dróg Powiatowych w
Słupsku (pokój nr 15), w terminie do dnia 18.03.2015r., do godziny 9:00.
b) Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu o godz 18.03.2015r., 9:15 w pokoju nr 17 (sala
konferencyjna Zamawiającego)
14. Zamawiający dopuszcza zlecenie przez Wykonawcę Podwykonawcom części dostaw objętych
umową, pod warunkiem wcześniejszej akceptacji Zamawiającego na piśmie wraz z przedstawionym
wzorem umowy Wykonawcy z Podwykonawcą.
15. Termin związania ofertą: 30 dni.
16. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej,
17. Zamawiający nie zamierza ustanowić dynamicznego systemu zakupów
18. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
19. Zamawiający nie żąda zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
20. Wszelkie rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą prowadzone będą w walucie polskiej PLN.
21. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
ZAŁĄCZNIKI Z DN. 09.03.2015r.
1. OGŁOSZENIE - ZDP.GI Z.272.2.2015